Apk werkzaamheden
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 01:14 #624062
door V300 register
Apk werkzaamheden is gemaakt door V300 register
Binnenkort gaat mijn 360 naar de keurmeester. Voor die tijd moet ik het een en ander gaan maken. Sommige punten niet voor de apk, maar voor mijn gemoedsrust. Hier volgt een lijstje. Als je tips hebt of een montage verhaal hoor ik die graag.
Oliegevulde motorsteun tegen kloenk bij het starten. Wat kost die en is ie moeilijk te vervangen?
Dimlicht doet het niet. Alleen stadslicht. Verder functioneert alle elektra ok. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Veerschotel heeft aan de onderkant een klein gaatje. Hoort dit? (afwatering misschien?)
Schokbrekers. Wat kosten die dingen? Welke zijn het beste of is er maar een keus?
Achterruit verwarming draadjes kapot. Kun je nog van die plakverwarming kopen? Zo ja: waar?
Distributieriem. Moeilijk? Duur? Moet de hele voorkant eraf of lukt het ook zo?
rubbers van stabilisatorstangen zijn nogal uitgedroogd. Wat is het voordeel van vervangen?
Lang verhaal he?
Oliegevulde motorsteun tegen kloenk bij het starten. Wat kost die en is ie moeilijk te vervangen?
Dimlicht doet het niet. Alleen stadslicht. Verder functioneert alle elektra ok. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Veerschotel heeft aan de onderkant een klein gaatje. Hoort dit? (afwatering misschien?)
Schokbrekers. Wat kosten die dingen? Welke zijn het beste of is er maar een keus?
Achterruit verwarming draadjes kapot. Kun je nog van die plakverwarming kopen? Zo ja: waar?
Distributieriem. Moeilijk? Duur? Moet de hele voorkant eraf of lukt het ook zo?
rubbers van stabilisatorstangen zijn nogal uitgedroogd. Wat is het voordeel van vervangen?
Lang verhaal he?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2005 09:54 #635559
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Apk werkzaamheden
- 'kloenk' bij het starten moet je niet oplossen door een andere motorsteun. Deze kost 99 euro ex btw ten eerste en je kunt ze meteen allebie vervangen dan, dit is dus aardig prijzig. Wanneer je dat geluid wilt verhelpen kun je het beste een dun plaatje staal onder de motorsteun op de kokerbalk doen. Dit aan de uitlaatzijde van de motor.
- Licht weet ik niet.
- Dat gaatje in de schotel is inderdaad voor afwatering.
- Schokbrekers koop je soms voor 30 euro per set op marktplaats. Maar als je echt goede wilt zul je op zoek moeten naar duurdere. Wil je ze voor en achter? Het is maar net hoeveel geld je eraan uit wilt geven. Voor 120 euro ben je wel klaar rondom denk ik, dan heb je standaard dempers.
- Doet de hele achterruitverwarming het niet meer? of alleen een paar banen niet? Je kunt dit repareren met een soort lijm die electriciteit geleid. Anders moet je het in de bedrading zoeken.
- Distributieriem is een lastige. Je kunt het zelf, ik wil het ook gaan doen maar kom er telkens niet aan toe. Je moet het juiste gereedschap ervoor hebben dan lukt het wel. De hele voorkant hoeft er niet af. De riem en de spanrol kost je 50 euro ongeveer.
- Rubber de stabilisatorstand kun je vervangen, maar het effect zal niet veel uitmaken. Dit is niks waar je je druk over hoeft te maken.
- Licht weet ik niet.
- Dat gaatje in de schotel is inderdaad voor afwatering.
- Schokbrekers koop je soms voor 30 euro per set op marktplaats. Maar als je echt goede wilt zul je op zoek moeten naar duurdere. Wil je ze voor en achter? Het is maar net hoeveel geld je eraan uit wilt geven. Voor 120 euro ben je wel klaar rondom denk ik, dan heb je standaard dempers.
- Doet de hele achterruitverwarming het niet meer? of alleen een paar banen niet? Je kunt dit repareren met een soort lijm die electriciteit geleid. Anders moet je het in de bedrading zoeken.
