Vering achter

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 15:57 #630272 door Erick Janssen (GAST)
Vering achter is gemaakt door Erick Janssen (GAST)
Ik zou willen weten hoe de LPG rijders het gewichtstoename door de LPG tank op de achter as hebben opgelost.

Ik weet er zijn een aantal mogelijkheden, extra bladveer, hulp veren en misschien nog wat mogelijkheden.

Even hardop denken,:hmmz2: de bladveer is, onbelast, iets van 1200 mm lang, tussen de wielen is er iets van 1260 mm zou het mogelijk zijn om ??n of misschien twee blad veren dwars te plaatsen, op een scharnierend manier vast zetten op de bestaande bladveren en tegen het koetswerk,met een versteviging, laten veren?

??n bladveren zou over de 5 bak moeten gaan en de ander tussen de bak en de benzinetank. Ik meen gezien te hebben dat er plaats is daar. Of zij er mensen met ander idee?n??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 21:12 #832988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vering achter
Een extra bladveer bij de bestaande is de makkelijkste optie. Ook het goedkoopste denk ik.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 21:17 #832991 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vering achter
Ik zou inderdaad niet moeilijk doen en gewoon 2 extra stukjes bladveer er tussen zetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 21:21 #832993 door V300 register
Een bladveer dwars boven de achteras :wtf: :S :wtf2:
Dat lijkt me n heel onwenselijke constructie.Dan moet je bovendien aan beide uiteinden een veer schommel plaatse omdat je anders bij inveren de as van z'n plaats duwt.Dat kan bij 2 veer schommels ook gebeuren dus dan moet je eigenlijk ook al n paar reactie armen gaan plaatsen om de handel op zijn plaats tye houden.

Ga eerst eens kijken of het ook echt wel zo'n verschil maakt.
In mijn 343 DLS lag destijds ook 'n gastank en die lag echt heklemaal achterin de auto(dus zo ongeveer tegen de achterlichten!).De vering was verder niet aangepast en ik kan ook niet zeggen dat ik er last van gehad heb!

Simpele oplossing...loadadjusters.:yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 21:27 #832994 door V300 register
Bladveer dwars over de achteras heeft bijvoorbeeld een nieuwe corvette ook. Maar bij een V300 ben je alleen maar onnodig moeilijk aan het doen, aangezien er vele simpele constructies te bedenken zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 21:30 #832996 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vering achter
gewoon een bladveer haaks op de originele bovenop de DeDion constructie lijkt me eerlijk gezegd technisch gezien niet verantwoord, zelfs als je aan beide kanten een veerschommel plaatst werkt dat ding alleen iets bij "zwaartekracht" belasting en merk je niets van die veer als je de auto een bocht in stuurt, je hebt daarnaast zowieso reactie armen nodig om te voorkomen dat de achterkant gaat springen of de auto als een krab rariteiten uithaalt in een bocht

tegen de tijd dat je dat uitgedokterd hebt + de bodem versterkt hebt, kun je wel 50x een dubbele bladveer plaatsen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 21:33 #832999 door V300 register

Jos360;144867 schreef : Bladveer dwars over de achteras heeft bijvoorbeeld een nieuwe corvette ook. Maar bij een V300 ben je alleen maar onnodig moeilijk aan het doen, aangezien er vele simpele constructies te bedenken zijn.

Ja,dat klopt Jos,maar daar is de hele constructie van de achteras ook op getekend.Die is er niet naderhand(oneerbiedig modus) bijgeknutseld!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 21:40 #833002 door V300 register
Klopt, daarom zeg ik ook, het is waarschijnlijk wel mogelijk maar je bent het onnodig moeilijk aan het maken ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 21:50 #833004 door V300 register
Wat hebben de mensen die een LPG installatie hebben en ik ben vooral nieuwsgierig hoe ze dat in een vario gedaan hebben!!!:yesyes::yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 21:51 #833005 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vering achter
dubbele bladveer / originele caravanveerkit / koni loadadjuster

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC