Volvo 360 velgen met grooste ET waarde voor of achter monteren?
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Ik heb een volvo 360.
Mijn banden zijn versleten.
Dus heb ik 4 stalen velgen 14" van (volgens de verkoper) een volvo 340 gekocht.
Dit zijn twee verschillende velgen met verschillende ET waardes.
De ene velgen zijn grijs met vierkante blokjes (zie ik op meer 340 zitten)
De andere zwart met ronde gaatjes (volgens mij van 4040)
(steek midden gat zijn wel hetzelfde)
Welke velgen kan ik het beste achter leggen om zo veel mogelijk overstuur te cre?ren?
(mij lijkt met de laagst ET waarde)?
Is er een andere er een andere manier om meer overstuur te cre?ren?
(waar moet ik op letten)
Want ik vind de 360 sedan bij het nemen van bocht, veel te veel overstuur heeft voordat de achterkant eens los gaat. (rijdt niet lekker)
Ik hoor het graag,
mvg,
Albert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Albert1;226886 schreef : Want ik vind de 360 sedan bij het nemen van bocht, veel te veel overstuur heeft voordat de achterkant eens los gaat. (rijdt niet lekker)
Misschien komt het omdat zo'n ding daar niet voor ontworpen is :S
Overigens kan de auto geen overstuur hebben voor de achterkant uitbreekt. Wel onderstuur.
Wat je kunt doen om meer overstuur te genereren, differentieel vastlassen, tjaptjoi-banden er onder, grotere motor inbouwen,... Google is je vriend.
Maar, houdt er wel rekening mee wat legaal is, en dat een auto uit laten breken gevaarlijk is. Je wilt echt niet achterstevoren staan op een klaverblad :nono:
Over je velgen, staalvelgen van een 340/360 zijn 13 inch, geen 14. De zwarte velgen met gaten zijn waarschijnlijk inderdaad van een 440, en wel 14 inch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Het is mij nu duidelijk dat dus geen van de twee soorten velgen afkomstig zijn van een 340 want ze zijn beide 14".
Voordat ik mijn 360 had een aantal keer in een volvo 740 station gereden. Deze kwam veel lekkerder uit de bochten.
Op het moment dat ik daarmee het gas indrukte ging de auto meer dwars.
Bij de 360 gaan eerst de voorwielen flink schuiven, en vervolgens de achterwielen pas. (maar dat zou ook wel met minder lange wielbasis liggen?)
differentieel vastlassen, grotere motor inbouwen is een beetje te. (en moeilijk ongedaan gemaakt) tjaptjoi-banden zitten al op de stalen velgen.
Maar is het niet voordeel om die velgen met lager ET waarde achter te leggen? of juist andersom?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;226889 schreef : eerst doorschuiven, dan pas lekker glijden? dan denk ik dat er iets mis is met je voorbanden. hoe oud zijn ze?
Of met de manier van insturen en gasgebruik..
Edit: Zie dit artikel: Scandinavian flick een pracht techniek om auto's zijwaarts te krijgen zonder afhankelijk te zijn van vermogen of (volledig) karakter van de auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
-
Ik ga de meeste naar buitenstaan wielen achter leggen.
En es kijken wat de mogelijk heden zijn met bladveren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.