(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Twee keer 340 Type 2

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2008 17:41 #627994 door V300 register
Twee keer 340 Type 2 is gemaakt door V300 register
De eerste is een metallicblauwe Volvo 340 DL vario uit 1983 op LPG. Vraagprijs is wel erg hoog voor een dergelijke auto, maar goed. Zo op het oog is het wel een nette wagen.

De tweede is een witte Volvo 340 DL vario uit 1985.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2008 21:57 #730569 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Twee keer 340 Type 2
Er staat: "nog even en hij is belastingvrij" :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2008 22:24 #730574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Twee keer 340 Type 2
Die 1e: Zo duur istie niet. Gas inbouwen kost +- 1000 euro he...En ik weet zeker dat je van die prijs nog wel wat leuks maakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2008 08:29 #730585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Twee keer 340 Type 2
Als de staat prima is en de gasinstallatie nieuw, dan is de prijs lang niet gek. Alleen een vario op gas? Ik weet het niet. Ik heb het idee dat je met gas toch wat rustiger in de toeren moet blijven, max. 4000.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2008 23:50 #730634 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Twee keer 340 Type 2
en waarom dan wel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2008 23:59 #730636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Twee keer 340 Type 2
thermische belasting van de cilinderkop...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2008 00:02 #730638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Twee keer 340 Type 2
Wellicht thermische belasting ook maar de eigenschap van de brandstof zorgt ervoor dat lpg niet zo geschikt is om mee in de toeren de raggen. Heeft met de snelheid van de verbranding te maken. Ten opzichte van benzine gaat dat bij LPG in hogere toeren een stuk langzamer oid iirc. Zal er nog wel eens naar zoeken.

Zal wel een samenspel van beiden zijn...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2008 07:11 #730644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Twee keer 340 Type 2
Ontbrandingssnelheid is niet zo heel hoog inderdaad. Vandaar dat ze bij oudere motoren vroeger vaak ook de ontsteking iets vroeger zette.

Algemeen geldende regel bij LPG is: Boven de 5000 rpm is LPG niet bepaald geschikt.

Edit: Is dit ook niet waarom ze tegenwoordig ook wel vloeibare LPG in spuiten? Geen idee eigenlijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2008 09:45 #730645 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Twee keer 340 Type 2
kijk dat wist ik dus weer niet...

weer wat geleerd... maar ik meende ooit eens te horen dat er wel mensen zijn die een vario op gas hebben gehad?

...ik zal zijn naam niet noemen... :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2008 09:48 #730646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Twee keer 340 Type 2
Ik zie het probleem niet echt met een vario hoor...Bij normaal gebruik kom je niet boven de 4000 toeren...Misschien met 120km/u. Maar daar houd het wel op. Het is niet dat het niet loopt bij die toerentallen, het vermogenverlies is daar alleen een stuk groter als onder in toeren.

En ja mijn 77'er was een vario op gas inderdaad. Alleen met slechte LPG installatie en slecht afgesteld. Dus dat is ?cht geen voorbeeld...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD