Rembekrachtiging?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 17:56 #628846 door V300 register
Rembekrachtiging? is gemaakt door V300 register
Hallo,

Sinds vandaag kon ik ineens het rempedaal van mijn volvo 340 niet meer intrappen, nou ja, mss 2cm en dan lijkt het of er een baksteen achter staat(zit er niet, believe me I checked ;)).

Ligt dit aan de rembekrachtiging of iets dergelijks? Zijn er eventueel nog meer dingen die dit kunnen veroorzaken?

Graag hoor ik van jullie...

Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 18:22 #769249 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rembekrachtiging?
jah dit licht waarschijnlijk aan de rembekrachtiging, en omdat je een 340 hebt denk ik al waar je moet zoeken..

als je aan de linkerkant van de motorruimte staat, zie je het vloeistofresevoir van je remvloeistof, daaronder zit de hoofdremcylinder, en daaraan tegen het schutbord zit de rembekrachtiger, dit is een grote ronde zwarte "doos". aan de rembekrachtiger zit een zwarte slang, controleer of deze nog vastzit aan de rembekrachtiger zijde en volg de slang dan de andere kant op.

je komt nu langs de carburateur uit op het inlaatspruitstuk, het aansluitslangetje hiervan is vergaan en de zwarte slang hangt dus een soort van half los of helemaal los, vanzelfsprekend dien je deze te vervangen.

als de motor nog redelijk goed loopt bij dit gigantische vacuumlek dan zijn er meerdere dingen aan de hand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 19:47 #769277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rembekrachtiging?
Bedankt voor je reactie, ik heb deze slang net nagelopen, en misschien heeft dat rubberen uiteinde richting motor (heb er weinig verstand van) zijn beste tijd gehad inderdaad! Hij is nogal poreus dus ik hoop dat dit het is. Als ik nu rem is het wel het geval dat de motor bijna uitslaat en waar meerdere slangen bij elkaar komen, sist het nogal, maar dit ontsnapt niet, dit blijft in de leidingen!

Momenteel remt ie wel, maar als ik zeg maar korte drukjes op de rem geef, pompt ie op zeg maar en kan ik hem korte tijd niet meer gebruiken.

Ik zal dit uiteinde eens vervangen en kijken of het oplost.

Bedankt,

Ren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 19:54 #769280 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rembekrachtiging?
uh, het sist omdat het vacuum is, en dus zuigt:+

vacuumsysteem moet 100% lekvrij zijn en mag dus niet sissen. als ik jou was zou ik gewoon alle slangetjes even vervangen, dit is een simpele operatie maar je moet wel op de restrictie letten in de slang tussen carterontluchting en carburateurvoet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 20:01 #769281 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rembekrachtiging?
het zou ook kunnen dat de drukklep van de bekrachtiger gaar is, maar dan zou je het ergere effect na 2 of 3 keer trappen ook niet hebben.

sissen kan inderdaad alleen door lekkage komen.

Wel vacuumslang gebruiken trouwens!! geen gewapende of gecoate slangen, die zijn alleen bedoeld voor druk, en klappen in elkaar bij vacuum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2010 16:37 #829026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rembekrachtiging?
Is er iemand die weet waar je een nieuwe slang voor de rembekrachtiger kan krijgen (of koppelstuk tussen slang en inlaatspruitstuk)? Ik ben vandaag op pad geweest, maar heb nog geen auto-onderdelenzaak gevonden die dit voor de 340 heeft (of zegt te hebben).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2010 22:17 #829063 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rembekrachtiging?
dat is gewoon universele slang, stelt niet zoveel voor; diameter is dacht ik 10mm maar dat zou je even na moeten kijken

het formaat is gelukkig al dusdanig dat je niet specifiek vacuumslang hoeft tehebben, dit word wat minder gauw platgezogen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2010 00:12 #829075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rembekrachtiging?
Dat ben ik niet met je eens Anjo!:nono:
Je kunt voor deze slang GEEN universele slangen gebruiken,die worden onherroepelijk plat/dicht gezogen en dan werkt de bekrachtiger ook niet meer.Ook slangen die OVERdruk bestendig zijn,zijn meestal niet geschikt.

De meeste automateriaalzaken hebben zo'n slang niet.Mij probeerden ze daar benzineslang voor te verkopen!Onder het motto "die is toch ook drukbestendig":no_comment::no_comment::no_comment: !
Ik heb voor mijn auto een slang gekocht bij 'n plaatselijke specialist in pneumatische apparatuur.Even uitgelegd wat ik nodig had en 5 minuten later stond ik weer buiten met de goeie slang(maar dan wel 'n meter te lang,maar da's wel makkelijk) en 5 ? lichter :y::y:!

Je kunt de slang bij het poreuze gedeelte van de slang eventueel n stukje inkorten en dan opnieuw aansluiten.Voor nood is dat n oplossing.Meestal is de slang lang genoeg om dat als tydelijke oplossing te doen.Je weet dan in ieder geval of het probleem opgelost is.

DAARNA WEL 'N ANDERE SLANG PLAATSEN!!!!!!!!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2010 04:15 #829081 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Rembekrachtiging?
8mm zoals bij emvk en carburateurvoet word in de praktijk platgezogen als de verkeerde slang gebruikt word, die 10mm zijn naast de katoenwapening voor drukbestendigheid ook al een stuk dikker uitgevoerd qua rubber/silicone dikte wat dat verschil weer opheft.

poreuze stuk inkorten en opnieuw aansluiten is al helemaal niet de manier, als de slang gescheurd is is deze vaak over de gehele lengte knetterhard, dicht al helemaal niet meer af dus..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2010 08:13 #829083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Rembekrachtiging?
Ik bedoel dat ook niet als DE manier om het op te lossen.Het is wel n manier om te zien of het probleem in die slang zit, die dus wel vervangen moet worden!
De slang die er bij mijn auto op zat was echt slecht aan de aansluiting op het spruitstuk de rest was nog redelijk,in ieder geval goed genoeg om hem in te korten en te zien of het probleem dan weg is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD