Vak waar radio in zit

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2007 22:38 #1060101 door Mathy van Nisselroy
Vak waar radio in zit is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Kan mij iemand vertellen, hoe het vak (1,5 DIN) waar in de 940 de radio in zit, aan de voor/zijkant vast zit?
Aan de achterkant zit het met een schroef vast. Maar ik kan me niet voorstellen, dat de hele bak alleen aan die schroef hangt.
Ik zou zelf kunnen kijken, ware het niet, dat m'n radio er redelijk vast in zit.
BTW foto's zijn welkom.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2007 23:41 #1165903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pech dan.
Want niet alle, maar ik heb al verschillende vakken gezien die met een tweetal Torx T35 schroeven midden bovenin, schuin je dashboard in gaan.
Dus als je radio erin zit, heppie pech, want daar kun je dan dus niet bij.
Voor de rest zitten er aan de zijkant twee buigbare plastic lippen, die als de radio erin zit, vergrendelen (lees: niet meer de buigen zijn) waardoor het vak dus niet te verwijderen is. 
Ergo: wil je het vak eruit hebben, moet je radio er echt uit, dan de torxen los, dan met de hand achterin beetpakken en naar je toe trekken. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 00:12 #1165904 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gaat niet om radio
Hallo Bas
Het gaat me er niet om, om de radio eruit te krijgen. Dat lukt wel, ook als dat betekend dat ik het inbouwframe naar de eeuwige jachtvelden moet sturen.
Maar ik wil iets anders met de ruimte onder de ventilatieknoppen. Ik heb eens gekeken naar het kunststofdeel dat er bij een 760/960 ingezet wordt. Maar dat kan ik aan de onderkant niet vastzetten, omdat daar de zekeringenkast in de weg zit.
Ik wil dus iets anders. Maar dat moet ik dus wel vast kunnen zetten. Daarom wil ik graag weten, hoe dat grote (1,5 DIN) vak waar normaalgesproken de radio in zit, vast zit aan de rest van het dashboard. Ik kan me niet voorstellen, dat ie aan de voorkant echt vastgeschroefd zit. Voor ik er een radio in had zitten, heb ik anderhalf jaar met een leeg vak rondgereden. En het is er ook al eens uit geweest. Maar ik kan me niet herinneren, dat ik het met meer dan alleen die ene schroef achterin vast zit. Vandaar mijn vraag.
BTW iemand een idee of en waar je die nephoutsetjes ook zonder gaten kunt krijgen? Misschien dat een 960 setje ook al genoeg is (weet ik nog even niet), maar ik ga geen 155 euro of iets dergelijks betalen voor een setje waar ik verder niks aan heb.
Groetjes
Mathy
PS voor de slimmerts: ik wil als het even kan originele bevestigingspunten van Volvo gebruiken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 00:34 #1165905 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou toch maar even kijken.
Uiteraard zitten de twee torxen niet in het zicht, maar ongeveer op 7 cm vanaf de voorrand van het plastic vak, schuin weggeschroefd in de bovenkant.
Dus.........zaklampje erbij? 

• Jeffrey van Loo
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 09:08 #1165912 door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic Toch 1 schroef?
Ik heb net even vluchtig een werkplaatshandboek vand e 700/900 serie doorgekeken en daar kwam ik eigenlijk heel weinig tegen over het radiovak. Alleen ergens bij een montagebeschrijving van een gedeelte van het dashboard -opsomming wat er allemaal terug en vastgezet moest worden- stond letterlijk "radiovak (1schroef)" Hieruit zou je kunnen opmaken dat het radiovak inderdaad alleen met 1 schroef aan de achterzijde vastzit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 20:41 #1165992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 en 2 schroeven allebei waar
voor de 740 zit er inderdaad 1 schroef centraal achter de radio en bij de 940 zoals is beschreven 2 schroeven bovenin schuin naar achteren zoals omschreven in het forum en inderdaad zaklamp en vingers erbij om ze te okaliseren (torq)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 21:30 #1165999 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zelf even gekeken
Hallo Volvisti
Ik heb zelf even gekeken. De radio ging er gemakkelijker uit, als ik gedacht had.
Bij mij (945 GLE uit 1991) zit het vak maar vast met één schroef. Als je het vak eruit haalt, zie je dat aan beide zijden van het vak een rand lopen. Deze steunt op twee beugels die tegen de zijkant van de middenconsole geschroeft zitten. Ik heb foto's gemaakt, maar die zijn niet al te best geworden, omdat de enige digitale camera die ik heb in m'n mobieltje zit.
Om daar iets anders in te zetten dan de kunststofdelen die er nu in zitten wordt lastig. Weet iemand welke kunststof Volvo hiervoor gebruikt heeft? (ik vermoed ABS) Hoe je die het beste kunt lijmen en of je die kunt lassen?
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2007 16:32 #1166083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Houtsetje op Marktplaats
En dat voor € 72,-- inc. verzenden.....
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2007 16:42 #1166085 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Houtset
Of je er wat mee kunt weet ik niet, maar ik heb een met (nep) hout beklede middenconsole van een late 760 (modeljaar 1988) liggen. Misschien kan dat je nog helpen bij een conversie, al is er niet heel veel mogelijk zonder de zekeringenbak te moeten verplaatsen: de relais zijn te hoog om er iets anders in te kunnen stoppen.
Bij de 760/960 zit die kast dan ook aan de zijkant van de console in plaats van onder de asbak.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2007 23:39 #1166129 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hoe, wat, waar, hoeveel, waarmee en wanneer
Hallo Willem
Heb je misschien een plaatje van dat houtsetje of de naam van dat houtsetje? Zou natuurlijk handig zijn, als jouw setje bij mijn setje zou passen. In welke staat zijn houtsetje en middenconsole?
Dat wat ik erin wil zetten past, dat heb ik al uitgeprobeerd. Ik hou alleen de ruimte nog over waar normaal de asbak zit. Zelfs voor de asbak is ie te klein en/of ondiep. En de meeste Volvoschakelaars zijn denk ik te diep. Misschien dat ik daar een vakje van kan maken voor kleinigheidjes.
Groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC