Raar probleem met stationairtoerental
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 09:23 #632767
door V300 register
Raar probleem met stationairtoerental is gemaakt door V300 register
Ik heb een raar probleem met het stationairtoerental. De auto loopt perfect, ook stationair, maar als ik gas geef en het gas weer los laat gaat hij 1400 toeren stationair lopen ipv 900.
Als ik vervolgens de motor afzet en meteen weer start, loopt hij weer netjes 900 toeren.
Wat ik al heb geprobeerd:
-In zijn 3 uit laten rollen tot stationair toerental: 900 toeren
-gashendel terugduwen: scheelt niks, misschien 50 toeren maximaal
-Choke verder terugduwen: zit helemaal tot de aanslag.
Zou dit iets kunnen zijn met de afstelling van iets? Zo ja, weet iemand wat?
Alvast bedankt!
Als ik vervolgens de motor afzet en meteen weer start, loopt hij weer netjes 900 toeren.
Wat ik al heb geprobeerd:
-In zijn 3 uit laten rollen tot stationair toerental: 900 toeren
-gashendel terugduwen: scheelt niks, misschien 50 toeren maximaal
-Choke verder terugduwen: zit helemaal tot de aanslag.
Zou dit iets kunnen zijn met de afstelling van iets? Zo ja, weet iemand wat?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 16:53 #933006
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
je hebt een 1.7... die doen dit soort dingen nu eenmaal :+
misschien een beetje speling op de gasklepas?
misschien een beetje speling op de gasklepas?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 17:07 #933011
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
Klopt, die hebben van die kuren
Opzich geen ramp, maar het zou zo mooi zijn als dit ook opgelost is :worship:
Die speling op de gasklepas, kan ik dat controleren?
Opzich geen ramp, maar het zou zo mooi zijn als dit ook opgelost is :worship:
Die speling op de gasklepas, kan ik dat controleren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 20:29 #933017
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
Ik zou zelf als eerste denken aan een IETS te rijk mengsel (CO percentage).
speling op de gasklepas kun je natuurlijk checken, gasklep een stukje open zetten en dan wiebelen aan de as. Zelfde geldt voor de 2e trap.
hoe is het CO afgesteld? met meter of op het gehoor?? een klein tikkie meer of minder kan net het verschil maken of de motor op dat hogere toerental uit het weinige mengsel dat ie aanzuigt net wel of net niet voldoende kracht te ontwikkelen om het toerental vast te houden.
speling op de gasklepas kun je natuurlijk checken, gasklep een stukje open zetten en dan wiebelen aan de as. Zelfde geldt voor de 2e trap.
hoe is het CO afgesteld? met meter of op het gehoor?? een klein tikkie meer of minder kan net het verschil maken of de motor op dat hogere toerental uit het weinige mengsel dat ie aanzuigt net wel of net niet voldoende kracht te ontwikkelen om het toerental vast te houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 20:51 #933019
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
Het co is afgesteld met een 4-gasmeter, door de garage. Ten minste, daar ga ik vanuit.
Als ik me niet vergis zit de schroef om dit af te stellen in de voet van de carb een 1.7, toch? En de stationairschroef bovenop.
Als ik me niet vergis zit de schroef om dit af te stellen in de voet van de carb een 1.7, toch? En de stationairschroef bovenop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 22:01 #933024
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
Yep, vanaf de radiatorzijde gezien linksonderaan in de onderste rand vd carb.voet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 22:09 #933025
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
Mooi! Dan heb ik morgen weer een mooi excuus om hem warm te rijden, en daarna ff het co een tikje verzetten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-08-2013 12:32 #934562
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
Net even aan het schroeven geweest, en ik kan de co-schroef een hele slag in of uit draaien zonder/met zeer minimaal verschil.
2 opties dus: of hij staat ruk afgesteld met v??l te hoog co, of de co-schroef werkt niet meer...
Even een praktische vraag, hoe moet je de schroef ook alweer draaien voor een armer mengsel en hoe voor een rijker mengsel?
Ik dacht met de klok mee voor een armer mengsel, klopt dit?
2 opties dus: of hij staat ruk afgesteld met v??l te hoog co, of de co-schroef werkt niet meer...
Even een praktische vraag, hoe moet je de schroef ook alweer draaien voor een armer mengsel en hoe voor een rijker mengsel?
Ik dacht met de klok mee voor een armer mengsel, klopt dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
19-08-2013 16:42 #934565
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Raar probleem met stationairtoerental
indraaien = armer.
Als de CO schroef geen effect heeft vraag ik me af of de vlotterhoogte wel goed is.
Als de CO schroef geen effect heeft vraag ik me af of de vlotterhoogte wel goed is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-08-2013 00:16 #934572
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Raar probleem met stationairtoerental
Dan is de vlotter waarschijnlijk kapot... Helemaal indraaien is nog steeds goed lopen, een stukje verder uitdraaien is een pausverkiezing uit de uitlaat :hmmz2:
Intussen overigens wel redelijk gekregen, door het stationair toerental omlaag te schroeven. Warm loopt hij nu 1000 toeren, en als je start 500 toeren (eerst resp. 1500 & 1000 toeren)
Intussen overigens wel redelijk gekregen, door het stationair toerental omlaag te schroeven. Warm loopt hij nu 1000 toeren, en als je start 500 toeren (eerst resp. 1500 & 1000 toeren)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets