spanningverlies
- V300 register
- Verbannen
spanningsval over de zekeringen zelf is maar paar milivolt.
Als de 20 watt die ik kwijt ben in een relaiscontact zou zitten was die er al wel uitgefikt zou ik denken iemand enig idee waar de (overgangs)weerstand zou kunnen zitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
cryowim;50194 schreef : Heb een vraag : loopt de voeding van de koplampen via de licht schakelaar of niet?bij mij zit er nl tussen de hoofdstekker op zekeringkast en de zekering op deze kast van de koplampen een spanningsval van 2 volt vindt dat wat veel.
spanningsval over de zekeringen zelf is maar paar milivolt.
Als de 20 watt die ik kwijt ben in een relaiscontact zou zitten was die er al wel uitgefikt zou ik denken iemand enig idee waar de (overgangs)weerstand zou kunnen zitten?
met de vraagbaak erbij: grootlicht en dimlicht wordt gestuurd door eenzelfde relais, met bediening van het grootlicht buiten de relaisspoel om via het handle, dimlicht bekrachtigd de relaisspoel en komt vanaf de lichtschakelaar. vraagbaakje erbij is makkelijker, daar staat het schema.
maar even tussendoor, waarom doe je moeilijk over een 20 tal wattjes die je kwijt bent door een koplamp, ik heb een audiosysteem dat continue 170A trekt, (= 170Ax13.8V; 2346 Watt 170Ax12V;2040 Watt) en heb nooit storingen oid, audio zit er nu reeds een half jaar in en wordt altijd hard gespeeld, nada problemen met accu dynamo etc.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
check de connector aan de achterkant van de zekeringkast, waar dus de hoofd draadboom van het interieur achterin de zekeringkast klikt.
de penverbindingen die veel stroom moeten voeren willen nog wel eens 'blauw' gaan staan, dan krijg je dit soort problemen.
je hebt niet veel licht meer zo, zeker?
- V300 register
- Verbannen
Wouter heb jij nog ergens een uitgebreid schema als van de 343 (garagehandboek)maar dan van de 340 ?
- V300 register
- Verbannen
de oproep om ontbrekende documentatie aan te leveren staat nog steeds :+
- V300 register
- Verbannen
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
cryowim;50194 schreef : .........bij mij zit er nl tussen de hoofdstekker op zekeringkast en de zekering op deze kast van de koplampen een spanningsval van 2 volt vindt dat wat veel.
spanningsval over de zekeringen zelf is maar paar milivolt.......
Als de 20 watt die ik kwijt ben in een relaiscontact zou zitten was die er al wel uitgefikt zou ik denken
2 Volt verlies is veel
cryowim;50194 schreef : iemand enig idee waar de (overgangs)weerstand zou kunnen zitten?
Je heb het antwoord al zelf gegeven:
......tussen de hoofdstekker op zekeringkast en de zekering.......
Een oplossing voor je probleem kan ik je wel geven:
stuur je koplampen aan door een relais, die geschakeld wordt door de draad die nu naar de koplampen gaat, voed de koplampen dan, via een zwevende zekering, rechtstreeks van de accu.
AvdAkker;50221 schreef : maar even tussendoor, waarom doe je moeilijk over een 20 tal wattjes die je kwijt bent door een koplamp,
Het is niet dat hij ze kwijt is door de koplamp maar dat de koplamp 20 Watt vermogen mist door de spannings verlies
:hmmz2: Dan moet jij een h???????le grote dynamo hebben die 170 A continue kan leveren, eentje uit een vrachtwagen?? :S :humor: :lol:AvdAkker;50221 schreef : .......ik heb een audiosysteem dat continue 170A trekt.......
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
edit: systeem trekt 170 A bij alles vol gas tot de accu uitgeput is, dynamo kan het al niet bijhouden, ben van plan er een 2e bij te zetten. met de motor uit en de rijdende hardstyle-garage aan is al een no-go:D2 Fast 4 U;50274 schreef : :hmmz2: Dan moet jij een h???????le grote dynamo hebben die 170 A continue kan leveren, eentje uit een vrachtwagen?? :S :humor: :lol:
en ik zat ff te slapen, 2V dat hij verliest is wel veel ja. las hier overheen ik keek alleen maar naar die 20watt vermogen:woops:
- V300 register
- Verbannen
heb nog steeds spanningverlies maar het is nu(maar?) 1 volt gemeten tussen de rode stekker op de zekering kast en de zekeringen van de koplampen