(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
340 diesel op sloop (Austerlitz)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2010 19:01 #629935
door V300 register
340 diesel op sloop (Austerlitz) is gemaakt door V300 register
Vandaag ben ik naar de sloop in Austerlitz geweest (koud!) en daar stond ie dan, de diesel waar Laurens het al over had. Het was me eerst niet duidelijk of het wel een diesel was, want de dieselaanduiding zat er niet op, ipv daarvan een klein Volvo-embleempje. Hij is nog in z'n geheel te koop en staat dus nog geregistreerd. Uiteindelijk wordt hij wel gedemonteerd. Aardige man, ik zou er plezierige zaken mee kunnen doen denk ik. Maar deze diesel hoef ik niet.
Kilometerstand onbekend, kon maar 5 cijfers lezen (kon er niet in) dus X75.000 of 750.00X. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het zo weinig of zo veel is. Het is een 3-deurs 89-er met heel veel roest bij de raamhoeken. Deukjes her en der, rechtervoorspatbord erg doffe lak, maar roest rondom alle wielkasten viel me mee. Interieur is nog redelijk tot best netjes, behalve de bestuurdersstoel. Er lag veel vloeistof op de grond onder de motor.
Hij staat nu nog binnen! Maar wordt gebruikt als werkbank/tafel/muur waar je dingen tegenaan zet
Dit is 'm:
Wat zijn ook alweer zeldzame dieselonderdelen? Brandstofpomp, vaccu?mpomp...vul aan of sla zelf je slag
Verder stond buiten nog een vario 340 GL (90-er dacht ik aan de vele sticker achterop te kunnen afleiden). Redelijk interieur nog, maar het raam staat wel open, dus bestuurdersstoel geef ik niet lang meer. Zelfde kleur en interieur als deze dacht ik. Misschien ook wel een Special? Linkerzijde staat geparkeerd tegen een ander wrak.
Kilometerstand onbekend, kon maar 5 cijfers lezen (kon er niet in) dus X75.000 of 750.00X. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het zo weinig of zo veel is. Het is een 3-deurs 89-er met heel veel roest bij de raamhoeken. Deukjes her en der, rechtervoorspatbord erg doffe lak, maar roest rondom alle wielkasten viel me mee. Interieur is nog redelijk tot best netjes, behalve de bestuurdersstoel. Er lag veel vloeistof op de grond onder de motor.
Hij staat nu nog binnen! Maar wordt gebruikt als werkbank/tafel/muur waar je dingen tegenaan zet

Wat zijn ook alweer zeldzame dieselonderdelen? Brandstofpomp, vaccu?mpomp...vul aan of sla zelf je slag

Verder stond buiten nog een vario 340 GL (90-er dacht ik aan de vele sticker achterop te kunnen afleiden). Redelijk interieur nog, maar het raam staat wel open, dus bestuurdersstoel geef ik niet lang meer. Zelfde kleur en interieur als deze dacht ik. Misschien ook wel een Special? Linkerzijde staat geparkeerd tegen een ander wrak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2010 19:09 #817226
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel op sloop (Austerlitz)
Jammergenoeg geen lijnpomp. Anders had je er een leuk turbootje op kunnen zetten en de pomp even flink wat slagen bijgeven :yesyes:. Koppie nog een beetje afvlakken voor wat extra compressie.........
Dikke zwarte pluim achter je reet en gaan met die bak!!!!
Dikke zwarte pluim achter je reet en gaan met die bak!!!!
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2010 19:10 #817228
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 340 diesel op sloop (Austerlitz)
Wat vroeg hij nu voor een complete sloper?
Want ik heb zelf ook nog geprobeerd om de complete sloper te kopen, maar daar begon hij niet aan.
Want ik heb zelf ook nog geprobeerd om de complete sloper te kopen, maar daar begon hij niet aan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2010 19:30 #817232
door V300 register
Niet gevraagd :no_comment: Ik zag al snel dat ik de auto niet in z'n geheel wilde kopen en verder niet meer aan gedacht. Hij dacht wel dat ik diegene was die hem had gebeld. Maar ik kreeg toch de indruk hij wilde 'm best in z'n geheel wilde verkopen. Ik heb namelijk nog gevraagd of hij met een APK-tje de weg weer op zou mogen en dat kon/hij stemde in. Heb 'm ook nog verteld dat dieseltjes zeldzaam worden, vooral die nog belastingvrij worden.
Ik vermoed dat het dak ook heel wat te verduren heeft gehad, lagen onderdelen op.
Ik vermoed dat het dak ook heel wat te verduren heeft gehad, lagen onderdelen op.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2010 11:55 #817294
door V300 register
hoorde dat stuurhuis wat erachter ligt er nog bij als reserve onderdeel? 
(het lijkt een V300 huis te zijn!)

(het lijkt een V300 huis te zijn!)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2010 12:25 #817300
door V300 register
Ook geen idee, maar het viel mij ook op. Ik dacht dus eerst dat ze al begonnen waren met demonteren.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2010 12:26 #817301
door V300 register
Jeetje wat een plekken heeft die auto. Heeft ie een keer in elkaar gezeten ofzo?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2010 12:28 #817302
door V300 register
Nee hoor, volgens mij niet. Zag er verder aan de buitenkant nog best netjes uit eigenlijk.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2010 12:29 #817304
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 diesel op sloop (Austerlitz)
Dit word een restauratie of donor project.
Lijkt me goed om eens een 340 dieseldag te houden. Misschien kan/mag de club deze mensen via de rdw aanschrijven.
Lijkt me goed om eens een 340 dieseldag te houden. Misschien kan/mag de club deze mensen via de rdw aanschrijven.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2010 16:25 #817327
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 diesel op sloop (Austerlitz)
stuurhuis is niet van een 300, zie leidingen van een bekrachtiging zitten aan de bovenkant; bij een 300 zitten deze aan de voorkant
Moderators: Mark Smeets