340 weg te geven
- V300 register
- Verbannen
in deze situatie gewoon de auto op naam zetten, en mee naar belgi? rijden. daar de import procedure doorlopen en klaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
@ Joost; oja! Ik zal 'm even contacten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
eipmiw;58009 schreef : Maar de deuren van een 3 deurs zijn groter dan de voordeuren van een 5-deurs neem ik aan?
correct;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Vooreerst moet je de wagen in Belgi? invoeren, het makkelijkst hiervoor is, om gewoon even langs de douane in je buurt te gaan, die hebben direct de nodige papieren liggen en kunnen je trouwens ook de rest van het verloop uitleggen!
BELANGRIJK IS WEL OM EEN OVEREENKOMST VAN SCHENKING TE VRAGEN!! auto's die zomaar gekregen worden, vragen om moeilijkheden! Dus Typ even een briefje van schenking, teken het beide en jij bent eigennaar! Vul er zoveel mogelijk gegeven op in, motornummer, chasisnummer, vroegere kentekenplaat, kleur, vermogen... Hoe duidelijker hoe beter, want anders vragen ze er toch weer naar! Mocht je vragen hebben over de inhoud, laat maar horen, dan laat ik je wel een voorbeeld van alles zien!
Neem huidige kentekenbewijzen in zijn geheel mee om de auto te laten inschrijven! Hiervoor heb je een papier nodig 'Aanvraag tot inschrijving van een voertuig' dit moet je dus zo duidelijk mogelijk invullen! Ik weet niet of je zelf aan deze papieren kan geraken, maar weerom is het het makkelijkste om dit te laten invullen door de douane ambetenaar! (in mijn geval een oom)!
Dit papier moet samen met de overeenkomst van schenking worden opgestuurd naar DIV, die je dan 1 week later contacteren voor de nummerplaten!
Daarna verzekeren en laten keuren! dit is een invoerkeuring en wij moesten hiervoor naar Zwijnaarde bij Gent omdat het in onze keuring niet mocht! Het is namelijk zo dat het ze vanalles zelf moeten bekijken...
Voor je naar de keuring gaat trouwens, is het aan te raden om gordels na te kijken, banden, en lampen af te laten stellen! In nederland is het namelijk zo dat de lichten op een andere hoogte zijn afgesteld, en in belgie krijg je hiervoor dus een rode kaart en mag je nog eens terugkomen! Althans, dat was bij onze 340 toch zo, en die was anders altijd perfect gekeurd door de RWD! belgie is dus iets strenger!
Verder veel succes! en een zeer goed initiatief! :yeah:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;58049 schreef : koplamphoogte zijn ze in nederland idd nogal laks mee. de regel (minimaal 2 graden naar beneden schijnen, vanaf middenpunt een hoek van 15 graden omhoog lopend naar rechts) zal identiek zijn, in europees verband
Laks is mss het juiste woord ja, ik weet in ieder geval dat mijn pa nog is terug naar de keuring mocht om het te laten goedkeuren! En nochthans was hij een half jaar daarvoor door de RWD keuring geraakt zonder problemen en heeft hij daarna eigenlijk stil gestaan!
Achja, als hij gewoon even een degelijk onderhoud krijgt, zal het normaal geen probleem zijn om door de keuring te komen, want over het algemeen zijn ze in belgi? op andere vlakken nogal laks, al hangt dat toch wel af van locatie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dus bel maar even en bespaar je de ellende zou ik zo zeggen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.