Kilometertellerkabel
- V300 register
- Verbannen
Meteen al de eerste vraag:
- Wat kan daar de oorzaak van zijn? De huls zit immers op vaste plekken in het motorruim vast.
Nu weet ik verder niet meer helemaal precies hoe het zat. Aangezien het vaker voorkomt, wil ik dit probleem graag hier delen, met foto's.
- Kunnen jullie adhv deze foto's zien of er iets is afgebroken?
Achterzijde en voorzijde. Je ziet dat de kabel loshangt, als ik 'm strak trek dan zit het wel erg strak allemaal en heeft de binnenkabel alsnog weinig 'over', hoe gaat dat bij het sturen? En aan de voorzijde moet de kabel geborgd worden toch? Dat betekent dat ik 't pennetje kwijt ben geraakt?
Dat ding wat in de naaf zit, zit dus los, is dat afgebroken, of hoort dat zo? Daarnaast zie je 't puntje van de kabel, ziet het uiteinde/begin van de kabel er zo uit, of mist daar ook een stukje?
Op deze foto zie je hoe dat buisje uit de naaf aan de naafdop vast?zit/zat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4239&page=5
Zijn er nog van die nieuwe 'meenemertjes?'
Is het zo dat je de meenemer borgt en dat de kabel in de meenemer zou moeten blijven hangen? Dat lijkt me erg losjes allemaal, of klikt de kabel erin?
edit1: achterop de klokkenwinkel lijkt alles nog in orde, de kabelhuls heeft speling zat, ik moet 'm alleen waar hij in de motorruimte vastzit wat verder zien te krijgen, ik vermoed dat dan de binnenkabel ook wat meer speling heeft.
edit2: deze km-kabel is ook geschikt voor de 360 neem ik aan? Drukknop op teller ziet er wel anders uit... www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=434
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik zal nog even een foto van de borgclip maken maar ben nu van huis.
'Dat ding' wat er los op zit, de vetdop/naafkap hoort inderdaad los te kunnen en ik weet niet precies hoe strak de binnenkabel zit maar het verschil tussen ingestuurd en uitgestuurd is minimaal omdat de tellerkabel in het midden van de naaf zit, op het draaipunt zo'n beetje. Dat is bij de remklauw bijvoorbeeld niet zo, die zit in de 'buitenbocht'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
maar wat is het probleem eigenlijk? Je mist het borgclipje waardoor de binnenkabel niet geborgd wordt en je meter dus niets aangeeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jep!!volvofiel;207108 schreef : Je mist het borgclipje waardoor de binnenkabel niet geborgd wordt en je meter dus niets aangeeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Op deze foto zit ik dus ondertussen met man en macht aan de achterkant de kabel naar binnen te duwen, oftewel, ik moet eens de kabel vanaf de tellerbak naar binnen duwen. Wordt nog een heel gepriegel want er hangen nogal wat draden achter (veel meer dan bij m'n 343-tjes bijv)punkazz;207091 schreef :
Bij zo'n Smiths-teller is het een kwestie van lostrekken (ivm 'klik'systeem www.dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=434 )? Of moet er nog gedraaid worden, of een palletje ingedrukt worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
flyhart;207119 schreef : Ik rij al heel lang zonder borgclipje rond, en hij doet het nog prima
Ik rijd ook al lang zonder borgclipje rond en kan al tijden niet zien hoe hard ik ga :f
1800rpm in 4= 50
2200rpm in 5= 80
Etc.
Deze foto's zijn er fijn trouwens, ik ga zelf eerdaags de hele kabel vervangen om van dat gezeik af te zijn.
Ik ken dat zilveren ding ook niet, wat Jos ook al zei.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.