Skidplate / Belly pan Volvo 340 (1.7)
- V300 register
- Verbannen
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een vraag over skidplates / belly pans.
De 1.7 motor in mijn 340 is aan de onderkant zeer kwetsbaar en dat heeft zich in de praktijk bewezen, op dit moment heb ik met veel pijn en moeite mijn karterpan gelast na een vette scheur te hebben opgelopen.
Gezien de sterke constructiedelen rondom de onderkant van de motor is er veel mogelijkheid om een goede sterke skidplate te monteren.
De vraag: heeft iemand van jullie al eens zoiets gemaakt/gevonden? Zo ja, wat zijn de specs en kosten en kan ik die ook nog krijgen
Alvast bedankt voor de moeite!
Bram
P.s. plaatjes voor de liefhebbers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Sowieso had een 1.4 een plastic beschermplaat onder de motor zitten.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=231406&postcount=495
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik hoopte eigenlijk op een volwaardig bestaand bestelbaar stukje metaal aangezien de 340 toch in redelijk wat lange-afstands-rally's is gebruikt had ik meer mogelijkheden verwacht..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;233387 schreef : In het bos spaar ik mn 360 niet, maar de standaard kunststof beschermkappen hebben het tot nu toe prima gedaan. Je moet ook een beetje opletten he...
Eens, opletten is sowieso belangrijker dan aanpassing maar het kan nooit kwaad om dat ene gevalletje shit-ik-heb-hem-toch-geraakt mee te nemen in het besluit :yeah:
Kunststof beschermkappen? Heb jij standaard een bellypan?
- V300 register
- Verbannen
brahov;233388 schreef : Kunststof beschermkappen? Heb jij standaard een bellypan?
Iedereen, als ze nooit weggehaald zijn omdat ze kapot waren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ik heb er een die bestaat uit drie delen, waardoor eigenlijk alles om de carterpan heen is afgedicht. De carterpan zelf blijft grotendeels vrij, lijkt me ook wel zo fijn i.v.m. de koeling.
De 460 heeft een beschermkap die wel alles helemaal afdicht, daar zit alleen een klein gaatje in ter hoogte van de aftapplug. Maar hier zitten dan wel weer "luchtkanalen" in die voor de ventilatie van de carterpan zorgen. Wel zo fijn als je met een caravan naar het zuiden rijdt.
Ik ben ook wel benieuwd wat de olietemperatuur van de 360 was toen ik met 130 km/h op de Route du Soleil heuvelopwaarts reed, en wat die zou zijn als ook onder de carterpan zelf zo'n beschermkap zou zitten
Je moet voor jezelf een beetje afwegen hoe ver je wilt gaan; zo'n stalen plaat deukt echt wel in als je met een auto van 1.000 kg een boomstam/steen/stoeprand o.i.d. raakt. Dan gaat je carter alsnog aan gort. Het houdt opspattende rommel een beetje tegen, ook takjes en grind. Maar bij serieus landbouwgebruik kun je toch echt beter een terreinwagen inzetten
Een tijd terug reed ik achter een trekker met aanhangwagen die net het gras had afgehaald. Er viel toen een flinke baal gras voor m'n auto, en die beschermkappen zorgen er dan voor dat het gras niet in de motorruimte zelf terecht komt, of in de fan, tussen de snaren, in de dynamo etc. Veel meer kun je er toch niet mee doen.
- V300 register
- Verbannen