Achterruit verwarming
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-11-2005 14:39 #624304
door V300 register
Achterruit verwarming is gemaakt door V300 register
Bij mij doet de achterruit verwarming het maar over de onderste 2 en de bovenste lijn. Precies op het stuk waar ik door moet kijken om mijn achterliggers (lijkt wel F1 op de A2 hier) te kunnen zien blijft dus bevroren / beslagen.
Valt hier wat aan te fixen of moet er een nieuwe ruit in?
groeten Geo
Valt hier wat aan te fixen of moet er een nieuwe ruit in?
groeten Geo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-11-2005 17:18 #640087
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterruit verwarming
Je zou eens wat kunnen gaan spelen met Bison (?silver repair?)
Dat is een soort van zilverlijm, speciaal geleidend.
Ff een stukje van je verwarmingsdraad voorzichtig kaal krabben (NIET van de ruit af krabben maar alleen een beetje kaal--koperachtig) en dan spelen met die lijmdinges. Is hier binnen de club al eens succesvol gedaan, alleen die lijm is stinkend duur.
Dat is een soort van zilverlijm, speciaal geleidend.
Ff een stukje van je verwarmingsdraad voorzichtig kaal krabben (NIET van de ruit af krabben maar alleen een beetje kaal--koperachtig) en dan spelen met die lijmdinges. Is hier binnen de club al eens succesvol gedaan, alleen die lijm is stinkend duur.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-11-2005 19:44 #640088
door V300 register
je kunt vaak zien waar de onderbreking zit omdat de ruit net op dat stukje een klein beetje ontdooit (heel klein vlekje)
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-11-2005 20:19 #640089
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Achterruit verwarming
Dat even wat omcirkelen [aan de buitenkant met een water vaste stift] de boel goed ontvetten en een dun streepje trekken, klaar is kees [?]
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-11-2005 22:53 #640090
door V300 register
Bedankt zover, zal dat spul van Bison eens opzoeken (bij brezan ofzo)
Zijn er evt. ook nog tips om te zien waar dat de breuk zit? Als de ruit ontdooit is zie ik er niets van en op dit moment hoef ik niet te krabben, dus kom ik (ook 's ochtends) niet aan een bevroren ruit om te kijken waar dat de ruit een klein beetje ontdooit (zoals danny aangaf en erick op in sprong)
Is er een manier om het ijs / beslagen ruit te simuleren? Ik denk zelf aan de ruit van binnen "bedampen", ofwel, met kokend water zorgen dat de ruit beslaat. Wellicht is er een minder omslachtige optie?
groeten geo
(Bericht gewijzigd door Gshock op 22 november 2005)
Zijn er evt. ook nog tips om te zien waar dat de breuk zit? Als de ruit ontdooit is zie ik er niets van en op dit moment hoef ik niet te krabben, dus kom ik (ook 's ochtends) niet aan een bevroren ruit om te kijken waar dat de ruit een klein beetje ontdooit (zoals danny aangaf en erick op in sprong)
Is er een manier om het ijs / beslagen ruit te simuleren? Ik denk zelf aan de ruit van binnen "bedampen", ofwel, met kokend water zorgen dat de ruit beslaat. Wellicht is er een minder omslachtige optie?
groeten geo
(Bericht gewijzigd door Gshock op 22 november 2005)
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-11-2005 20:23 #640091
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Achterruit verwarming
Nee of je zal met je eigen adem moeten doen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-11-2005 23:49 #640092
door V300 register
Ja gaat dus..
Je zet je auto buiten, en laat de motor uit. Je blijft in je auto een half uurtje radio luisteren, en je ramen zijn beslagen..
Je zet je auto buiten, en laat de motor uit. Je blijft in je auto een half uurtje radio luisteren, en je ramen zijn beslagen..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-11-2005 07:19 #640093
door V300 register
Je zou natuurlijk ook je vrouw/partner kunnen uitnodigen om het maandelijkse ritueel dit maal voort te zetten in de auto... duurt denk ik 10 minuten Ik denk dat je ramen dan ook beslagen zijn...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-11-2005 13:39 #640094
door V300 register
bedankt ofzo...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-11-2005 15:25 #640095
door V300 register
geo,
kijken terwijl de ruit beslagen is gaat wel zo makkelijk. wat ook kan is met een voltmeter de hele lijn aflopen naar het punt waar je dezelfde spanningsval als over de hele ruit tegenkomt.
als er stroom loopt zal de spanning geleidelijk verdeeld zijn over de lijn, als er een onderbreking zit, gaat ie daar ineens van alles naar 0 volt. 'alles' is in het ideale geval de accuspanning maar in praktijk is het meestal een voltje of 11
Groetjes Wouter
kijken terwijl de ruit beslagen is gaat wel zo makkelijk. wat ook kan is met een voltmeter de hele lijn aflopen naar het punt waar je dezelfde spanningsval als over de hele ruit tegenkomt.
als er stroom loopt zal de spanning geleidelijk verdeeld zijn over de lijn, als er een onderbreking zit, gaat ie daar ineens van alles naar 0 volt. 'alles' is in het ideale geval de accuspanning maar in praktijk is het meestal een voltje of 11
Groetjes Wouter
Moderators: Mark Smeets