Variomatic "schakelt" niet op
- V300 register
- Verbannen
Ik zit met het probleem dat de variomatic van mijn volvo 340 uit '87 niet meer "opschakelt " ik heb de emvk al gereviseerd met een setje van dafhobby maar dat mocht helaas niet baten. Ook heb ik er een andere werken emvk inzitten maar ook dit helpt niet. Als ik de bergrem aanzet gebeurt er ook niks. Kickdown lijkt me wel te werken want als ik het gaspedaal helemaal induw maakt 'ie veel meer toeren.
Heb al even geneust en er zit een lek in mijn spruitstuk een ander bericht zei dat dit de oorzaak kan zijn (weber carb) geprobeerd deze te vervangen maar de bouten zitten te vast. Heb er verder geen last van dus als dit niet de oorzaak is lekker laten zitten maar kan iemand mij helpen? Rijd niet zo fijn als ie constant keihard afremt op de motor en t geluidsniveau wordt dr ook niet beter op :crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ik denk zelf dat het probleem in je tachorelais zit, als je de transistor in het tacho niet vervangen hebt bij het monteren van een EMVK revisiesetje dan is de diode in het EMVK nu al weer opgeblazen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Nog functioneert ; mijn ervaring is dat deze vaker stuk zijn dan
De emvk s en tacho relais zeker nu daar al jarenlang revisiesetjes
Voor in omloop zijn
Als je de gele en rode draad doorverbindt en auto dan wel goed schakelt
Is die hoge druk remschakelaar aan vervanging toe
Ik heb dit al 4 keer meegemaakt en in eerste instantie schakelt de auto dan
Bij bijv een windstoot of een remactie ineens niet meer op en later weer wel gewoon
En later schakelt de auto heel af en toe nog op.
1 keer was de schakelaar wel goed maar de remdruk te laag omdat er te weinig vloeistof in het reservoir zat
Het is sowieso handig om eerst te controleren of de zekeringen niet doorgebrand zijn en of de vacuumslangen en 4 draden van het emvk juist zijn aangesloten
Succes met de reparatie
Je gaat er in verbruik lawaai souplesse en slijtage enorm op vooruit als de auto
Wel opschakelt
Mvg
Andr?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat ook nog een probleem is dat ik zelf ooit heb ondervonden na reparatie van de EMVK, is dat de rubber dopjes van Dafhobby een dusdanig slechte pasvorm hadden dat deze gewoon niet afsloten en daarom het EMVK niet functioneerde.
Beter bestel je zo'n zelfde revisiesetje bij Born Built Beauties, die schijnen een heel stuk beter te zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als voorbeeld:
www.technica-electronica.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als de schakelaar defect is, dwingt ie de hele tijd tot terugschakelen en maak je dus chronisch teveel toeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Tj??rd;239077 schreef : FF uit mijn hoofd, dus correct me if I'm wrong: Als je een noodstop maakt, moet de vario ook op tijd terugschakelen. Dat regelt deze schakelaar. Als die het niet doet, kan het gebeuren dat de auto al stilstaat maar de vario nog in een te zwaar verzet zit. Dan kom je niet meer van z'n plek.
Zoiets ja, hoewel niet meer van zijn plek niet helemaal klopt. Eerder moeilijk van zijn plek alsof je bij een handgeschakelde auto in zijn 3 of 4 weg wilt rijden. Dat gaat, maar h??l traag.
Persoonlijk heb ik hier nog nooit last van gehad en toch ook wel een aantal keer stevig geremd.
Edit: Als je de schakelaar laat zitten en gewoon de stekkertjes los maakt kom je niet aan het remsysteem en kan het dus niet zo zijn dat je hierdoor niet meer kunt remmen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.