Rondrijden zonder bodem bescherm kap CVT
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2010 15:19 #630434
door V300 register
Rondrijden zonder bodem bescherm kap CVT is gemaakt door V300 register
In een vorig (verwijderd) topic was ik net iets te kortaf geweest (haast, je kent het wel). De bedoeling was namelijk de volgende vraag er ook nog bij te zetten; of het erg schadelijk is rond te rijden zonder zo'n bescherm kap of dat dit voor een korte tijd niet veel uitmaakt. Het ding zit er tenslotte niet voor niets, maar ik weet niet of kleine steentjes bijvoorbeeld snel schade kunnen geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2010 15:26 #842337
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rondrijden zonder bodem bescherm kap CVT
Eerlijk gezegd denk ik wel dat het wat kwaad kan, ik weet dat de schijven ven de vario wel gevoelig zijn op krassen, stel dat de chroomlaag eraf komt, dan begint heel het zaakje te roesten...
Ik snap dat je een nieuwe nodig hebt, maar ik denk dat je voorlopig beter gewoon even de oude er weer op kan zetten...
Het is maar een gedacht, ik durf het niet te beweren, dus wacht nog even wat andere adviezen af!
Ik snap dat je een nieuwe nodig hebt, maar ik denk dat je voorlopig beter gewoon even de oude er weer op kan zetten...
Het is maar een gedacht, ik durf het niet te beweren, dus wacht nog even wat andere adviezen af!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2010 15:32 #842339
door V300 register
Voordeel is dat ik nog steeds twee auto's heb. De andere is nog niet verkocht dus die zal ik nu dan gewoon gebruiken. De plaat kan ik er gezien de veiligheid niet op terug doen want de kans is aanwezig dat hij los schiet (hij sleept namelijk over de grond) en een achterligger in gevaar brengt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2010 15:34 #842341
door V300 register
Mmm, dan kan je hem beter niet terugzetten, maar eerst een andere gaan zoeken.. iemand moet die wel hebben liggen mocht je niet zonder kunnen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2010 16:38 #842353
door V300 register
de intreding van stof is niet goed voor de riemen. deeltjes die ingeklemd worden tussen de riem en de schijven worden in het rubber ingebed en gaan als polijstpasta werken t.o.v. het schijf oppervlak.
Daarbij gaan riemen op zo'n moment ook veel meer lawaai maken. Het bekende "vermoeide stofzuiger" geluid dus.
zoals je kunt zien zijn de schijven niet spiegeltje glad, en dat is dus expres zo gedaan. Als ze namelijk wel spiegeltje glad slijten krijg je veel eerder slip van de riemen.
Ook zorgt de kap er voor dat de riemen niet nat worden, want dat zorgt er onmiddelijk voor dat de zaak begint te knarsen en te kreunen (net als je 's morgens bij het wegrijden wel eens kunt hebben)
Dus, de tip is: niet al te lang zonder die kappen blijven rondrijden
Daarbij gaan riemen op zo'n moment ook veel meer lawaai maken. Het bekende "vermoeide stofzuiger" geluid dus.
zoals je kunt zien zijn de schijven niet spiegeltje glad, en dat is dus expres zo gedaan. Als ze namelijk wel spiegeltje glad slijten krijg je veel eerder slip van de riemen.
Ook zorgt de kap er voor dat de riemen niet nat worden, want dat zorgt er onmiddelijk voor dat de zaak begint te knarsen en te kreunen (net als je 's morgens bij het wegrijden wel eens kunt hebben)
Dus, de tip is: niet al te lang zonder die kappen blijven rondrijden
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-08-2010 20:29 #842363
door V300 register
En er ??n op de sloop halen, zullen ze heus wel zijn!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-08-2010 13:52 #842752
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Rondrijden zonder bodem bescherm kap CVT
Als je nog goed kapwerk op de sloop tegenkomt, neem ze dan ajb.mee.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-08-2010 13:54 #842754
door V300 register
ik kwam er woensdag bij de APK achter dat de BB ook al enige tijd zonder stofkap rondrijdt :+
zal toch maar eens gauw mn eigen advies gaan opvolgen dan.
zal toch maar eens gauw mn eigen advies gaan opvolgen dan.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-08-2010 22:13 #842782
door V300 register
Volgens mij is dat geen afkeurpunt zonder kap rondrijden. Slim is wat anders...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-08-2010 00:10 #842795
door V300 register
bij de apk erachter komen = meekijken tijdens de keuring en het opmerken.
maar de oplettende lezer heeft in het topic van de BB gezien dat de APK goedkeuring dezelfde dag een feit was, dus nee, het is geen APK probleem.
maar de oplettende lezer heeft in het topic van de BB gezien dat de APK goedkeuring dezelfde dag een feit was, dus nee, het is geen APK probleem.
Moderators: Mark Smeets