Hallo allemaal emvk probleem
- V300 register
- Verbannen
Ik ben Robin kom uit bergen op zoom en dus nieuw op dit forum.
Ik ben hier vanwege mijn vriendin, zij is een trotse bezitter van een 343L automaat.
Het probleem is dus dat hij dus veel te hoog in toeren oploop.
Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat er een rubber membraam is afgescheurt in de emvk.
Ik ben dus opzoek naar een revisiesetje voor die klep of een compleet nieuwe
die wel werkt.
Ik weet niet of ik mijn bericht hier goed heb neergezet ik kom niet veel op forums, anders hoor ik het wel.
Kan iemand mij hieraan helpen of vertellen hoe ik hier het beste aan kan komen.
Alvast bedankt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Born Built Beauties verkopers.marktplaats.nl/15615331volvofiel;192474 schreef : Born Built Beauties levert revisiesetjes, Dafhobby ook.
www.dafhobby.nl
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
mastertje;192469 schreef : Tsjah er zijn wat mensen die het aanbieden. Ik zeg: ontvetten en op de juiste positie vastlijmen met een goede secondelijm. Werkt prima.
Inderdaad. Eerst vastlijmen. Reviseren kan altijd nog
- V300 register
- Verbannen
buster;192917 schreef : Inderdaad. Eerst vastlijmen. Reviseren kan altijd nog
De lijmplaats wordt op trek belast. Als het op druk zou zijn, zou de kans groter zijn dat het gelijmde langer houden zal. De lijmplaats is maar een klein teer oppervlakte-tje. In mijn geval heeft het ongeveer een jaar uitgehouden. Na het gerepareerd te hebben (lijmen) was bij het 1e keer rijden met de auto duidelijk het verschil merkbaar. De variomatic schakelde weer op.
- Wouter Borsje
- Premium lid
De optie van nieuwe klepjes van BBB was er toen nog niet, daar zou ik nu wel voor opteren. (zit alsnog in het vat dat te gaan doen bij mijn eigen 340)
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;192927 schreef : De klepjes die ik heb gelijmd in de zomer/herfst (weet niet exact meer wanneer) van 2008 houden het nu nog steeds [klopt op een stukje onbewerkt hout...]
De optie van nieuwe klepjes van BBB was er toen nog niet, daar zou ik nu wel voor opteren. (zit alsnog in het vat dat te gaan doen bij mijn eigen 340)
Dat is zeker geen slecht resultaat. Of lijmen van die rubbertjes kort of lang houdt zal o.a. afhangen denk ik, van hoe gaar de rubbertjes zijn. Ik gebruikte Bison secondelijm.
- V300 register
- Verbannen
de enige permanente oplossing is rubbertjes vernieuwen. als je in het verleden gerepareerd hebt met lijm kun je inderdaad overwegen om vast een revisiesetje in huis te halen, maar preventief vervangen als het nog goed werkt; zou ik zelf niet de moeite vinden iig :+