fitna the movie
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-03-2008 22:18 #703792
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic fitna the movie
K vond het gruewelijk, vooral dat van die journalist... echt.. jeetje. En natuurlijk al het andere, dat die homo's destijds werden opgehangen van een jaar of 16/17/18/19 oud greep me echt enorm aan.
Ik heb echt zoveel mazzel dat ik niet in dat land woon, maar hier.
Ik heb echt zoveel mazzel dat ik niet in dat land woon, maar hier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-03-2008 22:19 #703793
door V300 register
Vertrouwden ze maar es op Allah, dan kwamen ze erachter dat ie helemaal niet helpt... :no_comment:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-03-2008 22:49 #703798
door V300 register
Ik vind het als historicus wel interessant als je in plaats van 'Moslims' 'Joden' leest en in plaats van 'Islam' 'Jodendom'. Het verbaast mij dat de mens niet in staat is om te leren uit het verleden. Het is pas zo kort geleden dat door generalisatie en stigmatisatie een heel volk bijna is uitgeroeid. Nog een 'leuk' feitje: verhoudingsgewijs het meest in .... het 'tolerante' Nederland.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-03-2008 23:07 #703800
door V300 register
Ik snap waar je op doelt, maar ik denk niet dat je de gelijkenis kunt rechtvaardigen. Aan de holocaust - zullen we dan gelijk maar een paar stappen overslaan - ging duidelijk een eenrichtingsverkeer van stelselmatige zwartmakerij en stigmatisering vooraf. Voor elke Wilders in de wereld is er echter een imam die onze samenleving tot de draad verfoeit. En dat zou nog niet zo erg zijn als onze eigen regering er niet naar handelt. Maar dat gebeurt wel.
Om trouwens even op jouw 'leuke' feitje in te gaan: dat is grotendeels het gevolg van een persoonsregister waarin geloofsovertuiging werd vermeld. Ooit een goedbedoeld idee waarschijnlijk, maar ontzettend desastreus in de handen van een verkeerde overheid. Dat is overigens een les waar we inderdaad niets van hebben geleerd, maar dat is een ander verhaal.
Om trouwens even op jouw 'leuke' feitje in te gaan: dat is grotendeels het gevolg van een persoonsregister waarin geloofsovertuiging werd vermeld. Ooit een goedbedoeld idee waarschijnlijk, maar ontzettend desastreus in de handen van een verkeerde overheid. Dat is overigens een les waar we inderdaad niets van hebben geleerd, maar dat is een ander verhaal.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2008 14:21 #703816
door V300 register
Mwah.. over stigmatisering gesproken... Filmt Wilders dan ook de medelanders die op een integratiecursus zitten en zelfs thuis boerenkool maken?
Nee, dit is propaganda, bedoeld om mensen een naar onderbuikgevoel te geven en op te komen tegen het grote boze.... Boos is het echter niet, anders wel, maar ik moet zeggen... maak allemaal je eigen keuze en koppel geloof los van onze samenleving.... Doelend op landen zoals Turkije e.d. die hebben tenminste stricte scheiding van staat en godsdienst... Ik wil de oude guldens wel eens op de smalle kant leggen... wat stond daar ook alweer op?
Nee, dit is propaganda, bedoeld om mensen een naar onderbuikgevoel te geven en op te komen tegen het grote boze.... Boos is het echter niet, anders wel, maar ik moet zeggen... maak allemaal je eigen keuze en koppel geloof los van onze samenleving.... Doelend op landen zoals Turkije e.d. die hebben tenminste stricte scheiding van staat en godsdienst... Ik wil de oude guldens wel eens op de smalle kant leggen... wat stond daar ook alweer op?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2008 15:00 #703820
door V300 register
Allah zij met ons?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2008 15:56 #703822
door V300 register
Net ook even in een onbewaakt ogenblik zitten kijken... wat een kutfilm :gaaaaaap: hij had net zo goed een powerpoint kunnen maken.
That being said, is het wel eng om alle extreme voorbeelden op een rijtje te zien.
That being said, is het wel eng om alle extreme voorbeelden op een rijtje te zien.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2008 16:56 #703824
door V300 register
Wat vonden jullie van de onthoofding trouwens? Ik kon nog net op tijd wegscrollen, ik hoef dat dus ECHT niet te zien, maar het geluid stond ook aan... :no_comment:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-03-2008 17:24 #703827
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic fitna the movie
Ik moet 'm nog kijken, maar ik weet wel dat ze daar in het Oosten zo'n beetje denken als 'dood aan allen die niet in Allah geloven'.
