- Berichten: 4
Massa achterlichten
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Dit bleek inderdaad zo te zijn. Als de richtingaanwijzer brandt, brandt de gewone verlichting iets zachter. En ja, dan knippert alles dus iets :wtf2:
Ik heb de massastrip geschuurd, elk massapuntje van elke fitting geschuurd., contactspray gebruikt, maar alles BLIJFT lichtjes knipperen.
Hoe kan ik dit oplossen, zodat de gewone verlichting niet meer iets zachter gaat branden als de knipperlichten knipperen? De massa is nu goed! Het verschil in lichtopbrengst is trouwens maar minimaal... je moet echt het knipperlicht afdekken om te kunnen zien dat de normale verlichting ook iets knippert.
De 345 heeft trouwens precies hetzelfde, en dat terwijl die hagelnieuwe achterlichtunits heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Pak daarvoor een 'harde' massa in de auto, of een lekker dik draad ( 2.0 mm2 bijvoorbeeld) en meet direct vanaf de massa op de accu.
Verder denk ik in dezelfde richting als Laurens, menig trekhaakcontactdoos veroorzaakt problemen door een slecht aangesloten (te dunne massa kabel) of inmiddels door (weers) invloeden slecht geworden massa, het ligt er ook maar net aan hoe ze de bedrading aangesloten hebben en waar ze de massa voor de trekhaak doos vandaan hebben gehaald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
een 'dirty trick' die je kunt toepassen om er zeker vanaf te zijn is om op de massapunten van alle lampfittingen een draadje te solderen en deze draadjes op een railcontact (een soort intern doorverbonden verdeelblokje) aan te sluiten. ??n van de aansluitingen van het railcontact verbind je met een goed blank geschuurd massapunt dichtbij aan de koets (bijvoorbeeld het draadeindje waar de plastic kap ook op gezet wordt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb zelf de contacten van de massastrip en massaveertjes niet geschuurd maar met div. poetsmiddelen tot hoge glans gepolijst. Ik dacht dat dat beter zou werken dan opschuren, en tot nu toe gaat het ook redelijk goed. schuren met schuurpapier zorgt er zeker voor dat oxide zich snel vormt in de groefjes, en het contact gaat dan weer snel verloren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Morgen krijg ik te horen of mijn beunfix goed genoeg is. Komende zomer gaat de auto toch uit elkaar dus als het nu goed is, ga ik tegen die tijd de massa van de achterlichten regelen zoals jullie getipt hebben. Als het niet goed is doe ik het z.s.m.
(voorruitontwaseming: nog zoiets. De rechter sleuf werkte niet => afkeur. De kleppen in het kachelhuis zitten vast en zijn met geen mogelijkheid open te krijgen, heb het halve dash gesloopt maar geen mogelijkheid gevonden om de kleppen te openen/vervangen. Ik heb een lange metalen staaf op maat gezaagd en die in het kachelhuis geklemd, zodat die de ventilatieklep van de voorruitontwaseming forceert in de "open"-stand. Komende zomer, als de auto zoals gezegd uit elkaar getrokken wordt, ga ik het kachelhuis vervangen door een goed werkende uit mijn eerste 343, is dat probleem ook weer opgelost)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
je moet dus eerst het hele dash eruit halen, en dan zit je waarschijnlijk ook nog te koekeloeren met de kabelboom voordat je de kachel eenheid er in zn geheel uit kunt halen.
ik moet dit ook nog eens doen bij de BB, want die luchtkleppen etc werkt ook allemaal niet zoals het hoort...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
antiekeradio;186314 schreef : het lastige van die kachelhuizen is dat ze er zo ongeveer als aller-aller eerste onderdeel in het interieur ingebouwd zijn.
je moet dus eerst het hele dash eruit halen, en dan zit je waarschijnlijk ook nog te koekeloeren met de kabelboom voordat je de kachel eenheid er in zn geheel uit kunt halen.
ik moet dit ook nog eens doen bij de BB, want die luchtkleppen etc werkt ook allemaal niet zoals het hoort...
ja precies Wouter, en dat is me nu iets te veel werk.
Bovendien moet ook de koelvloeistof afgetapt worden etc.
daarom; komende zomer wordt 'ie toch gestript, dus dan wissel ik de kachel om
Voor nu is het goed voor de APK (hoop ik), wel een beunoplossing (ik heb een metalen staaf dwars door het kachelhuis gestoken)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.