Type nummer roulunds
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2008 20:59 #628237
door V300 register
Type nummer roulunds is gemaakt door V300 register
Hoi,
Van die roflex vari riemen maken ze heel veel verschillende soorten. (vooral voor de industrie)
Welke is de goede van de volvo. Ik heb twee types gezien eentje breeder 2mm dan de andere. Wel zelfde lengte. Maakt dat die wat breeder of smaller is uit?
Welk type nummer hebben jullie. Kijk eens als je ze nieuw hebt. 46m1340mr 435 is dat van mij. Er is maar 1 man die ze verkoopt in limburg overigens en die heeft denk ik wel de goede.(zeker weten wel de goede) Ik denk dat ik de verkeerde er onder heb namelijk en wil ze daarom vervangen,
Van die roflex vari riemen maken ze heel veel verschillende soorten. (vooral voor de industrie)
Welke is de goede van de volvo. Ik heb twee types gezien eentje breeder 2mm dan de andere. Wel zelfde lengte. Maakt dat die wat breeder of smaller is uit?
Welk type nummer hebben jullie. Kijk eens als je ze nieuw hebt. 46m1340mr 435 is dat van mij. Er is maar 1 man die ze verkoopt in limburg overigens en die heeft denk ik wel de goede.(zeker weten wel de goede) Ik denk dat ik de verkeerde er onder heb namelijk en wil ze daarom vervangen,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-11-2008 21:52 #738948
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Type nummer roulunds
2mm breder maakt wel degelijk uit, bij 2 mm breder vanuit de hartlijn van de riem worden de schijven 2mm verder uit elkaar geduwd, zodat de afstelling bij het secundaire niet klopt en je dus de normale toerentallen niet voor elkaar krijgt.
2mm aan de rug van de riem breder zorgt ervoor dat de coniciteit van de riem niet correspondeerd met de coniciteit van de variopoelies, de riem zal "vervormd" gaan lopen en sneller slijten.
wat de typenummers zelf zijn, donnow. misschien kan danny of ton van dafhobby.nl je aan die nummers helpen?
2mm aan de rug van de riem breder zorgt ervoor dat de coniciteit van de riem niet correspondeerd met de coniciteit van de variopoelies, de riem zal "vervormd" gaan lopen en sneller slijten.
wat de typenummers zelf zijn, donnow. misschien kan danny of ton van dafhobby.nl je aan die nummers helpen?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2008 22:13 #738957
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Type nummer roulunds
Ik heb deze lang geleden ooit eens gekocht bij een automatrialen zaak. Ja doe maar iets met vario, 3 maanden later kreeg ik dit. Maar ze zijn breeder dan de orginele riem vandaar. Is meer van wat is nu goed... Wat is de breedte van orginele riemen eigenlijk? Zo breed moeten de namaak dan toch ook zijn.
Je kunt ze trouwens niet kopen, athans ik heb 2 adresjes gevonden 1 in belgie en danny allebei 150 euro. Andere automatrialen zaken vragen de hoofdprijs en dan is het maar de vraag wat je krijgt he. Bij volvo ook nog te leveren tegen 200 euro
Je kunt ze trouwens niet kopen, athans ik heb 2 adresjes gevonden 1 in belgie en danny allebei 150 euro. Andere automatrialen zaken vragen de hoofdprijs en dan is het maar de vraag wat je krijgt he. Bij volvo ook nog te leveren tegen 200 euro
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2008 22:27 #738961
door V300 register
Mij viel het namelijk op dat iemand die ik ken ook met zo,n volvo hele andere roulunds riemen had dan ik.... En die waren op het oog wel kwa breedte goed.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-11-2008 20:16 #739092
door V300 register
de iets bredere riem past wel, en werkt ook goed.
je moet alleen wel de afstelbout helemaal uitdraaien, zodat de tandwielkasten zover mogelijk tegen elkaar staan.
de eerste tijd rekken de riemen ook nog eens behoorlijk.
Ik kan me niet voorstellen dat je een compleet verkeerde maatvoering hebt, als het een roullunds riem is.
je moet alleen wel de afstelbout helemaal uitdraaien, zodat de tandwielkasten zover mogelijk tegen elkaar staan.
de eerste tijd rekken de riemen ook nog eens behoorlijk.
Ik kan me niet voorstellen dat je een compleet verkeerde maatvoering hebt, als het een roullunds riem is.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2009 19:15 #767258
door V300 register
Ik heb ook prijs gehad met verkeerde riemen! Ben eigenlijk aan het twijfelen om toch gewoon even Danny te bellen en een setje juiste riemen te regelen! Heb niet zoveel zin om elke 2000km onder de auto te kruipen en daar heel de zooi weer af te stellen! Ik ga hem gewoon bellen en dan zien we wel weer!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2009 01:48 #767342
door V300 register
verkeerde riemen, dat kan eigenlijk niet.
de andere types (voor daf 44, en type voor daf 33) zijn echt COMPLEET andere maten, wat nog niet eens in de buurt komt.
anderhalf keer zo lang, maar 2/3e van de breedte, etc.
dit is een te klein verschil om 'vergissing qua type' te kunnen zijn.
de andere types (voor daf 44, en type voor daf 33) zijn echt COMPLEET andere maten, wat nog niet eens in de buurt komt.
anderhalf keer zo lang, maar 2/3e van de breedte, etc.
dit is een te klein verschil om 'vergissing qua type' te kunnen zijn.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2009 01:50 #767344
door V300 register
Maar wat is het dan Wouter? Wat klopt er dan bij mij niet, dat bijvoorbeeld bij Niels, Anjo en vele andere geen probleem is geweest! Er is dan toch echt iets anders ofniet!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2009 11:30 #767357
door V300 register
tj?n... da'k et nie wit he...
effe serieus; ik heb dit ook nog nooit gezien zoveel schijfafstand bij maximaal naar elkaar gezette variodelen.
maak nog eens een fotoke van de achterkant, bovenaan bij de secundaire,
en eentje van het stuk rond de stelbout, als je wilt??
effe serieus; ik heb dit ook nog nooit gezien zoveel schijfafstand bij maximaal naar elkaar gezette variodelen.
maak nog eens een fotoke van de achterkant, bovenaan bij de secundaire,
en eentje van het stuk rond de stelbout, als je wilt??
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-03-2009 11:37 #767359
door V300 register
Ik zal er een maken Wouter, maar heel veel minder dan wat het is, zal het ook niet zijn! De foto is met mijn gsm getrokken, dus...
Zal wel maar voor maandag zijn, eerder zie ik echt niet de tijd!
Zal wel maar voor maandag zijn, eerder zie ik echt niet de tijd!
Moderators: Mark Smeets