v345 met kokend hete voorremmen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-07-2007 19:02 #626233
door V300 register
v345 met kokend hete voorremmen is gemaakt door V300 register
ik heb via de zoekfunctie al het ea. gevonden, maar dit is toch niet precies hetgeen ik heb:
de volvo 345 van een kennis van mij heeft het probleem dat na een half uurtje gereden te hebben de voorvelgen kokend heet zijn (evenals de remmen dus)
het idee is dat er continu een beetje remdruk op de remmen staat.
hierbij passend is het rempedaal: dit komt niet goed 'op' ofwel, ik moet met de neus van mijn schoen het pedaal een stukje terug brengen.
mijn idee is dat er hier sprake is van een defect in de rembekrachtiger, die er dus voor zorgt dat er continu remdruk is (en dan is het hoge verbruik van 1:6 goed verklaarbaar)
de remschijven en blokken zijn zo goed als nieuw.
zou het inderdaad de hrcbekrachtiger kunnen zijn? of is er hier sprake van defecte remklauwen? toch lijkt me het de bekrachtiger, daar het allebei de remmen zijn die zo gigantisch heet worden.
de volvo 345 van een kennis van mij heeft het probleem dat na een half uurtje gereden te hebben de voorvelgen kokend heet zijn (evenals de remmen dus)
het idee is dat er continu een beetje remdruk op de remmen staat.
hierbij passend is het rempedaal: dit komt niet goed 'op' ofwel, ik moet met de neus van mijn schoen het pedaal een stukje terug brengen.
mijn idee is dat er hier sprake is van een defect in de rembekrachtiger, die er dus voor zorgt dat er continu remdruk is (en dan is het hoge verbruik van 1:6 goed verklaarbaar)
de remschijven en blokken zijn zo goed als nieuw.
zou het inderdaad de hrcbekrachtiger kunnen zijn? of is er hier sprake van defecte remklauwen? toch lijkt me het de bekrachtiger, daar het allebei de remmen zijn die zo gigantisch heet worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-07-2007 21:52 #677317
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic v345 met kokend hete voorremmen
Aan twee kanten is terug te voeren op de centrale remverdeler, het dysfunctioneren van het verdeelblokje onder de remverdeler. Zeer onwaarschijnlijk twee verstopte remleiding(koppelingen). Overigens remolie vervangen (lucht in leidingen, oude remolie etc) kan ook helpen. Hiermee kun je ook testen of het e.e.a. los zit en functioneert. Het kan zijn dat de remcylinders aan beide kanten toch (voor een deel) vast zitten. Ze moeten soepel kunnen bewegen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 12:53 #677365
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic v345 met kokend hete voorremmen
Probleem is zojuist opgelost.
remzuigertjes zaten vast, deze schoongemaakt en beweegbaar gemaakt, met als resultaat een goed rijdende en remmende v345.
remzuigertjes zaten vast, deze schoongemaakt en beweegbaar gemaakt, met als resultaat een goed rijdende en remmende v345.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 14:43 #677381
door V300 register
Mooi! En nu maar weer van het lekkere weer genieten dan :yeah:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-07-2007 18:57 #677405
door V300 register
precies. Misschien dat we tzt de remcilindertjes vervangen, dan komt het euvel ook niet meer terug.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-07-2007 00:08 #677437
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic v345 met kokend hete voorremmen
Enige smering met kopervet helpt ook wel.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 11:26 #677465
door V300 register
toch niet IN het cilindertje hoop ik.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 15:35 #677482
door V300 register
Lijkt me niet zo'n goed plan nee...Kopervet maar heel beperkt gebruiken en enkelw aar staal op staal schuurt. Kopervet trekt vuil aan.
Mijn ervaring is dat lang stilstaan deze problemen kan veroorzaken. Zowel mijn blauwe 343 als de rode hadden het zo'n 25km na aanschaf dat de remmen kookte. Klauwen en remcilinders gangbaar gemaakt, verse olie en probleem was verholpen!
Mijn ervaring is dat lang stilstaan deze problemen kan veroorzaken. Zowel mijn blauwe 343 als de rode hadden het zo'n 25km na aanschaf dat de remmen kookte. Klauwen en remcilinders gangbaar gemaakt, verse olie en probleem was verholpen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 19:09 #677501
door V300 register
Kopervet is toch ook slecht voor rubber?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-07-2007 20:34 #677515
door V300 register
precies, je moet gewoon de zuigertjes een beetje helpen, door het stilstaan is roestvorming logisch. dit moet er weer af zien te slijten. Pas d?n zal het helemaal 100% zijn.
Moderators: Mark Smeets