C405 Blok
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2004 10:38 #625511
door V300 register
C405 Blok is gemaakt door V300 register
Heeft er iemand ervaring met een C405 blok. Ik wil zo'n blok overzetten in mijn 340 dl, nu nog met B14 motor. Het C405 blok komt uit de Renault 5 GT en heeft standaard 120 pk, met een B20 Turbo erin heeftie al 140 pk bij een turbodruk van 0,6 bar. Klinkt goed toch ? Is er misschien iemand die weet of het mogelijk is om alleen de turbo, het uitlaat spruitstuk, het inlaatspruitstuk en de solex carberateur over te zetten op een B14 ? Alvast bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2004 12:15 #655839
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
turbo spullen overzetten op een standaard b14 blok past wel maar kan niet.
de turbo motor heeft een veel lagere compressie, en het klepdiagram is ook anders.
je kunt ook niet de turbo motor zo hoppa in de volvo bouwen aangezien de motorsteunen anders zijn. omdat je vrij veel ruimte hebt zou je wel een tussenstuk kunnen lassen, zonee moet je alle spullen overbouwen op je B14 onderblok.
Groetjes Wouter
de turbo motor heeft een veel lagere compressie, en het klepdiagram is ook anders.
je kunt ook niet de turbo motor zo hoppa in de volvo bouwen aangezien de motorsteunen anders zijn. omdat je vrij veel ruimte hebt zou je wel een tussenstuk kunnen lassen, zonee moet je alle spullen overbouwen op je B14 onderblok.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2004 18:47 #655840
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
is de turbo van een 740/240 (B23) ook op de 360 2.0 aan te sluiten? de B20 motor heeft zover ik weet het zelfde onderblok. scheelt een hoop moeite.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-01-2004 19:35 #655841
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
lagere compressie geldt volgens mij voor alle turbo motoren... dus geldt voor die motor feitelijk hetzelfde als bovenstaande.
als het onderblok hetzelfde is zou het geheel wel makkelijker over te zetten moeten zijn.
Groetjes Wouter
als het onderblok hetzelfde is zou het geheel wel makkelijker over te zetten moeten zijn.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2004 09:39 #655842
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
Een kennis van mij beweerde dat het C405 blok ooit standaard in een Volvo 340 1,4 lag. Dus als ik mijn B14 zou gaan vervangen alles gemakkelijk zou passen, maar aangezien ik er nog nooit iemand iets over heb horen zeggen en ik er op het internet niets over ben tegengekomen betwijfel ik dat...
Groeten Dirk
Groeten Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-01-2004 09:51 #655843
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
het standaard B14 blok heeft een renault gietmerk erop staan; dat is C2...
Het is zo dat bepaalde uitvoeringen van de motor wel goede motorsteunen hebben, en bepaalde uitvoeringen net...
je zult dus echt de motor die je hebt ernaast moeten leggen en 1 op 1 nalopen.
Groetjes Wouter
Het is zo dat bepaalde uitvoeringen van de motor wel goede motorsteunen hebben, en bepaalde uitvoeringen net...
je zult dus echt de motor die je hebt ernaast moeten leggen en 1 op 1 nalopen.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-02-2004 14:31 #655844
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
Ik heb zelf ook gekeken of het mogelijk is om een r5 GTT in te bouwen.
Ik heb namelijk zelf 2 jaar R5 GT turbo gereden.
En het grootste probleem is het uitl.spruitstuk.
Want al je de orginele gebruikt komt de turbo op de plaats van de kachel.(Voor racerij niet erg maar dan geen apk.)
Dus die moet je dus zelf inmekaar puzzelen.
En dus ook een stukje uitlaat.
Of de voorste steunen passen weet ik niet maar je zult maar eens een renault sloop af moeten struinen.
Ik zelf heb deze motor al niet geschikt bevonden om "goedkoop" in een 340 te bouwen.
Als je een schakel 340 hebt zou ik gewoon voor een nette B172.(het liefst onder 100.000)
Dit is erg makkelijk inbouwen.
En goedkoop met de uitlaat.
En het std.B17 blok iets gaan kietelen.
- Snelle nokkenas 160 euro.
Dit bedrijf slijpt en hard jouw std. nokkenas om naar een sportnokkenas.
Ik zou niet zo een wilde nemen dat je aan stuggere klepveren toebent.
Dat is niet echt betrouwbaar op de lange afstand.
kijk op www.catcams.be
- koprevisie(Opfrisbeurt)klepstellen.
want de kop moet er toch af om te vlakken.
Dan is ie weer mooi schoon en word ie mooi klepgestelt loopt ie ook veel beter.
want om nu zelf met die stelplaatje te klooien?
