Schokdemperpatroon 340 verwijderen
- V300 register
- Verbannen
-
De linker veerpoot hangt nu mooi buiten de auto en ik heb de schroefveer al verwijderd. Ook de schokdemperwartel is los en volgens mijn boek moet ik nu het patroon uit kunnen nemen. Dit wil helaas niet lukken. Moet er verder nog iets los gedraaid worden? Alvast bedankt voor tips!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
schokdemper voorzichtig enkele malen op en neer bewegen; dan komt hij er vanzelf uit.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar als je het spul rustig op en neer beweegt komt de o-ring vanzelf los en floepen ze er zo uit...
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar nu doet de km-teller het niet meer

- V300 register
- Verbannen
-
elpee;150949 schreef : De nieuwe schokdemper als je die wil monteren eerst de veerpoot een beetje vol laten lopen met olie, als hij ooit weer vervangen moet worden dan zit je wat minder te hannessen
voordeel is vooral dat je hem waarschijnlijk nooit meer hoeft te vervangen als je w?l olie of koelvloeistof erbij doet.
de lucht (kleine spleet) tussen het patroon en de huls(voorpoot) isoleert de warmte die ontstaat in de schokbreker. daardoor wordt deze veel te warm.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
the stig;150966 schreef : De nieuwe schokdemper zit in positie en de hele boel is weer vastgemaakt. Ik heb een testritje gemaakt en je kunt het verschil goed merken.
Maar nu doet de km-teller het niet meerIk heb al meerdere malen de kabel opnieuw in de naaf gestoken, maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat. Is er een speciale manier van monteren?
Zit 'ie wel goed in het wiel? Er moet een borgplaatje op nl.
Je steekt hem er doorheen, maar daar blijft het niet bij. Je moet er iets aan mieren en morrelen en dan "schiet" hij er als het ware doorheen. Aan de buitenzijde kun je vervolgens het borgplaatje monteren.
Als dat allemaal goed zit, zit 'ie ?f aan je instrumentenpaneel los of is de kabel gewoon overleden.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
antiekeradio;150984 schreef : voordeel is vooral dat je hem waarschijnlijk nooit meer hoeft te vervangen als je w?l olie of koelvloeistof erbij doet.
de lucht (kleine spleet) tussen het patroon en de huls(voorpoot) isoleert de warmte die ontstaat in de schokbreker. daardoor wordt deze veel te warm.
Dus als ik jou verhaal goed begrijp Wouter, zorgt de olie voor warmte-overdracht naar de voorpoot. Waardoor de levensduur langer wordt.