Kilometerstand klokkenset aanpassen
- V300 register
- Verbannen
Nu vraag ik me af hoe ik de kilometerstand van de nieuwe klokkenset aan kan passen. Ik weet dat het kan, ik heb dat al meerdere keren gehoord, maar ik weet niet hoe het moet, en ik kan het nergens op het forum vinden :no_comment: Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
En dan nog iets; ik heb niet eerder een Smith-klokkenset uit elkaar gehad, maar ik kwam iets tegen wat ik van de VDO-sets niet ken. Heb er even een fotootje van gemaakt. Waar is dit printplaatje van?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Kilometerstand bij een Smiths aanpassen is makkelijker dan bij een VDO trouwens; er zit wat meer ruimte op de wieltjes.
Grof stappenplan (is ook alweer 6 jaar terug dat ik het deed):
-Peuter de klokkenwinkel uit elkaar (zwart gedeeelte van wit gedeelte af, zeg maar)
-Trek de naald van de KM-teller los
-Rustpin los peuteren
-Schroef de plaat van de KM-teller af
-Gebruik kleine schroevendraaiertjes en dingen als voelermaatjes om de wieltjes een beetje uit elkaar te wrikken en te verdraaien (stuk voor stuk)
-En dan de bekende haynes-uitspraak: Assembly is reverse of removal Even opletten met je naald terugplaatsen: Doe dit voordat je de rustpin terugzet, want er staat op de plaat een merktekentje waar je de naald op moet uitlijnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
deze heeft een spanningsregelaar (10V)
flitseenheid voor de waarschuwingslichten
regelt het koeltemperatuurwaarschuwingslampje
regelt het brandstofniveauwaarschuwingslampje
regelt de vertraging voor de brandstofniveauwijzer (dat je geen dancing with the fuelgaugeneedle krijgt in bochten e.d.)
die hele MFU is er dus vanwege de wijziging in koelwatertemp en brandstofniveau zenders, deze ging bij de koelwatertemp zender van 2 polig (1 schakelcontact voor het lampje, en 1 weerstands-contact voor het metertje) naar 1 weerstandssignaal welke de MFU omzette in een waarde en een waarschuwingslampje.bij brandstof van idem van 3 draden (massa + leeg-niveau + weerstandswaarde) naar 2 massa + weerstandswaarde van brandstofniveau.
bij de VDO tellers is dit vergelijkbaar opgelost, maar dan met een veel mooier systeempje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;156621 schreef : En dan de bekende haynes-uitspraak: Assembly is reverse of removal Even opletten met je naald terugplaatsen: Doe dit voordat je de rustpin terugzet, want er staat op de plaat een merktekentje waar je de naald op moet uitlijnen.
Even voor de duidelijkheid; is die rustpin de pin waar de naald op vastzit, en die de klok in gaat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
[edit] spuit 11 :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;158821 schreef : ja, dat klopt wat je zegt. daar zit zo'n vaag gebied waar de teller ergens tot rust komt, zonder dat er een pinnetje zit.
Ik heb geprobeerd om de naald weer zo goed mogelijk terug te zetten, maar dat is echt bijna onmogelijk. Als je daarna wat tegen de naald aantikt, komt ie de ene keer terug bij 20 km/u, en de volgende keer bij 0 of 30... Ik hoop er maar het beste van, en ik zal het ook wel controleren met de navigatie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.