960 achterbank vraag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 11:02 #1060366 door V700 register
960 achterbank vraag is gemaakt door V700 register
heren,
Heb een '92-er 960 estate aangeschaft. Pluche interieur evewel. Jammer, maar het is een tweede hands. Ik heb nog grijs leren stoelen uit een '90-er 760 liggen die ik er in wil zetten. Een grijs leren achterbank voor een estate heb ik niet liggen.
Vraag: waren de zetels van een '92-er 960 identiek aan een '90-er 760 sedan??
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 11:40 #1167929 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pluche?
Hallo Robert
Hoe ziet dat pluche eruit? Handbediend of elektrisch? En welke hoofdsteunen zitten erop, die met de losse kussentjes?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 12:02 #1167933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pluche
Mathy,
Pluche is grijs, niet el. verstelbaar. Losse kussentjes weet ik eigenlijk niet. Wel in mijn 760. Ik heb de 960 nog niet binnen. Waren dat volledig "geintegreerde" hoofdsteunen (zonder inleg) van de kussentjes?
Robert

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 12:42 #1167940 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Identiek... nee
Niet identiek, wel passend. (zelfde rails) In elk geval de stoelen.
De bank weet ik zo 1-2-3 niet, de 940 had even de oude, lage, bank en is daarna op hoog over gegaan. Ik weet niet of de 760 ook zo'n overgang heeft gehad. Ik heb nog een oude lage set liggen en als er een versie komt met ogo ga ik in elk geval kijken of laag niet alsnog passend te krijgen is. (ik heb nu de hoofdsteunen ook verwijderd ter verbetering van het zicht naar achteren) 

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 13:06 #1167948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Jan,
Voorstoelen passen op de rails. Bedankt. Dacht ik al.
Ik heb al wat zitten spieken naar foto's op internet en voorstoelen vroge 960 lijken iets ander design van laatste 760 :-( Dan zou ik dus ook andere voorstoelen moeten monteren, passend bij de achterbank. Ik denk dat de 760 estate achterbank ook in een vroege 960 estate past. Ik hoor "geklaag" over een hoge achterbank bij de estate en zicht naar achteren?? Beter in mijn geval dus een lage achterbank monteren??
Robert

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 13:24 #1167950 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Achterbank
Kwa achterbank zijn er twee hoofdtypen: lage rug (740, 760, 940t/m1992) en hoge rug (940 vanaf 1992). De laatste heeft ingebouwde hoofdsteunen, die vanzelf inklappen als je de bank neerklapt. Voor de 960 zal hetzelfde gelden als voor de 940.
De bevestigingen van de twee banken verschillen, kan wel overgelast worden utieraard maar is een onderneming. Het beste is dus om het type bank te monteren dat er nu ook in zit.
Persoonlijk vind ik de hoge bank veel beter zitten, en heb ik geen last van beperkt zicht naar achteren (maar heb dat ook niet in een 740 met hoofdsteunen achter), Jan zit hoger en heeft er wel last van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 13:45 #1167955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TNX!
Willem, schapenteller :-) Bedankt. Ik moet kennelijk dus wel oppassen welke achterbank ik koop! Hmmm... eerste maar even afwachten welke achterbank er in de estate zit gemoneerd. Zag op een autosite in Zweden veel foto's van voorstoelen en chterbanken uit estates, ook bouwjaar 91 en verder en inderdaad: de stoelen hebben iets ander design als de laatste 760.
Leuke site trouwens en WAT een aanbod aan Volvo's in Zweden. Lijkt wel of elke Zweed er een paar heeft staan :-)
<a href=" www.allaannonser.se/saeljes/bilar/volvo_965.html "> www.allaannonser.se/saeljes/bilar/volvo_965.html

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 14:05 #1167958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterbank
De hoge en lage achterbank is het enige verschil qua montage. (bij een estate, en bij een sedan verschil tussen de 9 en 7 serie)
De voorstoelen zijn door alle 740, 760, 940 en 960 modellen heen uitwisselbaar
Ik heb zelfs een &gt;92 940 interieur inclusief achterbank in de 740 geschroefd.
Voorstoelen = appeltje-eitje.
Voor de achterbank moest ik wel het één en ander aanpassen maar in een sedan is dat te doen.
Ik zou een compleet interieur op de kop zien te tikken met een passende achterbank. Dat komt de uniformiteit van het bankstel in de wagen ten goede.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 19:50 #1168012 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Misschien ...
Hallo Robert

robertm schreef : Pluche is grijs, niet el. verstelbaar. Losse kussentjes weet ik eigenlijk niet. Wel in mijn 760. Ik heb de 960 nog niet binnen. Waren dat volledig "geintegreerde" hoofdsteunen (zonder inleg) van de kussentjes?

Kun je me foto&#39;s sturen zodra je de auto binnen hebt? Misschien heb ik interesse. Momenteel kan ik stoelen en bank krijgen. Maar de stoelen staan in Hannover en de bank in Zuid-Duitsland. En van de bank heb ik alleen foto&#39;s gezien die met een mobieltje gemaakt zijn.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 20:32 #1168029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik hou je op de hoogte
Mathy,
Van zodra ik de wagen heb zal ik je 1 en ander meededelen. Weet ook niet alle details van achterbank e.d Je mag het interieur hebben, als je geinteresseerd bent, waneer ik dan een lederen interieur gevonden heb. Dat laatste zal denk ik niet zo veel moeite kosten. Hoop ik. 
Groetjes uit Limburg, 
R. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC