B14.4S weber loopt slecht of niet stationair

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 08:08 #634996 door V300 register
B14.4S weber loopt slecht of niet stationair is gemaakt door V300 register
Goedemorgen allen, daar ben ik weer met een probleem.

Sinds een paar weken loopt mijn 340 sporadisch niet of nauwelijks stationair wanneer ik stil ga staan voor een stoplicht. Starten en dan stationair is geen enkel probleem. Puur na het rijden het eerst en daaropvolgende stopmomenten. Onder de 30kmh kan ik wel gas geven maar loopt het niet soepel maar stoterig en soms reageert de motor dan niet op het gas, stationair slaat ie dus vaak af wat een proces is dat begint onder de 30kmh. Bougies en kabels zijn in orde, kan het iets met de carburateur zijn? Het is een weber uit 1987

Groetjes Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 09:24 #979831 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.4S weber loopt slecht of niet stationair
Heb je al getest op valse lucht?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 10:15 #979832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B14.4S weber loopt slecht of niet stationair
Jup, dat heeft 'ie sowieso. Maar ook al voordat het probleem zich aandeed. Valse lucht op het inlaatspruitstuk heb ik het dan over.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 10:27 #979833 door V300 register
Dan zou ik dat eerst oplossen. Jou klachten klinken namelijk als valse lucht. Het kan zijn dat het lek nu groot genoeg is geworden om problemen te veroorzaken. Uiteindelijk gaat hij nooit écht mooi lopen met valse lucht.

Een andere verdachte is de elektrische stationairsproeier die niet meer werkt, als je carburateur die heeft, te herkennen als een soort tonnetje van ongeveer 1,5cm in diameter waar een draadje met stekkertje op geschoven zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 10:45 #979834 door V300 register
Thanks! Dat begrijp ik, 't probleem is echter dat het spruitstuk al een nieuwe pakking heeft gekregen en goed vast zit, hij blijft echter lekken. Maar even kijken wat er te doen is. Sproeier is een goed idee. Nogmaals bedankt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 11:13 #979835 door V300 register
Zit er geen vuil tussen en is het spruitstuk niet krom?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 12:05 #979836 door V300 register
Wanneer de motor loopt, even met een busje remreiniger rondom het inlaatgedeelte en carburateur spuiten. Gaat de motor anders lopen heb je een valse lucht lekkage. ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 16:34 #979840 door V300 register
Bedankt voor jullie bijdragen! Spruitstuk is netjes schoon en recht. Probleem is inmiddels opgelost. Het was idd de elektronische stationair sproeier die verstopt zat. Nu loopt ie weer zoals altijd (alleen schud de motor erg en loopt deze een beetje onrustig, ik heb't idee dat dit komt door het vacuüm principe van de CVT, hebben meer mensen hier last van?
Belangrijkste : hij loopt weer stationair

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2018 17:52 #979841 door V300 register

Gerben;252260 schreef : Nu loopt ie weer zoals altijd (alleen schud de motor erg en loopt deze een beetje onrustig, ik heb't idee dat dit komt door het vacuüm principe van de CVT, hebben meer mensen hier last van?

Als je een vacuümlek in je cvt of de slangen er naartoe hebt zou dat zeker kunnen. Op de website van onze club staat een handleiding hoe je dat kunt checken. Van een 340 met cvt mag de motor in elk geval niet onrustig lopen, dan heb je helaas echt ergens een defect zitten.
Het enige moment wanneer de motor een hikje mag maken is wanneer je bij stationair toerental de knop op de pook indrukt, maar dat hikje is minimaal en binnen de seconde weer weg.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2018 20:15 #979846 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic B14.4S weber loopt slecht of niet stationair
Bij stationair toerental gaat er sowieso geen vacuüm naar de CVT.
Als hij nog niet lekker loopt bij stationair, alle slangen zijn in orde, restrictie is aanwezig, en geen valse lucht?

CO afstelling niet goed. Kun je heel eenvoudig op gehoor afstellen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC