Kosten opknappen v. velgen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-02-2008 17:20 #627036
door 16673-dummy
Kosten opknappen v. velgen is gemaakt door 16673-dummy
Na te zoeken en niets bruikbaars gevonden te hebben toch maar even een nieuw onderwerp openen:halo:
Weet iemand hoeveel het kost om velgen die er vrij ge-oxideerd uitzien op te laten knappen (stralen + coaten?).
Ik kan een mooi setje velgen, volgens mij Black Beauty velgen, overnemen maar ze zien er niet mooi uit. Aangezien de kosten niet te hoog mogen zijn wil ik voor ik ze aanschaf graag weten hoeveel reparatie kost.
Weet iemand hoeveel het kost om velgen die er vrij ge-oxideerd uitzien op te laten knappen (stralen + coaten?).
Ik kan een mooi setje velgen, volgens mij Black Beauty velgen, overnemen maar ze zien er niet mooi uit. Aangezien de kosten niet te hoog mogen zijn wil ik voor ik ze aanschaf graag weten hoeveel reparatie kost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-02-2008 17:26 #698045
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kosten opknappen v. velgen
Ik heb mijn velgen laten stralen en poedercoaten voor 170 euro bij Gerritsen vlakbij Nijkerk. Dat was best een hoop geld, en het kan vast ook wel goedkoper, maar ik was ?rrrrrg tevreden! Goeie dikke coatlaag erop en dikke lagen blanke lak. Het is alweer een tijdje geleden, maar die velgen zien er nog steeds heel netjes uit. Ook als ik ze een tijdje niet heb schoongemaakt, krijg je ze daarna heel snel weer heel goed schoon.
Dus ik zou wel voor poedercoaten gaan. Misschien even googlen naar bedrijven in de buurt die dat doen? En dan gewoon even vragen wat het gaat kosten.
Dus ik zou wel voor poedercoaten gaan. Misschien even googlen naar bedrijven in de buurt die dat doen? En dan gewoon even vragen wat het gaat kosten.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
15-02-2008 17:32 #698047
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Kosten opknappen v. velgen
Dankjewel. Dat zal ik eens doen, maar 't is dus wel een duur geintje. Aan de andere kant heb ik dan w?l hele mooie velgen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-02-2008 21:35 #698122
door V300 register
mwoah wat is veel geld?
Als je nieuwe lichtmetalen velgen koopt ben je een veelvoud van dit bedrag kwijt (en heb je lang niet zulke mooie retro velgjes als nu )
Als je nieuwe lichtmetalen velgen koopt ben je een veelvoud van dit bedrag kwijt (en heb je lang niet zulke mooie retro velgjes als nu )
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-02-2008 22:25 #698138
door 16673-dummy
Ik heb eens met m'n broer overlegd; ik zou ze ook zelf kunnen schuren en spuiten. Veel goedkoper, en ik heb tijd zat. Dan kan ik rustig aan velg voor velg de zaak schoonmaken en ze een nieuw leven geven. Kan ik ondertussen sparen voor nieuwe banden, want ik neem aan dat de bandjes die om mijn stalen velgjes liggen niet passen, of wel?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-02-2008 22:30 #698140
door V300 register
jewel, alleen de glt-velgen zijn een slag groter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-02-2008 22:38 #698145
door 16673-dummy
W?l? Dus ik kan de banden zo overzetten? Da's hier bij de Kwikfit iets van 8 euro per band ofzo. Dat zou heel mooi meegenomen zijn:)
En dan kan ik in de avonduurtjes lekker de velgjes schuren, ook de moeilijke hoekjes. Dat lijkt me wel wat:yeah:
En dan kan ik in de avonduurtjes lekker de velgjes schuren, ook de moeilijke hoekjes. Dat lijkt me wel wat:yeah:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-02-2008 23:18 #698149
door V300 register
BB velgjes is 13". Std. banden passen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-02-2008 17:15 #698174
door 16673-dummy
Mooi, dankjulliewel. Ik wacht even de betere foto's af en dan beslis ik of ik ze aanschaf of niet.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
17-02-2008 19:01 #698187
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Kosten opknappen v. velgen
Ik heb een setje oude GLT velgen liggen die ik aan het opknappen ben. Bij de Action een setje staalborstels gehaald, van die ronde voor op de boor/schroefmachine. Met de grote 'staalborstelschijven' de velg kaal gemaakt. Met de allerkleinste probeer ik de stoeprandschade zoveel mogelijk weg te werken. Echt glad krijg je het er niet mee maar de grote krassen e.d. zijn weg. Je moet er wel mee oppassen want als je wil schuur je er zo een stuk uit:D dus niet te fanatiek. Gewoon goed kijken wat je doet. Die staalborstelschijven kosten 2,59 euro per set. Voor 5 euri's dus al het materiaal om de boel mooi te maken. Daarna alleen nog primer, lak en afwerklak.
Moderators: Mark Smeets