Veerweg achterkant
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2013 16:58 #632504
door V300 register
Veerweg achterkant is gemaakt door V300 register
Nu de auto motorisch weer helemaal in orde is, wil ik een aantal andere 'ongemakken' gaan oplossen.
Een van deze ongemakken is de veerweg bij een beladen auto of met twee personen achterin. In dat geval komt regelmatig de uitlaat op de grond terecht. Ook bij een verkeersdrempel en dan rij ik echt heel voorzichtig!
Nu lijkt het alsof de veerweg de laatste tijd is toegenomen. Aangezien ik zelf nog nooit iemand heb gehoord die zijn veerbladen van de 340 vervangt, in relatie tot spiraalveren, zou ik graag willen weten of dit te maken kan hebben met de schokbrekers?
De schokbrekers lijken hun werk nog wel goed te doen m.b.t. veiligheid en weggedrag, maar kan een inmiddels wat versleten schokbreker ook de veerweg vergroten?
Nu moet ik ook zeggen dat de lange imitatiepijp, uitlaatdeel tussen Kat en demper, niet helemaal optimaal is gevormd en de 90 graden bocht zo is gevormd dat deze niet helemaal horizontaal, maar iets richting grond is gericht.
Een van deze ongemakken is de veerweg bij een beladen auto of met twee personen achterin. In dat geval komt regelmatig de uitlaat op de grond terecht. Ook bij een verkeersdrempel en dan rij ik echt heel voorzichtig!
Nu lijkt het alsof de veerweg de laatste tijd is toegenomen. Aangezien ik zelf nog nooit iemand heb gehoord die zijn veerbladen van de 340 vervangt, in relatie tot spiraalveren, zou ik graag willen weten of dit te maken kan hebben met de schokbrekers?
De schokbrekers lijken hun werk nog wel goed te doen m.b.t. veiligheid en weggedrag, maar kan een inmiddels wat versleten schokbreker ook de veerweg vergroten?
Nu moet ik ook zeggen dat de lange imitatiepijp, uitlaatdeel tussen Kat en demper, niet helemaal optimaal is gevormd en de 90 graden bocht zo is gevormd dat deze niet helemaal horizontaal, maar iets richting grond is gericht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2013 17:25 #923728
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Veerweg achterkant
Ik kan je sowieso aanraden de achterdempers te vervangen. Is een klusje van niks en je weggedrag gaat enorm vooruit. Laatst nog een setje koni's voor 50 euro op de kop getikt, dus voor het geld hoef je het ook niet te laten. Overigens zou ik de voorzijde dan ook aanpakken, bijvoorbeeld op een sleuteldag.
Andere opties: extra stukje bladveer (zie 340T van Anjo, of caravanveren. Die laatste heb ik eronder, voor de gastank:
Andere opties: extra stukje bladveer (zie 340T van Anjo, of caravanveren. Die laatste heb ik eronder, voor de gastank:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2013 18:17 #923734
door V300 register
Je kunt ook de uitlaat even losschroeven en proberen hem wat beter op te hangen, of eventueel de ophanging van de einddemper wat aanpassen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2013 10:34 #923772
door V300 register
Dank voor de foto's en suggesties.
@ LucLuc: waar heb je die veren vandaan? Die jij hebt gemonteerd, hebben die en bepaald merk / typenummer?
Ik heb zo juist ook de betaling de deur uit gedaan voor het volvo lidmaatschap. Dus hiermee volledig onderdeel van de club
yeehaa!
Ik wil zeker bij een van de volgende sleuteldagen langskomen. Zal op zoek gaan naar andere schokbrekers.
De uitlaat zelf ga ik ook nog even wat verdraaien, maar de achterste demper hangt heel dicht tegen de carroserie aan.
@ LucLuc: waar heb je die veren vandaan? Die jij hebt gemonteerd, hebben die en bepaald merk / typenummer?
