Aansluitingen luchtilter huis

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2005 17:11 #624890 door V300 register
Aansluitingen luchtilter huis is gemaakt door V300 register
Omdat mijn 340 vario uit 86 1 op 7,6 loopt dacht ik na het lezen van een aantal artikelen op het forum: laat ik eens kijken of de carburateur los zit. Kom ik het volgende tegen op het filterhuis zitten aan de passagierskant 2 slangen aangesloten. 1 vanaf de EMVK en de ander is een zwarte slang die lucht aanzuigt als ik de vinger erop zet. Het bijzondere in deze is dat de slang vanaf de EMVK aangesloten is op een dicht tuitje van het luchtfilterhuis! De carburateur bleek gewoon vast te zitten. Na wat "deskundig" rondkijken zie ik dat bovenop het kleppendeksel(?) een zwart t stuk komt maar aan de dwarse zijde zit geen slang! Open verbinding dus. Nu heb ik de slang vanaf de EMVK op het open tuitje naar het luchtfilterhuis gezet en de zwarte slang(die lucht aanzuigt) op de op open verbinding die overbleef vanaf de kleppendeksel. Klopt dit? Zoja waarom zuigt dat slangetje dan lucht aan vanaf de kop?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2005 18:24 #647251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluitingen luchtilter huis
dat lijkt me je 'positieve carterontluchting' te zijn.

het dunne slangetje wat lucht aanzuigt moet niet al te hard zuigen, als het goed is zit daar een 'restrictie' in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2005 19:21 #647252 door V300 register
Bedankt voor je antwoord Wouter.
Het slangetje zuigt inderdaad niet al te hard, als je hem afsluit met een vinger en weer los laat zit er niet al te veel zuigkracht op. Het bijzondere in deze is dat deze slang eerst op het open "tuitje" van het luchtfilter huis zat en de slang vanaf de EMVK op een niet doorboort "tuitje"van het luchtfilterhuis,. Hij loopt nu niet meer zo mooi stationair als die warm is maar dat zal wel aan de afstelling liggen of er komt nu ergens valse lucht binnen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2005 19:26 #647253 door V300 register
Klopt het dan trouwens dat er 1 dikke slang bovenop het carter wegkomt en zit er na een paar cm op deze slang een t stuk? Op het horizontale buisje zat bij mij dus geen slang, dit was een open verbinding.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2005 19:58 #647254 door V300 register
het slangetje vanaf de EMVK moet op de open aansluiting van het luchtfilter.

de dikke slang vanaf het kleppendeksel heeft inderdaad een dunne aftakking (in kunststof uitgevoerd). de slang moet ook onderin het luchtfilter bevestigd worden.

het aftakkingkje, daar moet de dunne slang op met de restrictie. aan de andere kant moet deze onder de carburateur aan het spruitstuk zitten, op een haaks gebogen aansluiting.
(zonder slangetje erop wijst deze in de rijrichting)

Dan heb je verder nog de dikke slang naar de EMVK, en de slang naar de rembekrachtiger.

tot slot een heel dun slangetje vanaf de carburateur naar je ontstekingsunit.

Als je een B14.4E hebt is dat alles wat aan vacuumslang aan de motor zit, de rest zijn brandstof- of waterslangen.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2005 20:41 #647255 door V300 register
Bedankt Wouter voor de tips, ben meteen maar even met een zaklamp gaan kijken. Volgens mij klopt het nu allemaal. Als tenminste:

het slangetje vanaf de EMVK moet op de open aansluiting van het luchtfilter.} Dat is de slang die uit de EMVK komt aan de bumberzijde? Als je vanaf het wiel aan de bestuurderszijde kijkt de aansluiting op drie uur?

En voor mijn beeld het spruitstuk zit meteen onder de carburateur?

Oh ja laatste vraag van vandaag. Tijdens de demonteren van het luchtfilter keek ik bovenop de carburateur. In de twee open "rechthoeken"van de carburateur zit bij mij in 1 van de twee een klep. Trek ik nu aan de choke dan gaat die dicht. hoort in de andere ook zo'n schuif of klopt het dat er maar in 1 van de twee zo'n klep zit? Moet ik nu ook een nieuwe pakking tussen de carburateur en luchtfilterhuis zetten of is dat niet nodig? En zo ja verkoopt Brezan deze?(wel een hoop vragen trouwens...)}}

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2005 20:51 #647256 door V300 register
Dat is de slang die uit de EMVK komt aan de bumberzijde?

yep, wijst in de rijrichting. precies de andere kant op heb je er 2 (die gaan naar de vario)
en de dikke komt recht omhoog.

pakking schijnt niet zo belangrijk te zijn. voor je goede gevoel kun je er makkelijk een zelf knippen van pakkingpapier.

De chokeklep zit bij jouw uitvoering inderdaad maar op 1 van de 2 trappen. dat is de trap die het eerst open gaat.
Ze hebben de 2e klep weggelaten omdat toch niemand bij zn volle verstand de gas vol intrapt met de choke er nog op.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2005 21:08 #647257 door V300 register
heb nog even een foto gemaakt van de slangen bij mijn auto

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2005 00:07 #647258 door V300 register
bedoelde je deze ivm verplaatsen wim?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2005 11:39 #647259 door V300 register
Woter,
Volgens mij ben je je tijd vooruit of ik loop achter.
Ik bedoelde eigelijk de hele topic afstelling choke.
groeten, wim

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC