Interieur ombouwen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2008 19:39 #1063721 door V700 register
Interieur ombouwen is gemaakt door V700 register
Zit er over te denken om op zoek te gaan naar een zwart interieur als vervanging voor mijn blauwe. Lijkt me eerlijk gezegd een stuk mooier en ik wil toch een keer zwart leer dus dan maar helemaal. Dat allemaal vinden zal al een hele kluif worden maar was benieuwd of iemand wel 'ns een interieur heeft vervangen. Is dat een beetje te doen? Als het me ernstig word afgeraden bespaar ik me de moeite en ga ik gewoon doorsparen voor die ultieme bak...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2008 19:55 #1190131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interieur omzetten
Het omzetten is voor het grootste gedeelte vrij simpel te doen vond ik zelf, deurpanelen ,stoelen en banken zijn zo gedaan, 2 uurtjes was ik er mee bezig.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik dat al regelmatig had gedaan en moest dus niet zoeken hoe alles is gemonteerd
Echter het dashboard is een ander verhaal, reken een goede dag om deze om te zetten, wil je de hemel en ook nog de vloer bekleding over zetten dan ben je helemaal wel even bezig.
Ik weet niet wat voor kleur jou dash en hemelbekleding heeft...?
Ik had een zwart dashboard en deurpanelen en een grijze hemel en hoedenplank, daar heb ik grijze lederen banken en stoelen in gemonteerd en vond dat een mooie combinatie, dus heb de rest zo laten zitten zoals het was.
Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2008 20:12 #1190134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Half dashboard
Hoi Bart,
De bovenkant van m'n dash is al zwart, zo kwam ik ook op het idee. Dus dat stuk dat tegen het glas aanzit met de ventilatieroosters en de meters. Alles daaronder is goed te doen toch? Het kastje en middenconsole heb ik al los, dat ging goed. Hemel laat ik zitten, die is ecru/wit maar het tapijtje is wel blauw dus die zou er ook uitmoeten. Nog tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2008 20:46 #1190137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel voor wat betreft het
Wel voor wat betreft het tapijt zou ik je geen tips kunnen geven, meschien dat er wel mensen in de vereniging zijn die dit eens hebben over gezet.
Je zal voor het tapijt de geheele middenconsole los moeten nemen, dus ook eventeel framewerk en dat soort dingen De dorpelstrips moeten er af je stoelen en achterbank verwijderen, onderste gedeelte van de B en C stijl moet worden verwijdert, en ik denk dat je dan zo wel een beetje alles heb gehad.
Dus lijkt mij goed te doen als je geen haast heb, denk alleen dat de bekleding erg voorzichtig moet worden verwijdert omdat er ook nog een schuimlaag onder zit en je deze niet wil beschadigen.
Gr Bart.   

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2008 20:50 #1190139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok, bedankt! Lijkt me
Ok, bedankt! Lijkt me duidelijk. Ik ga eerst maar eens op zoek naar alles, kijken of het te vinden is en dan een lang weekend plannen en aan de gang.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2008 21:12 #1190142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bob ik heb mijn interieur
Bob ik heb mijn interieur bij Jan de Boer vandaan in langedijk, man is best schappelijk met zijn prijzen, en heeft een hoop interieurdelen op de plank lichen.
Gr Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2008 12:29 #1190285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dashboard
Bob , het zwart en het blauw van het dasboard is 1 geheel , je zult dus het hele dashboard moeten wisselen. Dat is als je met zijn 2 en bent een dag werk. Het tapijt is makkelijk als je al het andere eruit hebt. Het tapijt dat je erin gaat zetten kun je het best eerst inborstelen met allesreiniger en daarna buiten afspuiten met de hogedrukreiniger, dan ziet het er weer uit als nieuw. Het duurt wel een week voor het weer droog is, dus alles bij elkaar denk ik dat je auto zeker een week niet kan gebruiken.
Groet Harry

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2008 12:41 #1190287 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Hele dashboard moet...
Het blauwe deel tussen de zwarte bovenkant en de middenconsoel zit vast aan je dashboard, dus als je al het blauwe spul wil vervangend an zal je ook de dashboard kap moeten doen... Daar ben je wel even mee bezig. (met ervaring is dat overigens in een dagje te doen)
Oh, als je toevallig een lage achterbank hebt... ik heb een lederen interieur voor een 9 serie, lage achterbank, in de verkoop... ;)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2008 17:25 #1190315 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spuiten
Hallo Bob

Harry schreef : Bob , het zwart en het blauw van het dasboard is 1 geheel, je zult dus het hele dashboard moeten wisselen.

Sinds een tijdje heeft de vereniging goede contacten bij Dr. Vinyl.  Misschien dat die het blauwe deel van je dashboard over kunnen spuiten.  Helaas heb ik zelf nog geen contact gehad met de dames van Dr. Vinyl.  Dus anderen kunnen waarschijnlijk beter inschatten, wat ze allemaal kunnen, wat dat kost en hoelang zoiets duurt.  En misschien weten die ook, wanneer we de dames weer mogen ontmoeten.
Mocht je niet zoveel geduld hebben, kijk dan eens op <a href=" www.drvinyl.nl " target="_blank">hun site.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 15:07 #1190635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is niet zo lastig
Ik heb mijn blauwe pluchen interieur in zijn geheel (vloer, portierpanelen, dashboard, hoedenplank, alles) in anderhalve dag eruit geschroefd en vervangen door rood leder en al het andere is ook rood.
Het is erg makkelijk. Alles deel voor deel eruitschroeven en goed onthouden wat je hebt gedaan.
Zorg wel dat je niet plotseling weg moet, want rijden zonder dashboard is best een uitdaging…
Succes!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC