Camber achterwielen
- V300 register
- Verbannen
Heb zelf wel wat ideen over hoe dat zou kunnen maar heb geen zin om weer eens het wiel opnieuw uit te vinden !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb nog nooit de hele achteras goed bekeken dus ik kan hier niks zinnigs over zeggen denk ik. Ik ben wel benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
wil je het wel veranderen dan is dat in principe relatief eenvoudig door de as tot de kale bevestigingsplaat vh wiellager te demonteren, roodgloeiend te stoken en dan een beetje bij te buigen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
'T enige waar ik op kon komen: Auto oppakken met de heftruck, achteras warm stoken en ding naar beneden laten donderen :+
Maar iets zegt me dat dat niet zo'n nauwkeurige methode is :no:
Misschien de achteras aan de bovenkant inslijpen, de boel verbuigen en vastlassen........maar door 't trekken van het lassen kan het onnauwkeurig worden. Beter is het wanneer je 't verstelbaar kan maken. Eindig je een keer tegen een stoeprand; kun je de boel altijd nog een beetje bijstellen.
Interessant draadje, die ga ik bijhouden :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
permanent verstelbaar op 4gr negatief kun je doen door aan weerszijden de plaat waar de wiellagerconstructie in zit los te slijpen, onderzijde van de steun gloeiend heet stoken, verbuigen en dan opnieuw vastlassen.
wil je 'm verstelbaar dan zou dat eventueel kunnen door dat gehele gedeelte ipv lassen aan de as te bouten; als versteviging aan de achterkant een komblok plaatsen, voor vlakke bevestiging aan de andere kant ook en de einden van de as zelf dichtlassen. op die manier kun je met bijv 2 of 4 bouten (in de richting van m12/m14) de bevestiging aan de as bouten en dus in het gedeelte waar je wiellager uiteindelijk zit die zijkant versleuven om versteling mogelijk te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Jos heb je misschien een link naar dat topic.
Waarom verstelbaar.
Verschillende omstandigheden vragen om andere instellingen.Ik heb het hierbij uiteraard niet over normaal gebruik van de auto.
Ik heb binnenkort n as hier liggen om n ombouw naar schijfremmen te maken.Verdere ontwikkeling naar 'n verstelbaar camber gaat dan "in 1 moeit door".
Als je t snel leest is het helemaal niet zoveel werk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;126263 schreef : op de achteras zou ik het niet doen, dan tordeer je gelijk de bladveren waardoor je hele rare krachtoverbrengingen naar de carosserieophangpunten en in de achteras zelf gaat krijgen, vooral bij in/uit veren.
permanent verstelbaar op 4gr negatief kun je doen door aan weerszijden de plaat waar de wiellagerconstructie in zit los te slijpen, onderzijde van de steun gloeiend heet stoken, verbuigen en dan opnieuw vastlassen.
wil je 'm verstelbaar dan zou dat eventueel kunnen door dat gehele gedeelte ipv lassen aan de as te bouten; als versteviging aan de achterkant een komblok plaatsen, voor vlakke bevestiging aan de andere kant ook en de einden van de as zelf dichtlassen. op die manier kun je met bijv 2 of 4 bouten (in de richting van m12/m14) de bevestiging aan de as bouten en dus in het gedeelte waar je wiellager uiteindelijk zit die zijkant versleuven om versteling mogelijk te maken.
Camber 1 of 2 graden vergroten hoeft niet veel uit te maken voor de bladveren. Die hangen immers in rubbers en kunnen dat kleine verschil wel opvangen. Een auto kan immers ook ongelijk inveren aan 2 kanten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.