Accu loopt leeg en auto starten
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een Volvo 340 en nu loopt de accu telkens leeg. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen, in principe laat ik geen lichten of autoradio aan staan. Wat zou het probleem kunnen zijn, kapotte accu, of toch een apparaat wat 'm leegzuigt?
Verder wil ik graag m'n auto kunnen starten zonder hulp van een andere auto en zonder hulp van een stopcontact. Zijn er acculaders die ik van te voren kan opladen, zodat ik in ieder geval mijn auto kan starten?
Bedankt!
Groeten,
Dirk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;72048 schreef : Dynamo stuk? Dan laadt de accu niet meer bij. Of de spanningsregelaar.
Gisteren heb ik 'm laten starten met hulp van een garage, daarna een stuk meegereden en de rest van de dag deed hij het prima. Ook na enkele uren stilstaan.
Echter vanmorgen was de accu weer leeggelopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Radio oid kan ook een verdachte zijn, maar in 1 dag is wel erg rap voor een radiootje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Is dit 10 of 8 etc. dan is er een aantal cellen stuk.
Meet de spanning over de polen bij lopende motor, met lichten aan,
achterruitverwarming aan, blazer aan.
Nu moet je 14.2 V meten over de polen. Is dit nog steeds 12 V of minder,
dan laadt de dynamo niet meer bij. Controleer de bedrading.
Controleer de spanningsregelaar. Geen verbetering, dan zijn waarschijnlijk
de koolborstels in de dynamo overleden. Dus dynamo vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Fran?ois;72053 schreef : Meet de spanning over de polen in rust. Zou iets van 12 V moeten zijn.
Is dit 10 of 8 etc. dan is er een aantal cellen stuk.
Meet de spanning over de polen bij lopende motor, met lichten aan,
achterruitverwarming aan, blazer aan.
Nu moet je 14.2 V meten over de polen. Is dit nog steeds 12 V of minder,
dan laadt de dynamo niet meer bij. Controleer de bedrading.
Controleer de spanningsregelaar. Geen verbetering, dan zijn waarschijnlijk
de koolborstels in de dynamo overleden. Dus dynamo vervangen.
Accu moet je eiglk ook met belasting meten he...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb hier helaas niet de mogelijkheid om veel zelf te doen, aangezien ik in een verlaten Frans oord zit, met weinig gereedschap en de locale garagehouder niet zo schappelijk is. Mijn auto stond een minuut van de garage geparkeerd, dus ik ben naar 'm toegelopen en toen zijn we naar mijn auto gereden (lopen vond ie te ver) om mijn auto te starten. Bij elkaar 5 minuten werk. Kostenplaatje 23 euro . Vanmorgen ben ik weer naar 'm toegelopen en toen vroeg ie 110 euro voor het vervangen van de accu en dan moet ik waarschijnlijk nog een keer 23 euro betalen om de auto naar hem toe te krijgen. Dus eerst ff zelf wat proberen .
Het makkelijkste zou een starthulp zijn die ik thuis kan oplader, zodat ik zonder stopcontact mijn auto kan starten. Anders regel ik startkabels en start ik met hulp van een andere auto mijn auto en rijd ik naar een fatsoenlijke garage. Nu nog startkabels regelen in dit oord .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Fran?ois;72053 schreef : Meet de spanning over de polen in rust. Zou iets van 12 V moeten zijn.
Is dit 10 of 8 etc. dan is er een aantal cellen stuk.
Meet de spanning over de polen bij lopende motor, met lichten aan,
achterruitverwarming aan, blazer aan.
Nu moet je 14.2 V meten over de polen. Is dit nog steeds 12 V of minder,
dan laadt de dynamo niet meer bij. Controleer de bedrading.
Controleer de spanningsregelaar. Geen verbetering, dan zijn waarschijnlijk
de koolborstels in de dynamo overleden. Dus dynamo vervangen.
De spanningsregelaar kan zonder de dynamo te demonteren verwisseld worden. Prijs voor spanningsregelaar is in Nederland rond de 18 euro. Je hebt een klein dopje acht oid nodig. Alles wijst zichvanzelf.
Je kunt ook simpel met dopje/sleuteltje 10, 13 of 14 de accu verwisselen. Allebei klusjes zijn maximaal 15 minuten werk. Onderdelen haal je het best bij de automaterialenzaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.