Tijdklokje werkt niet
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:26 #626504
door V300 register
Tijdklokje werkt niet is gemaakt door V300 register
Het tijdklokje in onze 'nieuwe' 360 GL Injection werkt niet. Is dit apart te vervangen of moet je het gehele instrumentenpaneel vernieuwen als je weer een werkend klokje wilt hebben? Alvast bedankt voor jullie tips!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:28 #685271
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Tijdklokje werkt niet
Zit er geen toerenteller in?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:30 #685272
door V300 register
Nee, links van de snelheidsmeter zit de klok.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:35 #685275
door V300 register
Ik lees het net in je andere topic. Ik dacht dat een GL altijd een toerenteller had, maar kennelijk dus niet. Een ander tellerhuis inbouwen is niet lastig. Ze zijn nog volop te vinden met toerenteller en dat is plug and play in een 360, want alles is al voorbedraad. Je kan dan een klein klokje rechts van de asbak plaatsen. Als je een toerenteller niet nodig vindt, dan is de klok vast te repareren, of anders over te zetten uit een andere unit. Ik heb nog een unit liggen waarvan de kilometerteller stuk is. Die mag je gratis hebben. Ik heb ooit een GLT set ingebouwd in mijn 340 en toen de originele kilometerteller overgezet. Dat is goed te doen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:46 #685280
door V300 register
Stel dat ik een complete unit met toerenteller zou willen plaatsen, hoe zit het dan met de kilometerstand?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:48 #685283
door V300 register
Je kan je originele snelheidsmeter/kilometerteller overzetten. Heb ik ook gedaan.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:50 #685285
door V300 register
Overigens hoort er volgens de autogids op
www.autoweek.nl
inderdaad een toerenteller in te zitten. Begin me af te vragen of er al niet een keer een ander paneel in is gekomen en of de km-stand wel klopt...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:54 #685288
door V300 register
Heb je een foto van je auto?
Ik heb wel eens vaker gezien dat er bij een 360 geen toerenteller inzat, maar dan was het geen GL en een eenvoudige carburateurversie. In ieder geval kan je een tellerunit met toerenteller en eventueel met econometer en buitentemperatuurmeter nog wel krijgen. Ik heb er dacht ik 20-25 euro voor betaald.
Overigens kan je, mits je een toerenteller wilt, het beste de complete unit overzetten. Als je namelijk alleen de toerenteller plaatst in de bestaande unit, dan zit dat gaatje van het-op-tijd-zet-pinnetje er nog.
Ik heb wel eens vaker gezien dat er bij een 360 geen toerenteller inzat, maar dan was het geen GL en een eenvoudige carburateurversie. In ieder geval kan je een tellerunit met toerenteller en eventueel met econometer en buitentemperatuurmeter nog wel krijgen. Ik heb er dacht ik 20-25 euro voor betaald.
Overigens kan je, mits je een toerenteller wilt, het beste de complete unit overzetten. Als je namelijk alleen de toerenteller plaatst in de bestaande unit, dan zit dat gaatje van het-op-tijd-zet-pinnetje er nog.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 22:59 #685290
door V300 register
Ik ga eerst maar eens een technisch handboek kopen. Welke is het best, de Haynes of de Olving?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-09-2007 23:02 #685294
door V300 register
Ligt eraan of je goed Engels leest. Olving is de beknopte vraagbaak, Haynes is super uitgebreid en met foto's. Olving vind ik persoonlijk een stuk praktischer. En vergeet dit forum niet :nono:. Met de zoekfunctie kom je altijd een heel eind.
Gerrit;36648 schreef : Haynes of de Olving?
Ligt eraan of je goed Engels leest. Olving is de beknopte vraagbaak, Haynes is super uitgebreid en met foto's. Olving vind ik persoonlijk een stuk praktischer. En vergeet dit forum niet :nono:. Met de zoekfunctie kom je altijd een heel eind.
Moderators: Mark Smeets