geen warme lucht meer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 11:20 #1064289 door V700 register
geen warme lucht meer is gemaakt door V700 register
hoi,
 ik heb een 740GL station met een 2.3 liter motorgekocht.
Maar onderweg naar huis kwam ik erachter dat er geen warme lucht meer uit de blower komt. Hij blaast wel hard. maar word dus niet warm.
is de kachel kapot ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 11:26 #1194196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt je motor wel op
Komt je motor wel op temperatuur? Als dat zo is, dan zou het misschien kunnen dat er heel weinig koelvloeistof in zit? Was bij mij namelijk ook een keer zo, dus dat schoot mij te binnen. Als de motor ook niet goed op temperatuur komt, dan zou het wel eens de thermostaat kunnen zijn.
Groet,

Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 11:47 #1194198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Correctie.

EndlessQuest schreef : Als de motor ook niet goed op temperatuur komt, dan zou het wel eens de thermostaat kunnen zijn.

Als de thermostaat de verdachte is, wordt het blok echt wel warm. De thermostaat opent de scheiding tussen kort en lang circuit. In het lange circuit zit de kachelradiateur.De indicator op het blok moet echt wel minimaal werktemperatuur aangeven, maar ik vermoed dat ie warmer wordt dan gebruikelijk is.
Als de normale radiateur wel warm wordt, maar de kachelradiateur niet, ziet er ergens een verstopping.Biede worden namelijk door dezelfde thermostaat open gezet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 11:53 #1194199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nuancering
Toen mijn thermostaat stuk was (continue open stond) werd mijn blok maar bijzonder moeizaam warm als ik reed (binnenwegen en snelwegen), dat wil zeggen, de temperatuurmeter op mijn dashboard dus. Daaraan gerelateerd was dat de verwarming amper werkte. Kwam ik echter in file of stadsverkeer terecht, dan liep de temperatuurmeter wel op en kwam er wat warme lucht het interieur binnen.
Bedoel je met jouw correctie dat bovenstaande niet zou kloppen, of begrijp ik je niet helemaal goed?
Groet,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 12:31 #1194201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de radiateur
de radiateur word goed warm, en op de meter geeft hij ook dat hij gewoon warm word .
maar hoe kan ik erachter komen waar hij verstopt zit ?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 13:30 #1194203 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic korte circuit
De kachel zit toch echt op het korte circuit. Zo snel als je blok opwarmt, warmt nl. ook de kachel op. Als de motortemperatuur wel ok is dan zit je kachelradiateur verstopt(of de kachelkraan werkt niet) Je kunt even voelen bij de dunne slangen die van de motor door het schutbord verdwijnen; Als de motortemperatuur goed is(en je hebt de kachel op warm staan) dan moeten allebei de slangen even warm zijn(=doorstroming ok) Is de ene slang kouder dan de andere DAN zit je kachelradiateur verstopt(of werkt het kraantje niet =zelfde effect)
Als de motortemperatuur te laag is dan zullen de slangen(beiden) ook lauw aanvoelen en is je thermostaat kapot(blijft open staan)
Succes!   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 14:25 #1194204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke ik moet de auto dan
oke ik moet de auto dan maar eens op een tijdje laten draaien tot hij op goede bedrijfs temperatuur is en dan de slange voelen.
Maar mocht dit nou niet warm aanvoelen moet ik dan de kachelradiateur of kraantje(waar die ook mag zitten )  vervangen?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 15:17 #1194209 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic 1 van de 2
Als ze beiden lauw aanvoelen dan is waarschijnlijk je thermostaat aan vervanging toe.
Is 1 van de 2 lauw dan is idd je kraantje(zit 'in' (=lees: tussen) de slang net voor hij het schutbord in gaat) of de kachelradiateur aan vervanging toe. Ik weet zo niet hoe het bij een 740 zit maar volgens mij moet dan het hele dashboard eruit... ;-(   duimen dus  dat die er niet uit hoeft.
Ik heb em bij de mijne een tijd geleden vervangen en van binnenrijden(10:00u) en beginnen tot weer weg kunnen rijden(20:00u) ben ik er een 10uurtjes mee bezig geweest. Dat kan veel sneller maar ik maak altijd alles schoon voor ik het weer in elkaar zet want het is me een stofzootje onder zo'n dashboard en geduld is een schone zaak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 15:43 #1194214 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou dan moet ik er morgen
nou dan moet ik er morgen maar eens aan gaan voelen, maar hoe weet ik welke van de 2 verstopt zou kunnen zitten ?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2008 18:51 #1194225 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic verstopt.....
De (uitgaande)slang, die van blok naar de kachelradiateur loopt zal als eerste warm zijn. als de retour slang(de andere dus) minder warm is dan zit je kachelradiateur verstopt omdat het water er niet door kan circuleren. De slangen zitten dus niet verstopt(althans dat heb ik nog nooit meegemaakt ) maar wel evt de kachelradiateur.
Ik persoonlijk gok op de thermostaat dat die kapot is(dan zijn beide slangen 'koud' ) want een kachelradiateur bij een Volvo verstopt...heb ik nog niet veel gehoord maar laat maar eens weten hoe of wat.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC