Variomaat met veel toeren
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-05-2005 21:41 #624733
door V300 register
Variomaat met veel toeren is gemaakt door V300 register
hallo iedereen,
Ik ben al jaren een trouw volvo 340 rijder ik heb een 340 1.4 5-bak en heb dit weekende een 340 1.4 special variomaat erbij gekocht(hele nette auto)
Het is toch niet normaal dat zo'n variomaat zoveel toeren maakt?
De auto maakt wel 3000 toeren bij 40km p/uur.
Wat volgens mij ook niet klopt is, dat als ik optrek dat ik dan in een keer tot boven de 120km p/uur kom, zonder dat de motor in toeren gedaald is.
De toeren lopen dus alleen maar op, dus veeeel toeren bij 120km p/uur.
Weet iemand hoe dit komt en nog belangrijker hoe ik dit op kan lossen?
O, ja waar is dat knopje voor onder de pook met dat bergje erop getekend? als ik deze omzet veranderd er helemaal niks, behalve dan dat het lampje in de schakelaar gaat branden.
Ik ben al jaren een trouw volvo 340 rijder ik heb een 340 1.4 5-bak en heb dit weekende een 340 1.4 special variomaat erbij gekocht(hele nette auto)
Het is toch niet normaal dat zo'n variomaat zoveel toeren maakt?
De auto maakt wel 3000 toeren bij 40km p/uur.
Wat volgens mij ook niet klopt is, dat als ik optrek dat ik dan in een keer tot boven de 120km p/uur kom, zonder dat de motor in toeren gedaald is.
De toeren lopen dus alleen maar op, dus veeeel toeren bij 120km p/uur.
Weet iemand hoe dit komt en nog belangrijker hoe ik dit op kan lossen?
O, ja waar is dat knopje voor onder de pook met dat bergje erop getekend? als ik deze omzet veranderd er helemaal niks, behalve dan dat het lampje in de schakelaar gaat branden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-05-2005 22:10 #644424
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variomaat met veel toeren
defect aan het vacuumsysteem.
hierover is niet weinig geschreven op dit forum.
gebruik de zoekfunctie maar eens. een paar dagen geleden heb ik nog een 'standaard diagnose' opgesteld.
is dit 'allemaal te ingewikkeld'; word lid en kom naar de sleuteldag 18 juni a.s. ...
Groetjes Wouter
hierover is niet weinig geschreven op dit forum.
gebruik de zoekfunctie maar eens. een paar dagen geleden heb ik nog een 'standaard diagnose' opgesteld.
is dit 'allemaal te ingewikkeld'; word lid en kom naar de sleuteldag 18 juni a.s. ...
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-05-2005 22:50 #644425
door V300 register
Eerst bedankt wouter,
Ik ga me er even in verdiepen en zal kijken of ik er alleen uitkom m.b.v. je standaard diagnose die elders op deze site staat.
Waar wordt de sleuteldag gehouden en hoe kan ik lid worden en krijg je dan ook een magazine of zo?
En wat zijn de kosten van zo'n lidmaatschap, ik heb nu drie auto's dus genoeg kosten, ga een van de twee volvo 340's verkopen.
Wat zal ik aan reparatie kwijt zijn denk je als ik het laat doen?
Groeten Ferdinand
Ik ga me er even in verdiepen en zal kijken of ik er alleen uitkom m.b.v. je standaard diagnose die elders op deze site staat.
Waar wordt de sleuteldag gehouden en hoe kan ik lid worden en krijg je dan ook een magazine of zo?
En wat zijn de kosten van zo'n lidmaatschap, ik heb nu drie auto's dus genoeg kosten, ga een van de twee volvo 340's verkopen.
Groeten Ferdinand
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-05-2005 23:11 #644426
door V300 register
dat zal afhangen van wat er kapot is en wie het probeert te repareren.
eerst diagnose, dan kijken we verder.
de volgende sleuteldag is in Schoonhoven.
Als lid krijg je inderdaad een nieuwsbrief (deze is helaas nog niet op papier), en heb je toegang tot alle evenementen die we organiseren. waaronder dus de sleuteldagen maar ook toertochten, theeleuten en ieder jaar een nachtrit (Errug leuk!)
groetjes Wouter
dat zal afhangen van wat er kapot is en wie het probeert te repareren.
eerst diagnose, dan kijken we verder.
de volgende sleuteldag is in Schoonhoven.
