Licht? welk licht???

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2003 21:39 #624348 door V300 register
Licht? welk licht??? is gemaakt door V300 register
Nu de donkere dagen weer beginnen valt het me op dat mijn autootje (340 gl uit '89) toch wel erg weinig licht produceert vergeleken met de rest van het nederlandse verkeer. Ik heb het over het dimlicht. Er komt gewoon minder licht op de weg terecht dan bij andere auto's. Borden worden wel redelijk goed verlicht. (verkeerde afstelling?).
Er zitten 2 nieuwe en goede lampjes in (phillips premium white 2000 plus deluxe etc.) en hij is recent door de apk geweest. Misschien weten jullie iets. Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2003 21:47 #638946 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Licht? welk licht???
Bij de APK word de stand van je licht, en je lichtsterkte gemeten, dus toen was het Okee,

Het zou kunnen zijn dat je stelmechanisme niet goed is, en dat je koplampen door trillen omgoog of omlaag gaan staan, als je omhoog draaien merk je het vanzelf als je grootlicht van tegeliggers krijgt :-)

Check je stelmechanisme even

Suc6

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2003 22:32 #638947 door V300 register
is gedaan en staat goed, kan het zijn dat de reflectoren van de behuizing geoxideert zijn en daardoor minder weerkaatsen. Is daar nog goed aan te komen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2003 01:57 #638948 door V300 register
Het is mogelijk dat ie geoxideert is .
Dit heeft ook vaak te maaken met vocht in de koplamp.
Ik denk dat het vrij makkelijk is om bij de sloop een paar knappe koplampen op de kop te tikken.
Ik weet niet of je alleen aan reflectoren kan komen.

Greetz Bart.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2003 10:55 #638949 door V300 register
Mijn 340 kwam vorig jaar de eerste keer niet door de APK, mede omdat de 2 koplampreflectoren geoxideerd waren.

Mocht dit bij jou ook het geval zijn, vind ik het vreemd dat ze het bij de APK niet opgemerkt hebben...

Succes! JAN

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2003 13:40 #638950 door V300 register
Ja ach mijn cvt is ook door de keuring heen gekomen met twee lekke en niet goed werkende schokdempers.
Garage bedrijfen die het erg druk hebben willen nog wel eens iets vergeeten met de apk.

Greetz Bart.

• van Strik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2003 14:29 #638951 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Licht? welk licht???
Reflectoren van deze auto's zijn niet al te geweldig. Je kan eens kijken of je betere kunt vinden op de sloop. Verder ook eens kijken hoe je koplampglazen zijn, dat kan ook veel verschil maken. Officieel mag je de reflectoren niet schoonmaken, maar het kan wel, mits je heel voorzichtig bent ze niet te krassen, eerst de lamp openmaken en de reflector met ontzettend veel water schoonspoelen, daarna met iets van Glassex of zo heel voorzichtig schoonmaken en op de verwarming goed laten drogen. Rubber invetten met vaseline en het geheel weer monteren.
Wat lampen btreft zweer ik bij Vision Plus van Philips, die geven meer licht dan ultra white of ultra blauw of wat ook. Maar vergeleken met de 760 blijft 't nog altijd behelpen met het licht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2003 19:34 #638952 door V300 register
Ik heb nog een aantal goede liggen, mail maar voor info

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2003 01:41 #638953 door V300 register
je kan ook voor wat meer geld andere lampen kopen vison plus lampen of 100 watt lampen. Maar ik heb die philhips vision plus er in zitten met zoveel extra % licht op brengst en moet zeggen komt heerlijk wit licht uit wat sterkerder en meer is dan de orginelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2003 08:51 #638954 door V300 register
Het vervangen van de koplampglazen kan ook wel eens helpen. Door bijvoorbeeld zand op de weg worden er door de loop van de jaren allemaal kleine krasjes in het glas geslepen waarin vuil gaat zitten dat je er niet meer uit krijgt. Nieuwe glazen laten daardoor meer licht door dan glzen die al anderhalve ton van de wegen gezien hebben.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC