Ruitenwisservloeistof reservoir vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn zoon heeft sinds kort een 360 GLT uit '86. Prachtige wagen, ziet er netjes uit, maar hier en daar zijn wel wat "knutselknoeiers" gevonden. Een daarvan is een reservoir voor de ruitenwissersproeier. Ik wil deze graag checken om te zien waar het lekt. Kun je deze makkelijk demonteren en vervangen?
Ik hoor het graag en ik denk dat ik nog wel vaker zal komen met wat praktische vragen!
Groet,
Gert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Met wat manoeuvreren krijg je hem denk ik wel onder het expansievat door.
Even mijn topic stiekem promotende; hier staan geloof ik ook ergens foto's van de keer dat ik de boel los heb gehaald.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- André Minet
- Nieuw lid
-
Bij mijn Volvo was de pomp kapot
Is nog wel aan te komen want geen superzeldzame accessoire die Wissers
Mvg
André
- V300 register
- Verbannen
-
Wat je namelijk nog wel eens ziet is dat de koplampsproeiers na blijven druppelen van het vocht wat in de leidingen zit. Zeker als je slechts 1 pompje hebt om de ruit en koplampen te sproeien kan dat best veel zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Voor mijn beeldvorming: ik heb twee zwarte, busvormige objecten welke ieder een eigen slangetje heeft, waarop aan de bovenkant ieder een tweetal draden heeft. Mag ik deze dan als pompjes bestempelen? Want dan is het vervangen van een pompje niet heel ingewikkeld, lijkt me. Dat er vanuit een wisser vloeistof blijft komen, is dan minder relevant, als door het nieuwe pompje geen vloeistof blijft komen, maar netjes afsluit na gebruik.
- V300 register
- Verbannen
-
gertbruinink;251141 schreef :
Voor mijn beeldvorming: ik heb twee zwarte, busvormige objecten welke ieder een eigen slangetje heeft, waarop aan de bovenkant ieder een tweetal draden heeft. Mag ik deze dan als pompjes bestempelen?
Inderdaad. En als je een gescheiden systeem hebt is de kans ook groot dat het het pompje is.
Vervangen is ook heel simpel: stekkertje met draden er af, reservoir leegmaken, oude pompje schuin naar boven trekken en het nieuwe pompje er weer in schuiven.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-