Bah. Rotzooitrappers zijn het.
Daar moet ik wel aan toevoegen dat we er in het Westen ook wat van kunnen hoor.
Bah. Rotzooitrappers zijn het.
Daar moet ik wel aan toevoegen dat we er in het Westen ook wat van kunnen hoor.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-03-2008 17:26 #703830
door V300 register
Ik heb hem nog niet gezien, als ik tijd heb kijk ik hem vanavond.
Als ik de reacties zo al zie, kun je het volgende al concluderen:
- De media is de grootste macht in Nederland, niet de politiek. De media zorgt wat er onder de aandacht komt, en hoe een beeld gevormd wordt. De media heeft ook iedereen weten op te ruien met hun, af en toe, ietwat subjectieve standpunten.
- De film is (naar mijn inzien) gebaseerd op feiten. Het laat ons zien dat er niet ontkent moet worden wat er is gebeurd. Eigenlijk voor het goed zijn, zou je er films over bijvoorbeeld de Nazi's er naast moeten leggen. Want niet alleen de Moslims hebben slechte dingen gedaan, de Nazi's ook en zo nog meer volkeren.
- De Moslims is een gevoelig volkje. Bij het minste of geringste staan ze op hun achterpoten. Zie de media.
- Je hoort van iedereen dat men ergens wel bang is voor de Moslims. Geef kritiek en je krijgt er iets voor terug. Als ik zo'n film zou maken over de Christenen, moet ik dan rellen verwachten?
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niks tegen de Islam, maar wel degene die dat geloof verkeerd interpreteren en geweld uit gaan oefenen in naam van Allah. Sterker nog; het geloof is niks mis mee. De Koran is in weze een goed boek. Maar het zijn juist een paar invloedrijke personen die de boel verdraaien in hun eigen belang; daar zit het probleem. Helaas worden deze mensen samen met de goede moslims over 1 kam geschoren.
Ik denk dan ook dat Dhr. Wilders enkel 1 doel heeft: Alle moslims onder druk zetten zodat zij hun eigen volk in de hand kunnen houden. Want per slot van rekening luistert een radicalistische moslim liever naar iemand van hetzelfde geloof dan een buitenstaander "die hem toch niet begrijpt".
Als ik de reacties zo al zie, kun je het volgende al concluderen:
- De media is de grootste macht in Nederland, niet de politiek. De media zorgt wat er onder de aandacht komt, en hoe een beeld gevormd wordt. De media heeft ook iedereen weten op te ruien met hun, af en toe, ietwat subjectieve standpunten.
- De film is (naar mijn inzien) gebaseerd op feiten. Het laat ons zien dat er niet ontkent moet worden wat er is gebeurd. Eigenlijk voor het goed zijn, zou je er films over bijvoorbeeld de Nazi's er naast moeten leggen. Want niet alleen de Moslims hebben slechte dingen gedaan, de Nazi's ook en zo nog meer volkeren.
- De Moslims is een gevoelig volkje. Bij het minste of geringste staan ze op hun achterpoten. Zie de media.
- Je hoort van iedereen dat men ergens wel bang is voor de Moslims. Geef kritiek en je krijgt er iets voor terug. Als ik zo'n film zou maken over de Christenen, moet ik dan rellen verwachten?
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niks tegen de Islam, maar wel degene die dat geloof verkeerd interpreteren en geweld uit gaan oefenen in naam van Allah. Sterker nog; het geloof is niks mis mee. De Koran is in weze een goed boek. Maar het zijn juist een paar invloedrijke personen die de boel verdraaien in hun eigen belang; daar zit het probleem. Helaas worden deze mensen samen met de goede moslims over 1 kam geschoren.
Ik denk dan ook dat Dhr. Wilders enkel 1 doel heeft: Alle moslims onder druk zetten zodat zij hun eigen volk in de hand kunnen houden. Want per slot van rekening luistert een radicalistische moslim liever naar iemand van hetzelfde geloof dan een buitenstaander "die hem toch niet begrijpt".
Moderators: Mark Smeets