(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

340 GLE Millionaire op Marktplaats!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-08-2018 13:19 #634950 door V300 register
340 GLE Millionaire op Marktplaats! is gemaakt door V300 register
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m13084...c624&previousPage=lr

Deze zal toch wel bekend zijn binnen de club?
Heel misschien is dit de juiste auto op het juiste moment.
In onze vakantie heeft er brand gewoed in ons huis. We zitten nu in het traject waar alles gerepareerd en vervangen moet worden. Daarbij ga ik per 1 oktober ergens anders werken, waardoor ik per dag nog maar 20 km rijd in plaats van 100. Ik kan dus weer op de fiets!

Gezien bovenstaande zou ik natuurlijk geld vrij kunnen maken door mijn Peugeot 206 op LPG te verkopen en in een heerlijke 340 GLE te gaan rijden.... Ik ga hier serieus over nadenken. Als iemand mij meer over deze auto kan vertellen, hoor ik het graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2018 16:21 #976563 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GLE Millionaire op Marktplaats!
Met alle respect voor de verkoper van de 340, ik zou persoonlijk voor hetzelfde bedrag deze 360 van François eerder overwegen:
volvo300club.nl/advertenties.php?adid=7041

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-08-2018 18:40 #976567 door V300 register
Tja, maar een 360 sedan heb ik al. Een 340 GLE heeft mij altijd erg getrokken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2018 08:29 #976574 door V300 register
Op foto te zien wel een hele mooie, stond eerder te koop en het bouwjaar is niet ideaal i.v.m. de belasting, dus wellicht ook wat ruimte ter onderhandeling.

Persoonlijk vind ik de Millionaire de fijnste 300-serie die er bestaat. Ik heb er zelf eentje (staat al een hele tijd te wachten op restauratie), en die rijdt echt heerlijk. Wel klopt de advertentie niet helemaal, het is natuurlijk een 1.7 en geen 2-liter. Dat houdt in dat ze merkbaar wel wat minder koppel in de lage toeren hebben, maar het verbruik is ook een stuk gunstiger en ook in de motorrijtuigenbelasting scheelt het een paar categorieën.

Ooit heb ik de vergelijking gemaakt met iemand die een 360 GL heeft, en zelf heb ik natuurlijk ook nog mijn 340 GL Special, dan merk je echt wel dat GLE's comfortabeler zijn dan een "gewone" GL. Vooral het geluidsniveau en het comfort van de vering vielen me toen positief op.

By the way; het is één van de laatste 3 Millionaires die nog over zijn van de 125 stuks, dus erg exclusief.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-08-2018 09:30 #976575 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 340 GLE Millionaire op Marktplaats!
Volgens mij stond deze jaren geleden ook voor een veel hoger (belachelijk) bedrag te koop.
Nu staat er bij bieden vanaf 1.000,- Dat geeft dus aan dat er ruimte ter onderhandeling is.
Gezien de zeldzaamheid en vermoedelijke staat (lage km stand, weinig roest?) nu wel een reëele prijsniveau :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2018 09:50 #976576 door V300 register
Wat ik me wel afvraag, is of deze auto (nog) geschikt is voor dagelijks gebruik.
Van 1999 tot en met 2004 heb ik dagelijks met diverse 300's gereden. Daarna de 360 alleen nog hobbymatig gebruikt in 2010 en 2011.
Qua techniek denk ik dat het wel goed zit, maar houdt de carrosserie het nog een beetje uit als deze het hele jaar buiten staat?
Natuurlijk zou ik wel goed voor de auto zorgen (wassen en in de was zetten), maar het is wel een auto van 30 jaar oud. Zou het kunnen of zou het zonde zijn?
Ik weet dat de carburateur bij de 1.7 een aandachtspunt is. Ik weet ook dat de distributieriem op tijd vervangen moet worden. Zijn er verder nog specifieke aandachtspunten voor deze auto?

Ik heb de eigenaar om foto's gevraagd, maar die heb ik nog niet ontvangen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-08-2018 10:07 #976577 door Mark Smeets

jilger;251487 schreef : Natuurlijk zou ik wel goed voor de auto zorgen (wassen en in de was zetten), maar het is wel een auto van 30 jaar oud. Zou het kunnen of zou het zonde zijn?

Als je er ook in de winter mee door de pekel rijdt, dan is het na 3 winters wel klaar. Dan krijg je een bruine roestbak.
Mijn pa heeft zijn 360 van 1998 t/m 2013 dagelijks gereden. In 2008 zag hij er nog mooi uit, in 2010 werd het al minder en in 2013 was het gewoon een gaar hok waar de stukken uitvallen. Wassen deed ik de auto regelmatig, maar dat houd roest helaas niet tegen :o

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2018 10:09 #976578 door V300 register
Door de pekel rijden wil ik zo veel mogelijk vermijden. Vanaf 1 oktober kan ik op de fiets naar mijn werk, maar als het regent wil ik toch met de auto gaan (en heft mijn vrouw de Scenic nodig).
Zou het helpen als je zo'n oude auto nu nog tectyleert? en wat kost zo iets?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2018 13:42 #976579 door V300 register

jilger;251489 schreef : Door de pekel rijden wil ik zo veel mogelijk vermijden. Vanaf 1 oktober kan ik op de fiets naar mijn werk, maar als het regent wil ik toch met de auto gaan (en heft mijn vrouw de Scenic nodig).

Als de bodem en dorpels nu nog hard en (nagenoeg) roestvrij zijn helpt tectyleren zeker tegen roest op de lange termijn. Als je van plan bent om er dan ook 's winters in te gaan rijden raad ik dat ook zeker aan. Ik zou het dan wel laten doen door een gespecialeseerd bedrijf, dan weet je zeker dat 't goed gebeurt. Mochten de financien er niet meer zijn na de aankoop kun je ook zelf aan de slag met een paar spuitbussen, ik zou dan wel ergens een brug huren voor een dag bij een doe-het-zelf garage oid.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
24-08-2018 14:20 #976580 door Mark Smeets

jilger;251489 schreef : Door de pekel rijden wil ik zo veel mogelijk vermijden. Vanaf 1 oktober kan ik op de fiets naar mijn werk, maar als het regent wil ik toch met de auto gaan (en heft mijn vrouw de Scenic nodig).

Dat helpt zeker. Nog mooier zou zijn om te fietsen in de regen en met zonnig weer de auto te pakken ;D

Als je met pekel weer de auto niet gebruikt, dan moet het zeker een hele poos goed gaan. :)
En opnieuw tectyleren is ook top! Kijk van te voren goed of er al bestaande plekjes zijn en pak die aan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC