Maat wielbouten
- V300 register
- Verbannen
Bestaan er origineel ook langere en hoeveel langer zijn die dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Bart Manders;122605 schreef : Wat is de exacte maat van de wielbouten? :hmmz2:
Bestaan er origineel ook langere en hoeveel langer zijn die dan?
zoek eens onder wielbout
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je bedoelt denk ik iets anders; namelijk de draadeinden in de naven (het stuk draad waar je de velg op hangt, voordat je de wielmoeren erop gaat zetten)
of die er in langere versie zijn, durf ik eigenlijk niet te zeggen. ze zijn met een veeltand(kartel) passing in de naaf geperst. Het lijkt me wel mogelijk om die dingen te vervangen, maar naar mijn idee zijn ze voor de meeste velgtypes lang zat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...?f=2&t=7177&start=90
antiekeradio;122620 schreef : of die er in langere versie zijn, durf ik eigenlijk niet te zeggen. ze zijn met een veeltand(kartel) passing in de naaf geperst. Het lijkt me wel mogelijk om die dingen te vervangen, maar naar mijn idee zijn ze voor de meeste velgtypes lang zat.
als je de bouten eruit slaat en het gat opboort naar ?14 dan kun je nieuwe bouten van subaru erin persen, zelfde draadmaat en een stukkie langer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
is geen klusje om ff uit de hand met de boormachine te doen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
toerental van een normale boormachine is ook veeeels te hoog voor 14mm in staal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel 2;122633 schreef : Mwoah, als ie maar hard genoeg ronddraait, smelt ie er vanzelf een gat in toch? :yesyes:
Gloeiboren heet dat. Wel ideaal; heb je meer "vlees".......
Jos360;122697 schreef : Wat denk je dat sterker is? Het stuk staal of het boortje?
Boor is wel sterker. En mocht de boor bot zijn, dan zet je hem toch op klopboren :+
AvdAkker;122698 schreef : probeer maar eens een zuiver ?14mm gat in 8 dik staal te fabrieken waar al een redelijk groot gat in zit (ik meen 12,5, en de vervorming van de oude wielbouten zit er ook nog) gebruik je ander gereedschap dan een kolomboormachine dan is de kans groot dat je met een 14mm boortje een conisch gat 16>14 staat te boren en dat is nu niet echt wenselijk:D
Idd, met een goede kolomboor is het het best te doen!
Wat ook wel eens wordt gedaan:
- Spacers:
- Gat opboren en een helicoil zetten waarin je een draadeind vastzet (met loctite). Dat draadeind kun je dan zo lang laten als je zelf wilt. Maar dan moet je ook spacerbussen hebben. Er wordt aangeraden gewalste draadeinden te pakken van een sterkte van minimaal 8.8 of hoger. Dan M12x1 of M12x1,25 ofzo. M12 x 1,5 is te grof; schijnbaar heb je dan meer kans dat de wielmoeren loslopen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.