3-puntsgordel in de midden van 740 estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet iemand van jullie of het mogelijk is om een 3-punts gordel in een 740 estate van 1989 te monteren in het midden, en zo ja hoe dan? Er zit alleen een heupgordel in.
Kan er eventueel een bank in van een 900 waar deze wel op zit, graag jullie hulp.
Groeten
Pieter van Laarhoven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Pieter
In mijn vroege 945 (1991) met lage achterbank zit in het midden ook een heupgordel. Als er al estates zijn met een driepuntsgordel, dan de latere 900 en de 90. Of dat inderdaad zo is, weet ik niet. Maar om die achterbank te monteren moet je een balk uit een later model overzetten (lees: lassen) in je 745. Ik vermoed, dat vooral het bovenste montagpunt een probleem zou kunnen worden. Dat moet namelijk ergens zitten, waar het stevig aan de rest van de auto is verbonden. Je hebt weinig aan een driepuntsgordel, als je bij een botsing met deelbare rugleuning en al richting voorruit gekatapulteerd wordt.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zit de driepuntsgordel alleen in de latere modellen 9 serie met hoge achterbank.
Denk aan de andere kant hier eens aan, een gordel achterin is geloof ik niet eens verplicht tot '92 ofzo, en jij hebt al de luxe en rijkdom van 2 driepuntsgordels achterin!! (ik ook btw).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Boris
Fat Rat schreef : Denk aan de andere kant hier eens aan, een gordel achterin is geloof ik niet eens verplicht tot '92 ofzo ...
Sorry, maar als het om veiligheid gaat, kijk je toch niet op de eerste plaats of iets volgens te wet wel moet of niet?! Wat moet moet, maar zoiets als "dat hoefde toen nog niet" vind ik geen argument. Het staat ook zo stom in je dodenadvertentie of op je grafsteen. Om het nog maar helemaal niet te hebben over wat je zegt tegen degene die een ongeval overleeft, maar daaraan een handicap overhoudt. "Sorry, maar in die auto hoefde dat nog niet".
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat ben ik volledig met je eens. Ik had een klein slijt plekje op 1 van m'n achtergordels, de apk keurmeester zei: voor de keuring kan die er ook uit, hij hoeft er niet in. Maar dat is absoluut niet mijn stijl. Haal er dan liever ergens een andere vandaan en monteer die.
Bij mij is het ook altijd zo: we vertrekken niet voordat iedereen in de gordel zit, die dingen zitten er niet voor niets. Dan zijn er best nog weleens mensen tussen die dat kinderachtig vinden....
Ik wil alleen zeggen, in de daihatsjoe die mijn vader in '89 nieuw kocht zaten achter 3 heupgordels niet eens een enkele 3 puntsgordel. Bedoel dus te zeggen dat wij min of meer bevoorrecht zijn met zulke mooie voorzieningen zoals we die hebben.
Kan me zeker voorstellen dat je 3 driepuntsgordels achterin wil als er vaak 3 kids achterin zitten, maakt niet uit of een gordel achterin hebben dan verplicht is of niet. Je wil veiligheid, en daarom rij je in een heerlijke tank!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Boris
Ooit zat er iemand bij me in de klas die een remedie had tegen mensen die meenden de gordel niet om te hoeven. Hij trok gewoon op en ging gelijk daarna flink op de rem staan. Dus zonder echt hard te gaan. De meesten schrokken daar zo van, dat ze gelijk de gordel om deden.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Das een heel goede, vind het alleen zonde van m'n auto om em zo te mishandellen.
Maar heb over het algemeen heel zeldzaam maar mensen die liever geen gordel om doen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Boris
De auto hoeft maar een beetje vaart te hebben. 15 tot 20 km/h schat ik zo eens. Vergeet niet dat je eerst versnelt en binnen een fractie van een seconde vertraagd. Dat kan je auto best hebben. Maar het schrikeffect is redelijk groot. En dus ook het leereffect.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
je zou ook...
kunnen vragen, jongens en of meisjes, hebben we allemaal onze gordel om?
Dan kunnen we daarna gaan rjiden.
En dan wacht je gewoon tot het gebeurt.
Overigens, vaak is het tegenwoordig zo dat je niet meer hoeft te wachten omdat iedereen de gordel al om heeft.
Of zou dat komen door mijn rijstijl?
- V700 register
- Nieuw lid
-
doen het zowiezo standaard bij mij...
Al was het op de voorbank alleen maar omdat anders konstant een lampje blijft knipperen enzo.