Elektrische stoelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2007 20:43 #1062795 door V700 register
Elektrische stoelen is gemaakt door V700 register

Twee vragen waar ik hoop iemand me mee kan helpen.

Is er nog originele stof te krijgen voor de hemel van een 700-serie?

Is de bedrading in een volvo 760 sedan uit 1986 ''voorbereid'' op elektrische bediening van de stoelen?

Wart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 19:59 #1184359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 = Weet ik niet 2= nee

De orgineele stof ( met hemel) kun je gewoon bij de dealer bestellen.€ 500,-- ? Maar je kunt beter naar een autobekledings zaak gaan de stof die ze nu gebruiken is volgens mij lang niet zo "kloten"als de oude stof.Ik zou ZEKER niet kiezen voor de zelfde stof!!Ben je over een jaar of wat weer terug bij af,.....

En volgens mij is de 760 uit 86 niet voorbereid op elektrische bedienbare stoelen.Ik heb Slurpje een paar jaar geleden voorzien van geheel nieuwe bedrading uit een donor 760 van 1986 ik ben geen extra stekers tegengekomen voor de stoelen.Ook een andere 760 die naar de sloop ging en vakkundig door m,n 2 zonen en mij zelf uitelkaar is gehaald had geen extra bedrading aan boord.Maar als jij de stoelen kunt kopen dan neem je toch ook de bedrading mee tot aan de zekerings kast ???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 20:42 #1184375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elektrische stoelen

Dank voor de tip. Ik schrik wel een beetje dat de originele stof kennelijk zo beroerd is dat het beter is om naar iets anders om te zien. Voor mijn 760, die ik eigenlijk koste wat kost origineel wil houden (want: 12000km) vind ik dat een lastige keuze. Maar om nu om de paar jaar 500 Euro en meer natuurlijk te moeten betalen....

Als ik mocht besluiten naar een definitieve oplossing om te zien, zijn binnen de vereniging bekledingsbedrijven bekend, die als aanrader te boek staan?

Dank,

Wart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 20:53 #1184380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doen, die electriek.

Ik neem aan dat je electrisch bedienbare stoelen bedoeld?

Die zitten met drie draadjes vast aan de auto waar ze in moeten: Rood, Oranje en massa.
Als de steker er dus niet in zit, zou ik echt die 3 euro aan bedrading uitgeven, met drie AMP'tjes om de handel aan te sluiten.

Schema heb ik wel voor je, stuur me in een berichtje even een mailadres waar ik hem heen kan sturen.(700kb) 't Is echt appeltje eitje, als de rails gewoon passen.

Hemelbekleding heb ik ook nog wel <a href="/node/4110" target="_blank">een adresje</a> voor, maar wellicht moet je eerst eens kijken hoe je die dakplaat uit je auto krijgt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 20:56 #1184381 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic levensduur hemel zal wel wat meevallen ???

orginaliteit heeft zn prijs, de lastigheid is natuurlijk hoe ver je daarmee wilt gaan.

ik heb geen ervaring met oudere hemels, maar zou een nieuwe hemel van origineel materiaal het niet een jaar of 10 uithouden als de auto een beschut leven leidt in bijv. een garage ? volgens mij is hitte (door in zomerzon te staan) een belangrijke oorzaak/versneller voor hangende en loslatende hemels.

iemand die zijn auto met 12000 km op de klok graag origineel wil houden zal jaarlijks vast niet zoveel rijden en de auto binnen stallen. van dat middagje dat je op een rit een keertje in de zon staat zal de hemel vast niet meteen naar beneden komen.

of ben ik niet door kennis gehinderd erg positief ?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 23:52 #1184426 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Paar jaar
Laten we wel een beetje reeel blijven: wanneer gaan die hemels hangen? Pas als de auto's waar ze inzitten rond de 10, 15 jaar oud zijn, de nieuwe hadden daar echt geen last van na een paar jaar. Bij mijn 1985 760 begon een klein hoekje, drie jaar geleden, los te laten, en was de rest van de hemel nog prima, met uitzondering van de schuifdakbekleding.Het lijkt erop, dat garagewagens er minder last van hebben.

