Hoog toerental

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2004 07:01 #624756 door V300 register
Hoog toerental is gemaakt door V300 register
Nog even over de hoge toerental discussie van de mij nog onbekende vario. Ik heb dus 1 1/2 maand zonder overschakelen tot zijn 50 a 60 km per uur gereden!!!!
Op de toertocht even langs de sloper geweest en zo'n dingetje, electromachnetische...., gekocht en op de camping er in gezet. Wat een verschil!
Blij dat het is gebeurd want morgen ga ik voor een weekje op vakantie. En het zal heel wat uitmaken in verbruik. Waar zo'n toertocht al niet goed voor is. ontzettend blij dat dit is gebeurd en we hebben een leuke dag gehad.

(Bericht gewijzigd door fransiscus op 15 juni 2004)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2004 11:33 #644977 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
een EMVK bedoel je neem ik aan... Elektro Magnetische Vacuum (K????????) dinges.

Fijn dat je autootje steeds beter gaat rijden! En veel plezier op vakantie! (fotootje van het verste punt met auto erop niet vergeten he!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2004 18:21 #644978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
Dit is een eenvoudige tussendoorvakantie.
Eind juli vertrek ik ieder jaar naar het verste punt in nederland en bivakkeer ik bij de dijken van het wad te groningen. Er staan al foto's van die plek op mijn site maar deze keer zal mijn 340 er bij komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2004 19:58 #644979 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
EMVK = Elektro Mechanische Vierweg Klep dacht ik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2004 20:26 #644980 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
Oh ook goed Bouke... ik heb een schakelbak, vandaar :D

Frans: toch maar ff een foto maken van een mooi naambordje daar in groningen met de 340 er bij ;-)
Klazinaveen ofzo, hoewel dat geloof ik in Drenthe ligt, iig niet bij een dijk... whatever, zorg maar gewoon voor die foto, okee? :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2004 22:28 #644981 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
EMVK: Electro Magnetische Verdeel Klep......volgens mij....
Gr Fred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2004 09:43 #644982 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
wat wordt er door de klep geregeld???????
i.d.d het vacuum, naar links of naar rechts
gesmoord en ongesmoord.
dus electro-machnetisch-vacuum-klep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2004 10:16 #644983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
er zitten 4 aansluitingen op;

heb dus de aanduiding ElektroMagnetische Vierweg Klep ook wel eens gehoord.

om alle verwarring te voorkomen hebben we het altijd gewoon over EMVK :-)

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2004 10:34 #644984 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
citaat;
wat wordt er door de klep geregeld???????
i.d.d het vacuum, naar links of naar rechts
gesmoord en ongesmoord.

paul toch...dat is niet erg duidelijk uitgelegd;
de 4 aansluitingen zijn natuurlijk als volgt;

- motorvacuum (slang direct op t spruitstuk)
- opschakelkant (deze gaat onder de auto door naar links en naar rechts)
- terugschakelkant (idem)
- buitenlucht (gefilterd door het luchtfilter)

in uitgangspositie zijn geen van beide spoelen bekrachtigd, zowel opschakel-als terugschakelkant zijn verbonden met de buitenlucht.

zodra er opgeschakeld moet worden (toerental boven de 1800, mits er geen speciale omstandigheden zijn) wordt de linker spoel bekrachtigd, en wordt het motorvacuum aan de opschakelzijde verbonden.

geforceerd terugschakelen gebeurt zodra
-er volgas gegeven wordt
-de bergrem aangezet is
-er behoorlijk geremd wordt.
in die omstandigheden wordt de rechter spoel van de emvk bekrachtigd (de linker spoel wordt door het omschakelen automatisch uitgeschakeld), en wordt dus het motorvacuum aan de terugschakelzijde verbonden.

(PS links en rechts is op aanzicht, vanuit de bestuurderspositie is t juist andersom)

naast deze functies zitten er nog 2 dingen in de EMVK; waar weinig over gepraat wordt(ze gaan nooit kapot..)
* drukregelventiel
* terugslagklep
beide zijn geschakeld tussen het motorvacuum en de opschakelzijde, en zorgen ervoor dat het opschakelvacuum nooit meer kan worden dan een vooraf ingestelde waarde.

Het terugslagklepje zorgt ervoor dat het opschakelvacuum behouden blijft zodra het motorvacuum wat minder wordt (plotseling gas geven).

groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2004 23:28 #644985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoog toerental
Hoi Frans,
Je bent er sneller achter gekomen dan ik .
Ik heb met mijn vorige cvt bijna een jaar gereden met een niet werkende opschakelklep totdat deze zo lek werd dat de motor bij stationair toerental afsloeg Na enig speurwerk op internet kwam ik via de Dafredders bij de v3c terecht en had ik na een bezoekje aan de sloop opeens een veeeeeel rustiger cvt gekregen waar de club dus ook goed voor is!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD