mistlampen
- V300 register
- Verbannen
Vraagje over de mistlampen.
Als de zwevende zekering kapot is zou de verlichting op de dashboard nog werken?
Mijn mistlampen werken niet ook al zet ik de lichtschakelaar op 2 (als het op 0 of op 2 staat brand de verlichting als de motor aan staat) en ik had gelezen dat de mistlampen alleen werken als de verlichtingschakelaar op 2 staat maar dan werken de mistlampen ook niet.
De licht voor mistlampen werken ook niet op de dashboard.
Dus vraag ik me af of de zekering moet vervangen worden en kan ik dat zelf?
maar de achteruit verwarming zowel op de dashboard en de verwarming zelf werken. Of is dit een andere zekering?
:drool:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Indien zekering:
voetschot bijrijder loshalen, er zit een zwart busje in/aan de kabel in de kabelboom aldaar. Die draai je open , soort bajonet-sluiting. Vervanging is technisch gezien makkelijk, de grootste uitdaging kan lenigheid zijn.
achterruitverwarming is andere zekering (in zekeringenkastje).
Dit alles onder aanname dat het de (standaard) achtermistlichten betreft.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
tussen accu en binnenspatbord. Bovendien is er een relais dat ook linksvoor
tegen het binnenscherm zit. Mogelijk is deze zekering (8A) of het relais (Wehrle) stuk.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- V300 register
- Verbannen
Ik heb alleen mistlampen achter en niet op de voorzijde.
de licht op zowel de dashboard als de lampen zelf werken niet (ook als de gewone verlichting het wel doen en dit kan alleen met de motor aan)
Ik heb gekeken achter de voetschot en zie een hoop kabels maar geen "zwart buisje" kan dit achter alle getaped kabels liggen?
En als ik het buisje wel kan vinden is valt de zekering wel in een gewone spare parts winkel te kopen? of is dit een speciale zekering?
Bedankt voor jullie hulp
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Ergens in de kabelboom daar zit wrs het zwarte busje, en daarin zit een reguliere zekering (zelfde type als in zekeringen kast, 8A meen ik).
Die kabels zijn met tape aan ty-wraps aan eengebonden, maar het busje moet daarin toch opvallen, is vele malen dikker dan de kabeltjes zelf. Geschat ca 1 cm diameter, en enkele cms lang.
Eventueel mistlichtschakelaar er even uit wippen, en kleur van kabel bekijken, wrs zelfde kelur aan de passagierszijde (maar ben hier niet 100% zeker van).
- V300 register
- Verbannen
BartJu;232984 schreef : Als je motor en verlichting op 2 hebt, en zowel lampen als indicatorlampje doen het niet, is m.i. de zekering de eerste verdachte.
Ergens in de kabelboom daar zit wrs het zwarte busje, en daarin zit een reguliere zekering (zelfde type als in zekeringen kast, 8A meen ik).
Die kabels zijn met tape aan ty-wraps aan eengebonden, maar het busje moet daarin toch opvallen, is vele malen dikker dan de kabeltjes zelf. Geschat ca 1 cm diameter, en enkele cms lang.
Eventueel mistlichtschakelaar er even uit wippen, en kleur van kabel bekijken, wrs zelfde kelur aan de passagierszijde (maar ben hier niet 100% zeker van).
bedankt voor de snelle reactie. Alle andere verlichting en schakelaars werken alleen de mistlampen niet. Ik zal het nog een keer openmaken als het stopt met regenen en het even grondig bekijken.
Goed om te weten dat de zekering de standaard zekeringen zijn. Dan hoef ik het niet speciaal te halen. :groovy: