Geen dimlicht op 360GL Injection.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-03-2008 22:18 #627251
door V300 register
Geen dimlicht op 360GL Injection. is gemaakt door V300 register
Zonet weggereden en gemerkt dat ik alleen stadslicht heb.Aangehouden maar mocht toch doorrijden van oom agent:)
Grootlicht werkt ook maar dimlicht heb ik niet, waar kan dat aan liggen?
Ik heb de 360GL pas een week en heb daardoor nog geen handboek binnen. Misschien heeft iemand voor mij het zekeringenschema, ik weet niet of dat het zoeken van de storing makkelijker maakt.
Grootlicht werkt ook maar dimlicht heb ik niet, waar kan dat aan liggen?
Ik heb de 360GL pas een week en heb daardoor nog geen handboek binnen. Misschien heeft iemand voor mij het zekeringenschema, ik weet niet of dat het zoeken van de storing makkelijker maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-04-2008 17:06 #704167
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Geen dimlicht op 360GL Injection.
Toevallig had de Avensis van mijn vader vandeweek hetzelfde.
Probleem: alle twee de lampen hadden het stomtoevallig tegelijkertijd begeven.
Probeer dus eerst eens een ander lampje.
Probleem: alle twee de lampen hadden het stomtoevallig tegelijkertijd begeven.
Probeer dus eerst eens een ander lampje.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-04-2008 18:24 #704176
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen dimlicht op 360GL Injection.
Ik heb van de week mijn koplampen ?n achterlichten vervangen van mijn 360. Daar deden de dimlichten het ook opeens niet meer van, terwijl de grootlichten en stadslichten het wel deden.
Echter door een massaprobleem werkten de achterlichten ook niet. Toen ik dat opgelost had gingen de dimlichten ook opeens branden. Oftewel: Pak een multimeter en ga overal (voor ?n achter dus) meten hoe het erbij staat.
Ik heb overigens niet bepaald een verklaring waarom het bij mij precies zo is gebeurd, maar toevallig is het opgelost. Misschien bij jou ook.
Echter door een massaprobleem werkten de achterlichten ook niet. Toen ik dat opgelost had gingen de dimlichten ook opeens branden. Oftewel: Pak een multimeter en ga overal (voor ?n achter dus) meten hoe het erbij staat.
Ik heb overigens niet bepaald een verklaring waarom het bij mij precies zo is gebeurd, maar toevallig is het opgelost. Misschien bij jou ook.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-04-2008 20:11 #704183
door V300 register
Weet nog niet zeker wat het is, ik heb nieuwe lampjes erin gezet maar nog geen resultaat. Groot licht doet het wel (maar die is via het relais geschakeld)maar dimlicht niet. Welk zekeringnummer is voor de koplampen? Kan ik ze even doormeten. Maar misschien zit het in de schakelaar.
Enig idee of die makkelijk te vervangen is?
Enig idee of die makkelijk te vervangen is?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-04-2008 22:34 #704209
door 16673-dummy
De schakelaar?
Het lijkt me stug dat alletwee de koplampen op ??n zekering zitten. Dan zouden ze alletwee tegelijk stukgaan, en da's niet echt veilig.
Het lijkt me stug dat alletwee de koplampen op ??n zekering zitten. Dan zouden ze alletwee tegelijk stukgaan, en da's niet echt veilig.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-04-2008 00:38 #704220
door V300 register
zie deksel zekeringkast cq instructieboekje.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-04-2008 22:47 #704352
door V300 register
Het checken van het instructieboekje is het nu juist, dat heb ik niet. Daarom vroeg ik of iemand mij kan vertellen welk zekeringnummer het is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-04-2008 14:36 #704371
door 16673-dummy
Volgens mij staat het ook op het deksel.
Helaas heb ik mijn boekje niet bij de hand...
Helaas heb ik mijn boekje niet bij de hand...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-04-2008 21:15 #704400
door V300 register
Ik denk niet dat het aan de zekering(en) ligt. Wellicht de schakelaar van de lichtknop wel.
Die gaat van - naar stand 1 (stadslicht) en 2 (dim) .. wellicht dat er iets mis is daar.. ideetje?
Anders kijk ik morgen wel even voor je in mn instructieboekje.
Die gaat van - naar stand 1 (stadslicht) en 2 (dim) .. wellicht dat er iets mis is daar.. ideetje?
Anders kijk ik morgen wel even voor je in mn instructieboekje.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-04-2008 23:08 #704534
door V300 register
Failsafe methode is om alle zekeringen optisch te controleren en even aan te raken/ op en neer te draaien. als een zekering 'korrelig' draait (oxidatie/vuil) of juist veel te makkelijk, kun je hem er even uit wippen en schoonmaken of de klemmetjes wat aanspannen.
Als je dat allemaal gedaan hebt kun je de stekkers van de draadboom op de zekeringkast nog losnemen en de contacten controleren. Soms verbrandt er nl een contactpunt wegens slechte verbinding. Voor terug monteren inspuiten met niet-corrosieve contactspray (kontakt 61 ofzo).
Als je dat allemaal gedaan hebt kun je de stekkers van de draadboom op de zekeringkast nog losnemen en de contacten controleren. Soms verbrandt er nl een contactpunt wegens slechte verbinding. Voor terug monteren inspuiten met niet-corrosieve contactspray (kontakt 61 ofzo).
Moderators: Mark Smeets