oeps
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2007 19:38 #626271
door V300 register
oeps is gemaakt door V300 register
Vorig weekend een 340 gekocht, van de week even radiootje ingebouwd.
De 12v, aarde en constant lagen er al dus was in een minuutje gefixed met wat kroonsteentjes. Nu kwam er gisteren tijdens het rijden opeens allemaal rook uit me dashboard....ik zet de wagen langs de kant en open de motorkap.
Geen rookpluimpje te zien.
Bleek het uit het dashboard te komen..:humor:.de radio was ondertussen ook stil geworden dus ik kon een geluid waarnemen dat je normaal alleen hoort bij een zogenaamd 'knapperend haardvuurtje'. Ik denk ik trek me radio er maar uit om die nog te redden...blijkt de achterkant helemaal weggesmolten. De 12v en aarde bleken kortsluiting te hebben gemaakt en tot diep in het dashboard aan elkaar 'gesmolten' te zijn....:humor:
Anywayz, voor de rest heeft de auto geen averij opgelopen door dit onderhuidse fikkie. Heb nog een frontje weg te geven voor iemand die bijvoorbeeld graag een reserve wil...JVC KDG-612 met aux ingang, nog geen jaar oud.
Andere vraag; wie kan die kabels opnieuw trekken voor een redelijk prijsje? Radios aansluiten kan ik wel, maar compleet opnieuw trekken etc besteed ik liever uit.
Grtz arthur
De 12v, aarde en constant lagen er al dus was in een minuutje gefixed met wat kroonsteentjes. Nu kwam er gisteren tijdens het rijden opeens allemaal rook uit me dashboard....ik zet de wagen langs de kant en open de motorkap.
Geen rookpluimpje te zien.
Bleek het uit het dashboard te komen..:humor:.de radio was ondertussen ook stil geworden dus ik kon een geluid waarnemen dat je normaal alleen hoort bij een zogenaamd 'knapperend haardvuurtje'. Ik denk ik trek me radio er maar uit om die nog te redden...blijkt de achterkant helemaal weggesmolten. De 12v en aarde bleken kortsluiting te hebben gemaakt en tot diep in het dashboard aan elkaar 'gesmolten' te zijn....:humor:
Anywayz, voor de rest heeft de auto geen averij opgelopen door dit onderhuidse fikkie. Heb nog een frontje weg te geven voor iemand die bijvoorbeeld graag een reserve wil...JVC KDG-612 met aux ingang, nog geen jaar oud.
Andere vraag; wie kan die kabels opnieuw trekken voor een redelijk prijsje? Radios aansluiten kan ik wel, maar compleet opnieuw trekken etc besteed ik liever uit.
Grtz arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2007 20:14 #677984
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic oeps
Weet je zeker dat je je radio zelf in kan bouwen :humor::humor: .Moet je dan niet eersrt de brandweer erbij halen :D.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2007 20:31 #677988
door V300 register
nee, heb altijd een fles spiritus bij de hand voor het geval er iets geblust moet worden.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-07-2007 20:36 #677990
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic oeps
:eek: Kroonsteentjes in een auto??? :eek:
:nono:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2007 20:39 #677991
door V300 register
ja, om drie draadjes aan te sluiten heeft dat bij mij tot nu toe altijd uitstekend gewerkt. Beter dan die knijpsluitingen of wat dan ook.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2007 20:47 #677993
door V300 register
Moet je van die bullet plugs nemen, die houden wat beter dan de spade plugs (bulletplugs zijn rond, spadeplugs zijn die vierkante dingen die je overal kan krijgen)
Wat overigens zeer goed werkt, is nadat je de plug aan de draad geknepen hebt, even de draad ook vastsolderen.
En natuurlijk goed isoleren met adequaat isolatietape
Wat overigens zeer goed werkt, is nadat je de plug aan de draad geknepen hebt, even de draad ook vastsolderen.
En natuurlijk goed isoleren met adequaat isolatietape
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-07-2007 21:02 #677998
door Jeroen van Bodegom
yeehaa!Solderen en krimpkousjes!!!yeehaa!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2007 21:04 #678000
door V300 register
Als je het ?cht goed wilt doen, doe je dat inderdaad
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-07-2007 21:07 #678004
door Jeroen van Bodegom
En als je het niet goed wilt doen gebruik je kroonsteentjes en heb je een gezellig haardvuurtje in je dash...
Een standkachel is best een zeldzame optie in een 300! :humor:
Een standkachel is best een zeldzame optie in een 300! :humor:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-07-2007 21:09 #678007
door V300 register
Hahahaha, er zijn idd mensen die dat graag willen!
Moderators: Mark Smeets