- Distributieriem is een lastige. Je kunt het zelf, ik wil het ook gaan doen maar kom er telkens niet aan toe. Je moet het juiste gereedschap ervoor hebben dan lukt het wel. De hele voorkant hoeft er niet af. De riem en de spanrol kost je 50 euro ongeveer.
- Rubber de stabilisatorstand kun je vervangen, maar het effect zal niet veel uitmaken. Dit is niks waar je je druk over hoeft te maken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 10:18 #635560
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Apk werkzaamheden
-licht; zijn de lampjes nog heel? zoja, controleer de zekeringen en relais.
-schokbreker; BOGE zijn de standaard dempers. deze zijn wel OK, en echt niet duur. (tientje per stuk) de achterste monteer je zelf, de voorste heb je een verenklem voor nodig.
-stabilisatorstang; als je auto teveel rolt bij het nemen van bochten (standaard doen ze dat al vrij veel) kun je die vernieuwen.
je zou eventueel ook neopreen rubbers kunnen gebruiken, die zijn een stuk stugger.
-schokbreker; BOGE zijn de standaard dempers. deze zijn wel OK, en echt niet duur. (tientje per stuk) de achterste monteer je zelf, de voorste heb je een verenklem voor nodig.
-stabilisatorstang; als je auto teveel rolt bij het nemen van bochten (standaard doen ze dat al vrij veel) kun je die vernieuwen.
je zou eventueel ook neopreen rubbers kunnen gebruiken, die zijn een stuk stugger.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2005 10:27 #635561
Ik heb trouwens eens opgelet. Voor sommige bochten schakel ik niet terug naar 2 en stuur lekker ruim in en probeer dan zoveel mogelijk snelheid te houden in de bocht om zo in de 3e versnelling weer lekker door te gassen. Dit gaat dankzij die neopreen ringen echt veel beter omdat de auto veel stabieler blijft en weinig rolt! Die oude GL had dan op zijn zij gelegen denk ik
(Bericht gewijzigd door randomhero op 6 december 2005)
(Bericht gewijzigd door randomhero op 6 december 2005)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 10:58 #635562
door V300 register
Waar kun je neopreen ringen kopen? Ook bij de dealer?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 12:22 #635563
door V300 register
Ah joh, je moet gewoon dat klapmechanisme van je spiegel blokkeren, dan kun je ook in de 3 door de bocht zonder dat ie op zijn kant gaat, cq blijft.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2005 12:50 #635564
Via ARCA Research. Alexander Japin die sinds de VKB lid is geworden kan je hier aan helpen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 13:04 #635565
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 15:53 #635566
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2005 22:45 #635567
door V300 register
Dat was 1 jaar voor de koelwaterslang scheurde.
De 343 kwam vorig jaar uit haar winterslaap en ik mocht van mijn vriend het 3 serie gevoel eens krijgen. Dus ff de stad in.
Vlak voor de stad heb je een hele scherpe bocht die bijna haaks omgaat en ik ben gewend om die in de DAF 46 of 480 met 50 a 60 te nemen.
Dat deed ik dus ook met de 343. Ik snap nog steeds niet waarom hij wit wegtrok en riep: Het is geen 46!!
De koelwaterslang scheurde mij een paar maanden geleden.
Ik was echt in de mood ik ga weer eens ff proberen 300 te rijden ..
De 343 kwam vorig jaar uit haar winterslaap en ik mocht van mijn vriend het 3 serie gevoel eens krijgen. Dus ff de stad in.
Vlak voor de stad heb je een hele scherpe bocht die bijna haaks omgaat en ik ben gewend om die in de DAF 46 of 480 met 50 a 60 te nemen.
Dat deed ik dus ook met de 343. Ik snap nog steeds niet waarom hij wit wegtrok en riep: Het is geen 46!!
De koelwaterslang scheurde mij een paar maanden geleden.
Ik was echt in de mood ik ga weer eens ff proberen 300 te rijden ..
Moderators: Mark Smeets