Beslagen voorruit
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik bedoel dan dat als de auto een nachtje heeft buiten gestaan, de volgende ochtend de binnenkant geheel beslagen is. Bij mijn 360 is het opvallendst dan nog dat de andere ruiten totaal niet beslagen zijn. Ik heb ook wel eens gehad dat de ruit netjes schoon was, maar zodra je instapt en uitademt de voorruit ineens w?l beslaat.
Vaak wordt het veroorzaakt door vocht, maar dat zit niet in mijn 360 omdat die zo'n beetje 6 dagen en nachten in de week in de garage staat. Als ik hem dan 's avonds buiten zet, is de volgende ochtend de voorruit beslagen. Als ik 'm 's ochtend buiten zet, is 's avonds de voorruit beslagen. De rest van de ruiten dus niet.
Wie heeft de verlossende tip? Een vochtvreter zal waarschijnlijk niet helpen omdat, zoals gezegd, er geen vocht in de auto zit. Even de kachel aan en de voorruit is weer netjes schoon, maarja het duurt eventjes voor er goed hete lucht uit de kachel komt. In de stad niet zo erg (in stadsverkeer is de kachel sneller warm), maar ik draai hier gelijk de provinciale weg op en dan moet die ruit echt schoon zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Action verkoopt het onder andere, maar dan is het maar de vraag of het werkt. De plaatselijke onderdelenboer zal zoiets denk ik ook wel hebben...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Een keer dat hele ding schoon maken en een nieuw filter erin deed wonderen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
maar zit er ook een filter in dan? Nooit geweten.
(het gaat hier wel om een '83-er h?, dus met het oude type kachelhuis)
EDIT: ik kan in de onderdelenboeken ook niets vinden over een eventueel interieurfilter
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Maargoed, die heb je schoongemaakt dus dan is je auto inderdaad vrijwel zeker vochtvrij. Wat bij mij wel eens een langere tijd heeft geholpen is gewoon schoonmaken met wat glassex of normaal water, goed droogmaken met een droge theedoek en dan 'boenen' met een krant. Die laatste tip had ik ergens gevonden en ik moet zeggen dat die ruit wel goed droog bleef.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;223965 schreef : oh, mijn 86er en 87er hadden beiden een rooster er in zitten met wat zielige schuimrestjes.
Bij mijn 88-er ook. Een afzuigkapfilter doet nu dienst

Een snowcap scheelt trouwens ook enorm in de rotzooi!