Ik heb zo juist ook de betaling de deur uit gedaan voor het volvo lidmaatschap. Dus hiermee volledig onderdeel van de club
yeehaa!
Ik wil zeker bij een van de volgende sleuteldagen langskomen. Zal op zoek gaan naar andere schokbrekers.
De uitlaat zelf ga ik ook nog even wat verdraaien, maar de achterste demper hangt heel dicht tegen de carroserie aan.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2013 11:09 #923778
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Veerweg achterkant
Zondag is er een ALV. Dan kun je veel mensen en een paar vreemde vogels :)ontmoeten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2013 11:18 #923779
door V300 register
Waar wordt de Alv gehouden? Weet niet zeker of het nu al gaat lukken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2013 11:39 #923781
door V300 register
ALV is altijd leuk om bij te kletsen, bandjes trappen, etc.
Ik heb die caravanveren via clubleden gekocht. En ik heb de luxe twee setjes te hebben, maar dat laatste set komt onder m'n nog op te bouwen GLS. Je ziet ze nog wel eens te koop, ook gebruikt. Auto helt bijna niet meer over, alleen aan de voorkant nog, maar dat zal bij 360 meer zijn dan bij 340, vanwege het gewicht vd motor.
Zijn speciaal voor 300-serie. Auto aan de achterkant omhoog, of op een brug met draagarmen en je schroeft ze er zo onder. Zit goede handleiding bij. Ik heb nog een originele doos, van het merk MAD.
De bladveeroptie is mss nog beter, maar dat kan Anjo wel vertellen.
Ik heb die caravanveren via clubleden gekocht. En ik heb de luxe twee setjes te hebben, maar dat laatste set komt onder m'n nog op te bouwen GLS. Je ziet ze nog wel eens te koop, ook gebruikt. Auto helt bijna niet meer over, alleen aan de voorkant nog, maar dat zal bij 360 meer zijn dan bij 340, vanwege het gewicht vd motor.
Zijn speciaal voor 300-serie. Auto aan de achterkant omhoog, of op een brug met draagarmen en je schroeft ze er zo onder. Zit goede handleiding bij. Ik heb nog een originele doos, van het merk MAD.
De bladveeroptie is mss nog beter, maar dat kan Anjo wel vertellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2013 14:07 #923792
door V300 register
Of Koni Load-Adjusters, die heb ik en bevallen uitstekend in combinatie met m'n LPG-tank.
Het is een schokdemper met hulpveer al ingebouwd dus veert zwaarder in en sneller weer terug. Worden helaas niet meer nieuw gemaakt maar komen nog wel eens voorbij op Marktplaats.
Het is een schokdemper met hulpveer al ingebouwd dus veert zwaarder in en sneller weer terug. Worden helaas niet meer nieuw gemaakt maar komen nog wel eens voorbij op Marktplaats.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2013 14:24 #923793
door V300 register
www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/old...0c1b&previousPage=lr
Hier heb ik laatst koni's gescoord. Dit zijn volgens mij ook goede dempers.
Hier heb ik laatst koni's gescoord. Dit zijn volgens mij ook goede dempers.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2013 19:42 #923805
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Veerweg achterkant
simpele test voor de schokbrekers; voorzichtig even gaan leunen op elke hoek van de auto zodat hij inveert, op het moment dat je loslaat is het ideale dat de auto terugveert naar de rustpositie en er verder niets gebeurt. een lichte nadeining mag nog n?t maar als hij dus nog een keer duidelijk naveert of nog een tijdje na blijft schudden dan zijn de schokdempers versleten.
ik zou eerst kijken of dat het is voor je aan extra veren e.d. gaat denken, en inderdaad even kijken of de uitlaat wel goed opgehangen is onder de auto.
ik zou eerst kijken of dat het is voor je aan extra veren e.d. gaat denken, en inderdaad even kijken of de uitlaat wel goed opgehangen is onder de auto.
Moderators: Mark Smeets