ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 13:23 #625847 door V300 register
Ik heb nu al een tijd een probleem met mijn ruitenwissers, blower en achterruitverwarming. Het begon een half jaar geleden dat ze uit vielen na het starten. Bij alleen contact aan deden ze het wel maar daarna niet meer. Vaak verhielp opnieuw starten het probleem.

Sinds een paar weken werd het steeds erger en nu doen ze het helemaal niet meer. Ik heb alle zekeringen na gekeken maar daat kan ik geen kapotte vinden. Heb ze wel schoongemaakt en contactspray ertussen gespoten maar niks werkt meer. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Mijn koplampen vallen de laatste tijd ook vaak even uit zodat ze op stadslicht staan. Is dit hetzelfde probleem?

Groeten

Igor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2007 15:30 #665412 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem
Misschien ten overvloede, maar controleer toch even de houdbaarheid van de accu en kijk daarna naar de aansluitingen van bedrading in/aan de zekeringskast

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 15:50 #665414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem
Misschien wordt het tijd voor een topic Do's en Dont's bij een Volvo 300:

Do's: schakel altijd alle elektrische verbruikers uit voor je de motor afzet. Dit voorkomt een spanningspiek (met kans op mogelijk schade) in het elektrisch systeem op het moment dat de auto weer wordt gestart...

Dont's: druk nooit op het knopje voor het terugzetten van de dagteller tijdens het rijden (alleen terugzetten als de auto stilstaat). Omdat je anders een grote kans loopt dat het asje van de totaal gereden kilometers eruit springt en de totaal stand niet meer wordt bijgehouden...

Voeg toe als ook nog een Do or Don't voor de Volvo 300 weet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 17:09 #665420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem
accu heb ik vorig jaar nog vervangen en die is nog helemaal goed. Verder ziet de bedrading er nog goed uit. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Maar het is raar dat het 1 groep is die eruit ligt dus ga je al snel aan een kapotte zekering denken maar hier is niks geks te zien...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 17:14 #665422 door V300 register
heb je de zekering er al uit gehad c.q. gedraaid in zijn houder? soms zijn de kontakten tussen zekering en houder gecorrodeert.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 17:40 #665426 door V300 register
ja dat heb ik zeker al gedaan. De twee ijzertjes waar tussen de zekering geklemd zat zaten ook een beetje ver van elkaar en dacht ook dat het daaraan lag. Heb ze toen ook meer naar elkaar gebogen en de zekering weer ertussen gezet. Dit hielp 1 dag maar daarna deden ze het niet meer. Nu Krijg ik ondertussen helemaal gaan contact meer terwijl ze wel allemaal vast zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 20:09 #665433 door V300 register
Heb je al geprobeerd de contacten schoon te krabben? Dit was bij mij de oorzaak van een slecht functionerende brandstofpomp.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 20:48 #665436 door V300 register
ja maar zal morgen nog maar eens grondig onderhoud plegen. Misschien dat er een wonder gebeurt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2007 21:01 #665437 door V300 register
Het kan maar zo hoor. Vreemd genoeg heeft mijn auto ook regelmatig kuren die zichzelf weer verhelpen. Intervalstand van de ruitenwisser die het niet doet, kachel die niet wilde draaien, en een week later ineens weer wel, dat soort gekkigheid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2007 09:28 #665459 door V300 register
Ik heb ook wel eens last van een toerenteller die 'loos' gaat. Schiet dan alle kanten op.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC