De 300: Transporteur Van Ongewoon Spul

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 22:21 #626661 door V300 register
De 300: Transporteur Van Ongewoon Spul is gemaakt door V300 register
Aangezien ik in de paar jaar dat ik de 340 heb al een hoop spul vervoerd heb, leek het me leuk om hier een soort verzameling te maken van alle gekke spullen die wel eens met een 300 vervoerd zijn. Ik begin met een paar dingen, en als jullie nog wat leuks hebben, vul maar aan :D

- Halve Daf 33 (voorste helft, voorschermen, frontplaat, motorkap, etc.)
- Een behoorlijk aantal variomatics, zowel van mij als van m'n vader
- Een WC-deur
- ...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 22:25 #687554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 300: Transporteur Van Ongewoon Spul
Met neergeklapte achterbank had ik ruim plek voor een fiets. Ook passen er acht 14-inchwielen met banden in, zoals ik heb bewezen op de VKB. :)

Nu liggen de vier originele 13-inchwielen in de koffer en kan de leuning gewoon rechtop blijven... [spam] maar ik ben ze liever kwijt aan iemand anders. [/spam]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 22:28 #687555 door V300 register

Niels;39046 schreef : Met neergeklapte achterbank had ik ruim plek voor een fiets. Ook passen er acht 14-inchwielen met banden in, zoals ik heb bewezen op de VKB. :)

Nu liggen de vier originele 13-inchwielen in de koffer en kan de leuning gewoon rechtop blijven... [spam] maar ik ben ze liever kwijt aan iemand anders. [/spam]

Toevallig vanavond weer een fiets vervoerd. Bank plat en eerst het voorwiel welke je iets rechtop laat staan achter de stoelen voor en klep dicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 23:45 #687561 door V300 register
Een tuinvijver nog gevuld met water. Moest van de woningbouwvereniging worden verwijderd bij een verhuizing. We vonden het sneu om de goudvis te laten kreperen:)
Was wel erg voorzichtig rijden naar de meest dichtbijzijnde sloot;)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2007 23:51 #687562 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De 300: Transporteur Van Ongewoon Spul
Bij ons lokaal openbaar vervoer bedrijf (HTM) gingen alle onderdelen van de oude bussen die ze nog hadden de deur uit. En ik (wij Haags Bus Museum) waren natuurlijk wel erg blij met die spullen. Moest alleen wel de volgende dag weg anders ging het met oud ijzer mee. Helaas was op dat moment het busje van m'n Pa z'n werk dat weekend weg. Maar met de V70 de bank plat en mijn 340 idem. Hebben we alles in ??n keer mee kunnen nemen. Wat kan je in zo'n 340 toch een hoop rotzooi kwijt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2007 00:02 #687563 door V300 register
in de 340 kun je best veel spul kwijt ja, een berg auto onderdelen.
ik heb harry eens vervoerd :p
hele dozen vol computer onderdelen enzo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2007 00:08 #687565 door V300 register
- 36 kratten Jupiler :)
Bij m'n 360 Hatchback.
De achtervering was dan ook wel helemaal ingeveerd, dus ik zat dik over 't maximaal toegestane gewicht heen. Ding reed een partij belabberd.........

- Daarnaast weleens een motortakel vervoerd met de 340DL. Kwestie van de achterklep erafslopen en het ding met z'n voorwielen eerst de wagen ingereden. Daarna met een spanband door de zijruiten, aan de haak gedaan en de boel op spanning gezet zodat hij niet van z'n plek kon.

- 2 kruiwagens

- Een complete volvo 460 Turbo waarbij het sub-frame, en dus ook de voorwielen mistte. Ook hierbij ging de vering aardig ver ten einde ;). Ik had een balk door de front van de 460 gestoken en deze op de chassisbalk boven de achterste kentekenplaat gelegd.

- 24 achterbanden + 12 losse velgen in de 343DL :)

- Ons speedbootje, maar die ging dan wel op de trailer aan de trekhaak ;)

- de buitenboordmotor van ons speedbootje met m'n 343 DL. Ik had plotseling 105 pk aan boord :)

- 3 maten van me zittend op de spoiler :crazy2: (bij m'n eerste 360) met een slee erachter met daarop een vriendin. Niet door de sneeuw, maar gewoon over de asfalt.

- een keer een lege stalen opslagsilo aan de trekhaak............dat was een hels kabaal :humor:

Dit waren dan ook wel de gekste dingen ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2007 10:26 #687574 door V300 register
Een behoorlijk groot bankstel. Dat moest op de imperiaal op het dak:D Ik heb een sedan, dus al te grote dingen krijg je niet achterin.

Trouwens, wat is qua gewicht het maximum wat jullie aan de trekhaak hebben gehad? Mijn 1.4 mag volgens het kentekenbewijs 1000 kg geremd trekken, nou is een 1.4 toch al niet zo snel, met dat gewicht aan de haak heb ik het idee dat ik 'm niet eens meer van z'n plaats krijg:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2007 10:31 #687576 door V300 register
ben met dik 1000 kilo aan de haak over de col de lauteret geweest. 2000 meter.

later nog zonder caravan over de galibier en telegraphe (2600m)

wel een vario.. met een handbak zou ik dat ook niet durven...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2007 10:58 #687578 door V300 register
Ik heb een keer wat brommeronderdeeltjes gehaald. Was iets meer als ik verwacht had. Op het laatst kon ik nog geen klein plastic zakje meer kwijt, mn bijrijder zat al beladen onder de spullen, dus uiteindelijk is dat tasje bij het reserve wiel gegaan :D. Heeel rustig met 85 naar huis gereden. Achteraf l?v?ns gevaarlijk...maar wel een ervaring...

Ow, en heb een hele poos als twin-engine gereden. 1700 van mn sloper achter in de kattebak:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC