Tellerbak demonteren
- V300 register
- Verbannen
Ik wil het stukje electronica achter m'n benzinemeter vervangen (lampje knippert constant, terwijl de tank vol is en de meter ook het juiste niveau aangeeft).
Ik heb alle schroefjes losgedraaid, chokeknop eraf gedraaid en nu zou de tellerbak er dus uit moeten kunnen, door hem lichtjes te kantelen. Er zit volgens mij "genoeg kabel" aan om de bak eruit te kunnen trekken, zonder dat de stekkers eruit moeten, echter hij blijft "hangen" aan de kilometertellerkabel... Ik durf er niet harder aan te trekken, want als ie losschiet uit de teller, kom je er slecht bij toch?
Hoe nu verder? Moet je de tellerkabel dan wat meer "lengte" geven, door hem onder van de draagarm bij het voorwiel los te maken (zo ja, hoe gaat dat los? clipje eruit trekken?), of toch gewoon lostrekken in het dashboard?
Vast bedankt voor jullie advies :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bij vroege modellen kan dit anders zijn, een soort haakarmpje dat je op de juiste plek
ingedrukt moet houden om de kabel te lossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;256351 schreef : Pas op, niet forceren die handel! De tellerkabel zit met een bajonetsluiting op de tellerbak.
Bij vroege modellen kan dit anders zijn, een soort haakarmpje dat je op de juiste plek
ingedrukt moet houden om de kabel te lossen.
Dus dan het beste de kabel onder de auto losmaken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dus dan zou je de bajonet of haakarmpje moeten kunnen lossen. Het gaat makkelijker
als je het stuur demonteert en de afschermplaat onder de stuurkolom.
Dan kun je van onderop werken. Enig acrobatische lenigheid is dan wel vereist.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
François;256353 schreef : Dat hoeft niet. Als je de tellerbak een beetje kantelt, kun je er met één hand achter.
Dus dan zou je de bajonet of haakarmpje moeten kunnen lossen. Het gaat makkelijker
als je het stuur demonteert en de afschermplaat onder de stuurkolom.
Dan kun je van onderop werken. Enig acrobatische lenigheid is dan wel vereist.
Haha, nou super lenig ben ik niet en met 2 meter lengte en, als zeg ik het zelf, best grote handen, wordt het nog een leuke uitdaging. Dus dan het stuur er maar af. Moer had ik er vandaag al af, maar het stuur kwam niet los, konische verbinding? Met een trekker eraf halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Zijn splines dus trekker niet nodig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Deze zit in jouw geval erop geklikt. Je voelt een lipje bovenop de ronde aansluiting. Deze indrukken en lostrekken (met beleid)
Tellerunit in dat geval juist niet kantelen maar lekker op z'n plek laten zitten.
Anders maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
Dan het kapje weghalen waar o.a. de chokeknop doorheen steekt.
Kun je zo met je vinger de 2 stekkers terugduwen die erin geklikt zitten.
Geen rare manoevres voor nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ohja, en voor die tijd even een merkstreepje zetten zodat je het stuur weer netjes recht terug zet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.