Remlichten blijven soms aan ...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-09-2007 00:22 #626418
door V300 register
Remlichten blijven soms aan ... is gemaakt door V300 register
Eigenaardig probleem bij mijn '84 Winner :
Soms blijven de remlichten van mijn '84 Winner (vario) aan. Soms ook niet. Rempedaal even goed intrappen en ze zijn uit.
Mijn idee was : ligt aan de hogedrukschakelaar. Deze heb ik dus vervangen door een nieuwe (van bij de Volvo-dealer). Probleem opgelost, dacht ik.
De vario werkte voordien en nu ook nog goed. Maar gisteravond zag ik dat de remlichten weer bleven branden. Dat was na zachtjes remmen bij het parkeren.
Iemand een idee hoe dit komt ?
Soms blijven de remlichten van mijn '84 Winner (vario) aan. Soms ook niet. Rempedaal even goed intrappen en ze zijn uit.
Mijn idee was : ligt aan de hogedrukschakelaar. Deze heb ik dus vervangen door een nieuwe (van bij de Volvo-dealer). Probleem opgelost, dacht ik.
De vario werkte voordien en nu ook nog goed. Maar gisteravond zag ik dat de remlichten weer bleven branden. Dat was na zachtjes remmen bij het parkeren.
Iemand een idee hoe dit komt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-09-2007 00:26 #681078
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Remlichten blijven soms aan ...
Is de veer van je rempedaal nog goed?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-09-2007 09:21 #681086
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remlichten blijven soms aan ...
Soms is de oplossing zo eenvoudig dat je ze niet ziet ...
Ga ik eens alvast eens checken vanavond !
Ga ik eens alvast eens checken vanavond !
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-09-2007 10:06 #681091
door V300 register
vanavond?? hup gewoon vrijvragen op je werk! doe ik ook ga vanmiddag 2 roestplekken aantippen nu de zon nog schijnt!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-09-2007 10:08 #681092
door V300 register
Je zegt zelf dat je denkt dat het aan de hogedrukschakelaar, deze hoge drukschakelaar is echter voor het terugschakelen van de CVT. Wanneer je namelijk hard remt blijft normaal gezien de CVT achter met terugschakelen.
Volgens mij zit er gewoon een schakelaar bij het rempedaal. En die is de oorzaak van het euvel lijkt me.
Volgens mij zit er gewoon een schakelaar bij het rempedaal. En die is de oorzaak van het euvel lijkt me.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-09-2007 14:43 #681118
door V300 register
klopt, de remlichten worden niet door de HD schakelaar bediend, maar door een pedaalschakelaar onder het dashboard. d??r zit de fout dus waarschijnlijk...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-09-2007 16:26 #681128
door V300 register
Dit ding dus, als ik het goed heb. Hopelijk is dit bij een '84 en een '89 uitwisselbaar ...
Want tussen de 2 laatste series is er toch heel wat verschil, heb ik de laatste weken al gemerkt. En van de bouwjaren '88/'89 heb ik aardig wat gebruikte onderdelen liggen, maar nog niet van de '84-'85.
Bedankt voor het corrigeren - ik heb waarschijnlijk teveel aan Dafjes gesleuteld de laatste tijd ...
Dit ding dus, als ik het goed heb. Hopelijk is dit bij een '84 en een '89 uitwisselbaar ...
Want tussen de 2 laatste series is er toch heel wat verschil, heb ik de laatste weken al gemerkt. En van de bouwjaren '88/'89 heb ik aardig wat gebruikte onderdelen liggen, maar nog niet van de '84-'85.
Bedankt voor het corrigeren - ik heb waarschijnlijk teveel aan Dafjes gesleuteld de laatste tijd ...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-09-2007 00:00 #681159
door V300 register
Even afdekplaat onder dash weggenomen (4 plastic plugs bovenaan en een metalen lipje onderaan). Plastic slang (verluchting) aan 1 zijde losgenomen en dan kon ik bij de schakelaar in kwestie. Schakelaar leek iets los te zitten. Even wat verdraaid, zat toen blijkbaar goed (zullen we afwachten).
Tijdens wat gemaneuvreer met hard en zachtjes remmen reageerde de remlichten nadien keurig op het pedaal, zonder te 'blijven hangen'.
Binnenkort bij mijn sloper ('89) eens demonteren en kijken hoe dat juist gemonteerd zit ...
Tijdens wat gemaneuvreer met hard en zachtjes remmen reageerde de remlichten nadien keurig op het pedaal, zonder te 'blijven hangen'.
Binnenkort bij mijn sloper ('89) eens demonteren en kijken hoe dat juist gemonteerd zit ...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-09-2007 08:51 #681168
door V300 register
ook weer opgelost dus.
dan heb je flink ruimte ofniet?
2 auto's en dan nog een sloper hebben staan
dan heb je flink ruimte ofniet?
2 auto's en dan nog een sloper hebben staan
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-09-2007 09:36 #681172
door V300 register
Neen hoor, jammer genoeg niet. Altijd te weinig ruimte. Hier en daar een garagebox en begrijpende familie en vrienden met stallingsruimte, zodat de echte oudjes (Dafjes, V66, V343) onderdak hebben. De dagelijkse Winner is voorlopig een buitenslaper en de sloper staat op een stuk braakliggende grond in de buurt zogezegd 'geparkeerd' te wachten op demontage.dan heb je flink ruimte ofniet?
Moderators: Mark Smeets