Als lid krijg je inderdaad een nieuwsbrief (deze is helaas nog niet op papier), en heb je toegang tot alle evenementen die we organiseren. waaronder dus de sleuteldagen maar ook toertochten, theeleuten en ieder jaar een nachtrit (Errug leuk!)
groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-05-2005 20:40 #644427
door V300 register
Hallo wouter ik heb me er even in verdiept en ben er bijna zeker van dat waarschijnlijk het tachorelais naar de knoppen is, dus die ga ik met een vriend(elektricien) repareren en direct een diode op monteren zoals elders op dit forum wordt uitgelegd.
Van de transistor staat een type nummer beschreven maar over de diode kan ik niet een specifiek nummer vinden, of maakt het niet zo veel uit als er maar eentje tussen zit?
Groeten Ferdinand
Van de transistor staat een type nummer beschreven maar over de diode kan ik niet een specifiek nummer vinden, of maakt het niet zo veel uit als er maar eentje tussen zit?
Groeten Ferdinand
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-05-2005 21:10 #644428
door V300 register
OK heel fijn dat de storing iig iets duidelijker is.
de diode mag echt van alles zijn. ik gebruikte zelf op de foto een verhoudingsgewijs belachelijk grote, maar ik had geen andere toen :-) belangrijker is dat ie juist gemonteerd is..
de diode mag echt van alles zijn. ik gebruikte zelf op de foto een verhoudingsgewijs belachelijk grote, maar ik had geen andere toen :-) belangrijker is dat ie juist gemonteerd is..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-05-2005 22:57 #644429
door V300 register
Dank je Wouter, ik ga er morgen gelijk mee beginnen!!
Ik laat in de loop van de week wel even weten of het gelukt is.
Groeten ferdinand
Ik laat in de loop van de week wel even weten of het gelukt is.
Groeten ferdinand
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-05-2005 22:47 #644430
door V300 register
Ik heb vandaag de onderdelen gehaald die nodig waren om de tachorelais te repareren en mijn kamaraad heeft deze voor mij gemonteerd.
Er is alleen nog niets veranderd, dit waarschijnlijk door dat de emvk ook kapot is, is deze ook te repareren of moet ik hiervoor een tweedehandsje vinden?
Groeten Ferdinand
Er is alleen nog niets veranderd, dit waarschijnlijk door dat de emvk ook kapot is, is deze ook te repareren of moet ik hiervoor een tweedehandsje vinden?
Groeten Ferdinand
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-05-2005 23:13 #644431
door V300 register
Goede dag allemaal,
Mijn dag is weer goed, ik heb een emvk van de sloop gehaald en mijn variomaat schakeld weer!
Nu kan het toeval zijn maar mijn waarschuwingslichten er richting aanwijzers hebben vanavond ineens de geest gegeven, terwijl vanmiddag nog alles werkte zelfs na de plaatsing van de emvk, heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
Ik heb de zekering box al bekeken dat lijkt alemaal goed.
Mijn dag is weer goed, ik heb een emvk van de sloop gehaald en mijn variomaat schakeld weer!
Nu kan het toeval zijn maar mijn waarschuwingslichten er richting aanwijzers hebben vanavond ineens de geest gegeven, terwijl vanmiddag nog alles werkte zelfs na de plaatsing van de emvk, heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?
Ik heb de zekering box al bekeken dat lijkt alemaal goed.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-05-2005 00:15 #644432
door V300 register
Ferdinand,
Goed om te lezen dat je weer goed 'schakelt'.
Achter je dashboardkastje zitten dikke stekkers die naar je zekeringenkast gaan. Probeer deze eerst goed aan te duwen (deze zijn makkelijk te breiken door onder je dashboardkast de bekleding los te halen en je hand daar naar boven te steken). Diverse malen heb ik op deze site gelezen dat deze stekkers nog wel eens los willen gaan zitten en dan rare storingen kunnen geven.
Groeten, Erik.
Goed om te lezen dat je weer goed 'schakelt'.
Achter je dashboardkastje zitten dikke stekkers die naar je zekeringenkast gaan. Probeer deze eerst goed aan te duwen (deze zijn makkelijk te breiken door onder je dashboardkast de bekleding los te halen en je hand daar naar boven te steken). Diverse malen heb ik op deze site gelezen dat deze stekkers nog wel eens los willen gaan zitten en dan rare storingen kunnen geven.
Groeten, Erik.
Moderators: Mark Smeets