En door de snelle nokkenas krijgt ie een andere klepspeling.
Ik heb namelijk zelf 2 jaar R5 GT turbo gereden.
En het grootste probleem is het uitl.spruitstuk.
Want al je de orginele gebruikt komt de turbo op de plaats van de kachel.(Voor racerij niet erg maar dan geen apk.)
Dus die moet je dus zelf inmekaar puzzelen.
En dus ook een stukje uitlaat.
Of de voorste steunen passen weet ik niet maar je zult maar eens een renault sloop af moeten struinen.
Ik zelf heb deze motor al niet geschikt bevonden om "goedkoop" in een 340 te bouwen.
Als je een schakel 340 hebt zou ik gewoon voor een nette B172.(het liefst onder 100.000)
Dit is erg makkelijk inbouwen.
En goedkoop met de uitlaat.
En het std.B17 blok iets gaan kietelen.
- Snelle nokkenas 160 euro.
Dit bedrijf slijpt en hard jouw std. nokkenas om naar een sportnokkenas.
Ik zou niet zo een wilde nemen dat je aan stuggere klepveren toebent.
Dat is niet echt betrouwbaar op de lange afstand.
kijk op www.catcams.be
- koprevisie(Opfrisbeurt)klepstellen.
want de kop moet er toch af om te vlakken.
Dan is ie weer mooi schoon en word ie mooi klepgestelt loopt ie ook veel beter.
want om nu zelf met die stelplaatje te klooien?
En door de snelle nokkenas krijgt ie een andere klepspeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-02-2004 14:32 #655845
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
- iets van de kop af naar ongeveer 10,5:1
Dan heb je iets meer koppel.
- Std. Weber met iets mooiere spoeier bezetting.
In combi. met de nokkenas.
- Iets van het vliegwiel af.
Dan acelereert ie iets sneller uit de bochten.
- nieuwe koppeling want je hebt de motor er dan toch uit.
En hij krijgt wel op de donder.
Dat scheelt aleen maar werk achteraf.
- nieuwe keerringen/klepdeksel pakkingen, enz.
Dan heb je de motor niet direct weer onder de smurrie
- nieuwe radiator.(Want als de motor aan de kook is geweest is de cil.kop gegarandeert krom.)
Want het blok is hier gevoeliger voor dan een B14.
Altijd rustig warm rijden.
Klokjes monteren.(olietemp/oliedruk.
dan kun je ook aflezen wanneer je kan trappen.
maar dit gaat dan als een trein.
Goede olie en op 98.
En op hoge snelheden/toerentallen. beter als een GTT blok.
Tja meer pk,s maar het blijft toch een 1400 he.
En een B17 loopt net wat beter naar 6000 rmp met zijn bovenl. nokkenas.
veel succes.
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 04 februari 2004)
Dan heb je iets meer koppel.
- Std. Weber met iets mooiere spoeier bezetting.
In combi. met de nokkenas.
- Iets van het vliegwiel af.
Dan acelereert ie iets sneller uit de bochten.
- nieuwe koppeling want je hebt de motor er dan toch uit.
En hij krijgt wel op de donder.
Dat scheelt aleen maar werk achteraf.
- nieuwe keerringen/klepdeksel pakkingen, enz.
Dan heb je de motor niet direct weer onder de smurrie
- nieuwe radiator.(Want als de motor aan de kook is geweest is de cil.kop gegarandeert krom.)
Want het blok is hier gevoeliger voor dan een B14.
Altijd rustig warm rijden.
Klokjes monteren.(olietemp/oliedruk.
dan kun je ook aflezen wanneer je kan trappen.
maar dit gaat dan als een trein.
Goede olie en op 98.
En op hoge snelheden/toerentallen. beter als een GTT blok.
Tja meer pk,s maar het blijft toch een 1400 he.
En een B17 loopt net wat beter naar 6000 rmp met zijn bovenl. nokkenas.
veel succes.
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 04 februari 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-02-2004 15:06 #655846
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
Ik heb even voor je gekeken.
Nr.5500811
Aleen wel
Enkel geschikt voor professioneel weggebruik of dirt track met aangepaste ECU of carburatoren.
Std. gegevens.B172 nokkenas
Max lichthoogte nok.
inl.nok 8,23 mm
uitl. nok 8,44 mm
kleppendiagram.(Theoretische kl.licht hoogte inl. 0,40, uitl. 0,50 mm.)
Inl.klep opent 4' voor BDP
uitl.klep sluit 40' na ODP
uitl.klep opent 40' voor ODP
Inl.klep sluit 4' na BDP
Dit lijkt een beetje ingewikkeld maar dit kun je weer gaan vergelijken met de Catcam gegevens.
veel succes.