Als je voor die 500 euro weer gedurende 10, 15 jaar een goede originele hemel hebt, dan is dat niet eens zo slecht, dat noem ik niet meer " om de paar jaar". De originele stof is niet slecht, helaas de schuimlaag die er achterop zit wel: die verkruimelt na verloop van jaren en laat dan los.Net als bij Jaguars van dezelfde leeftijd overigens.

Het kan misschien ook wel voor minder: ga eens te rade bij een goede autobekleder: ik heb heel mooi beklede hemels gezien, met een vrijwel origineel lijkende stof. Maar ook berg-en-dal landschappen dat je het zonde vind dat daar een professional voor is betaald...

Er zijn verenigingsleden die een behoorlijk netjes beklede hemel hebben, maar het blijkt wel dat het niet een klusje voor elke bekleder is: vbaak zitten er toch wel plooien of oneffenheden in. Ook afhankelijk van kleur en dikte van de stof.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2007 09:30 #1184437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan wel kloppen

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het lijkt erop, dat garagewagens er minder last van hebben.

De schuimlaag verpulvert namelijk onder invloed van warmte en vocht (juist condens en zweet die in de hemel wordt opgenomen)
Daarbij is de gebruikte lijm ook discutabel.

Ik heb in drie autos succesvol de hemel vervangen (twee astra's en een Saab) waarbij de Saab het minst nette resultaat opleverde, gezien de bollingen in de plaat net teveel waren voro de rekbaarheid van de stof.

Als je dus een stofje koopt, koop dan geen stof die NIET rekt, maar eentje die je in de vorm kunt duwen.
Richtprijs voor nette hemelbekleding: 15 tot 25 euri per strekkende meter, 140cm breed.
Voor een sedan is 2 meter voldoende.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2007 09:44 #1184441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is niet zo moeilijk

De electrische stoelen zijn niet zo moeilijk, kwestie van een draadje trekken, heb het al een keer gedaan bij een 9 serie. werkt als een zonnetje.

Als je snel lid wordt kun je op 8 december naar Webasto komen, daar is een themadag met als onderwerp, hemelrenovatie, schuifdaken en standkachels.

Er wordt van een sedan een hemel vervangen door Webasto als demonstratie, het wordt dan geen geplakte hemel meer maar een hemel met baleinen, niet 100% origineel maar je bent wel voor ALTIJD van het zakken af.

Het is niet zo zeer de stof die slecht is, het is het schuimrubber wat verpulvert en aangezien die samen met de lijm de stof op het hardbord geplakt houdt..............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2007 18:47 #1184476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt allemaal voor de

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga het verder uitzoeken.

Over 8 december. Dat is wel een goede, ik heb eergisteren de brief gekregen met het inschrijvingsformulier. Nog invullen en op de post doen. Webasto bezoek is overigens een goede actie.

Vraagje nog over de hemel. De stof van de hemel is eigenlijk nog helemaal perfect. Denken jullie dat de mogelijkheid bestaat die, met bijvoorbeeld de Webasto techniek, opnieuw te gebruiken?

Maarre...misschien is dat een goede vraag voor 8 december.

Groet,

Willem van der Wart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2007 19:17 #1184483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.

wart schreef :
De stof van de hemel is eigenlijk nog helemaal perfect. Denken jullie dat de mogelijkheid bestaat die, met bijvoorbeeld de Webasto techniek, opnieuw te gebruiken?

Nee nee nee en nog eens nee, doe het alsjeblieft niet, tenzij je maandelijks een afspraak met de hemelbekleding wil maken.

Het punt is dat de schuimlaag (zoals ik volgens mij hierboven vermeldde) vergaat onder invloed van warmte en vocht in de auto.

Dat gaat gewoon door. Plak je hem dus opnieuw ziet dat er A: niet uit, want er zijn plekkenwaar het schuim weg is en dat zie je terug in de deuken in de hemel en B: je kunt er een maand later weer mee aan de gang, omdat het punt waar nog net een beetje schuim zat, ook oplost en je dus weer niks ziet in je spiegel.

Tijdelijk spelden door de bekleding in de kartonplaat, om het spul omhoog te houden en als je tijd hebt (kost je als je het goed wil doen echt wel bijna een hele dag) op je gemak de bekleding door een vers stofje vervangen.

Overigens heeft vervangen nog een voordeel: Je auto ruikt weer als nieuw, nou ja naar nieuwe stof, maar wel lekker fris.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC