Vering achter
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik weet er zijn een aantal mogelijkheden, extra bladveer, hulp veren en misschien nog wat mogelijkheden.
Even hardop denken,:hmmz2: de bladveer is, onbelast, iets van 1200 mm lang, tussen de wielen is er iets van 1260 mm zou het mogelijk zijn om ??n of misschien twee blad veren dwars te plaatsen, op een scharnierend manier vast zetten op de bestaande bladveren en tegen het koetswerk,met een versteviging, laten veren?
??n bladveren zou over de 5 bak moeten gaan en de ander tussen de bak en de benzinetank. Ik meen gezien te hebben dat er plaats is daar. Of zij er mensen met ander idee?n??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat lijkt me n heel onwenselijke constructie.Dan moet je bovendien aan beide uiteinden een veer schommel plaatse omdat je anders bij inveren de as van z'n plaats duwt.Dat kan bij 2 veer schommels ook gebeuren dus dan moet je eigenlijk ook al n paar reactie armen gaan plaatsen om de handel op zijn plaats tye houden.
Ga eerst eens kijken of het ook echt wel zo'n verschil maakt.
In mijn 343 DLS lag destijds ook 'n gastank en die lag echt heklemaal achterin de auto(dus zo ongeveer tegen de achterlichten!).De vering was verder niet aangepast en ik kan ook niet zeggen dat ik er last van gehad heb!
Simpele oplossing...loadadjusters.:yeah:
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
tegen de tijd dat je dat uitgedokterd hebt + de bodem versterkt hebt, kun je wel 50x een dubbele bladveer plaatsen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;144867 schreef : Bladveer dwars over de achteras heeft bijvoorbeeld een nieuwe corvette ook. Maar bij een V300 ben je alleen maar onnodig moeilijk aan het doen, aangezien er vele simpele constructies te bedenken zijn.
Ja,dat klopt Jos,maar daar is de hele constructie van de achteras ook op getekend.Die is er niet naderhand(oneerbiedig modus) bijgeknutseld!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-