geen warme lucht meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb een 740GL station met een 2.3 liter motorgekocht.
Maar onderweg naar huis kwam ik erachter dat er geen warme lucht meer uit de blower komt. Hij blaast wel hard. maar word dus niet warm.
is de kachel kapot ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,

Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de thermostaat de verdachte is, wordt het blok echt wel warm. De thermostaat opent de scheiding tussen kort en lang circuit. In het lange circuit zit de kachelradiateur.De indicator op het blok moet echt wel minimaal werktemperatuur aangeven, maar ik vermoed dat ie warmer wordt dan gebruikelijk is.EndlessQuest schreef : Als de motor ook niet goed op temperatuur komt, dan zou het wel eens de thermostaat kunnen zijn.
Als de normale radiateur wel warm wordt, maar de kachelradiateur niet, ziet er ergens een verstopping.Biede worden namelijk door dezelfde thermostaat open gezet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedoel je met jouw correctie dat bovenstaande niet zou kloppen, of begrijp ik je niet helemaal goed?
Groet,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar hoe kan ik erachter komen waar hij verstopt zit ?
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Als de motortemperatuur te laag is dan zullen de slangen(beiden) ook lauw aanvoelen en is je thermostaat kapot(blijft open staan)
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Is 1 van de 2 lauw dan is idd je kraantje(zit 'in' (=lees: tussen) de slang net voor hij het schutbord in gaat) of de kachelradiateur aan vervanging toe. Ik weet zo niet hoe het bij een 740 zit maar volgens mij moet dan het hele dashboard eruit... ;-( duimen dus dat die er niet uit hoeft.
Ik heb em bij de mijne een tijd geleden vervangen en van binnenrijden(10:00u) en beginnen tot weer weg kunnen rijden(20:00u) ben ik er een 10uurtjes mee bezig geweest. Dat kan veel sneller maar ik maak altijd alles schoon voor ik het weer in elkaar zet want het is me een stofzootje onder zo'n dashboard en geduld is een schone zaak

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ik persoonlijk gok op de thermostaat dat die kapot is(dan zijn beide slangen 'koud' ) want een kachelradiateur bij een Volvo verstopt...heb ik nog niet veel gehoord maar laat maar eens weten hoe of wat.