Maar aan jouw std B14 is ook genoeg te doen hoor.
Eigelijk hetzelfde wat hier boven staat.
maar ik zit zelf vast aan de STD. B14 omdat mijn CVT wil houden.
En dus al wat dingen heb uitgezocht.
Even voor de liefhebbers.
Ik moet zelf nog een keus maken tussen deze drie nokkenassen.
nr.5500310
nr.5500305
nr.5500315(Lijkt me een beetje extreem)
Even de Std gegevens erbij.
Max lichthoogte.
inl.nok 4,949
uitl.nok 4,934
kleppen diagram (theoretische kleplichthoogte 1mm.)
inl.klep opent 0.5' na BDP
uitl.klep sluit 36' na ODP
uitl.klep opent 44' voor ODP
uitl.klep sluit 0,5 na BDP
MVG
Andries
Nr.5500811
Aleen wel
Enkel geschikt voor professioneel weggebruik of dirt track met aangepaste ECU of carburatoren.
Std. gegevens.B172 nokkenas
Max lichthoogte nok.
inl.nok 8,23 mm
uitl. nok 8,44 mm
kleppendiagram.(Theoretische kl.licht hoogte inl. 0,40, uitl. 0,50 mm.)
Inl.klep opent 4' voor BDP
uitl.klep sluit 40' na ODP
uitl.klep opent 40' voor ODP
Inl.klep sluit 4' na BDP
Dit lijkt een beetje ingewikkeld maar dit kun je weer gaan vergelijken met de Catcam gegevens.
veel succes.
Maar aan jouw std B14 is ook genoeg te doen hoor.
Eigelijk hetzelfde wat hier boven staat.
maar ik zit zelf vast aan de STD. B14 omdat mijn CVT wil houden.
En dus al wat dingen heb uitgezocht.
Even voor de liefhebbers.
Ik moet zelf nog een keus maken tussen deze drie nokkenassen.
nr.5500310
nr.5500305
nr.5500315(Lijkt me een beetje extreem)
Even de Std gegevens erbij.
Max lichthoogte.
inl.nok 4,949
uitl.nok 4,934
kleppen diagram (theoretische kleplichthoogte 1mm.)
inl.klep opent 0.5' na BDP
uitl.klep sluit 36' na ODP
uitl.klep opent 44' voor ODP
uitl.klep sluit 0,5 na BDP
MVG
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-02-2004 17:08 #655847
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic C405 Blok
Hey Andries,
Dit klinkt niet verkeerd, als ik mijn standaard B14 erin zou laten, maar dan met een andere nok, schone deksel en een naar 10,5:1 gevlakte kop, zou ik dan echt veel vermogens winst hebben ? Ik heb nu alleen een K&N op m'n weber maar dit is meer voor het geluid, want veel meer vermogen heeftie er niet door (jammergenoeg). Loopt wel 180 ruime kilometers op de klok.
Als ik die andere nok zou kopen (nr.5500305) moet ik die dan zelf monteren ? Zo handig ben ik namelijk niet vrees ik. Of als ik m'n originele zou laten "tunen" moet ik heb dan kaal aanleveren of kan ik de hele wagen afgeven ?
Mijn Volvo garage "weigert" mee te werken aan het verbouwen van m'n 340. Ze vinden dat hij origineel (en in eer) moet blijven. Mijn oma heeft hem daar 16 jaar geleden nieuw gekocht...
In ieder geval heel erg bedankt voor je uitleg.
Groeten Dirk
Dit klinkt niet verkeerd, als ik mijn standaard B14 erin zou laten, maar dan met een andere nok, schone deksel en een naar 10,5:1 gevlakte kop, zou ik dan echt veel vermogens winst hebben ? Ik heb nu alleen een K&N op m'n weber maar dit is meer voor het geluid, want veel meer vermogen heeftie er niet door (jammergenoeg). Loopt wel 180 ruime kilometers op de klok.
Als ik die andere nok zou kopen (nr.5500305) moet ik die dan zelf monteren ? Zo handig ben ik namelijk niet vrees ik. Of als ik m'n originele zou laten "tunen" moet ik heb dan kaal aanleveren of kan ik de hele wagen afgeven ?
Mijn Volvo garage "weigert" mee te werken aan het verbouwen van m'n 340. Ze vinden dat hij origineel (en in eer) moet blijven. Mijn oma heeft hem daar 16 jaar geleden nieuw gekocht...
In ieder geval heel erg bedankt voor je uitleg.
Groeten Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets