Even voorstellen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2007 20:58 #690014
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Ik bedoel het euvel dat de richtingaanwijzer niet meer uit zichzelf afslaat. Iets dat ik al meer op dit forum ben tegengekomen. Of het stuur er nu wel of niet af moet (volgens Haynes wel, maar ik las
hier
dat iemand het ook zonder heeft gedaan), daar ben ik nog niet uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
03-12-2007 21:13 #690015
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen
Voor het gemak zou ik stuur er af halen. Je moet met het schroefje bovenop een beetje tricky doen, anders moet het hele klokpaneel eruit. Er zit een pinnetje wat uit gaat steken als de richtingaanwijzer actief staat. Dit pinnetje wordt door een verdikking rondom de stuurpen weer teruggeduwd bij terugdraaien van het stuur, waardoor de richtingaanwijzer in neutraal gaat. Meestal is dit pinnetje afgebroken. Pinnetje is van plastic. (ik denk omdat ie anders sluiting zou kunnen maken met de stuurpen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-12-2007 21:21 #690016
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Klinkt logisch, bedankt voor de tips
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-12-2007 17:23 #690105
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
En als je het stuur er af haalt (moer zit onder t klepje in je stuur) laat die moer/bout eerst zitten. Wel een stuk er af draaien, maar niet helemaal.
T stuur wil wel is vast zitten en als je dan trekt en hij schiet los... zo'n stuur is niet heel zacht en dan is je vriendin vast ook niet blij met je
T stuur wil wel is vast zitten en als je dan trekt en hij schiet los... zo'n stuur is niet heel zacht en dan is je vriendin vast ook niet blij met je
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-12-2007 17:43 #690110
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
hahaha och beheerst lostrekken kan ook he
beetje man met spieren krijgt dat er zo af
beetje man met spieren krijgt dat er zo af
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-12-2007 20:20 #690127
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Nog een tip voor als je het stuur eraf haalt: let op dat je de schroefdraad niet beschadigt, anders kun je de hele stuurkolom gaan zitten vervangen. Is mij al eens gebeurd, en sprak laatst iemand die precies hetzelfde 'geintje' heeft gehad. Sindsdien laat ik het stuur - indien mogelijk - gewoon zitten als het niet pers? nodig is om hem los te schroeven :hmmz:
En meer ontopic over de richtingaanwijzer: de hendels van de richtingaanwijzer en de ruitenwisser zitten beide vast aan een plastic beugeltje dat om je stuurkolom zit geklemd. De bevestigingspunten in dat plastic beugeltje willen nog wel eens afbreken. Als dat zo is (vooral de bovenkant is zwak, is mijn ervaring), raakt het terugschiet-palletje het stuur niet meer. Is simpel te repareren (simpeler dan het uit te leggen is ) door dat beugeltje te vervangen.
En meer ontopic over de richtingaanwijzer: de hendels van de richtingaanwijzer en de ruitenwisser zitten beide vast aan een plastic beugeltje dat om je stuurkolom zit geklemd. De bevestigingspunten in dat plastic beugeltje willen nog wel eens afbreken. Als dat zo is (vooral de bovenkant is zwak, is mijn ervaring), raakt het terugschiet-palletje het stuur niet meer. Is simpel te repareren (simpeler dan het uit te leggen is ) door dat beugeltje te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
05-12-2007 20:24 #690130
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Even voorstellen
Ik heb de schroefdraad nog nooit stuk gehad, maar lig wel regelmatig met het stuur in de kofferbak...............:nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-12-2007 20:37 #690133
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Ik heb ook nog nooit een automonteur zo verbaasd zien kijken toen ik voor hulp bij de Volvo-dealer stond Maar een paar weken geleden sprak ik iemand die precies hetzelfde had: De bout wilde niet meer voor- of achteruit, zat geen millimeter speling in. En da's best onhandig als ie halverwege de schroefdraad zit, dan rammelt je stuur zo (Wel een verstelbaar stuur dan ineens, heel sjiek!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-12-2007 01:07 #690143
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Tsja, eigenlijk heb ik mezelf nooit eens netjes voorgesteld hier op het forum. Bij deze:
Ik ben Erik Buijs en kom uit Etten-Leur. Op dit moment studeer ik Werktuigbouwkunde aan de HTS Avans te Breda. Vorig jaar ben ik geslaagd voor m'n HTS Elektro.
Ik ben geboren in Breda waarna ik al snel weer terug in (Etten-)Leur belande.
Vanaf een jaar of 12 leerde ik trekker rijden. Prachtige hobby (nog steeds), toen is mijn liefde voor techniek lichtjes begonnen. Tot ik 16 was kreeg ik een brommer, natuurlijk moest dat ding hard gaan, snoeihard! Auto's interesseerden me toen nog geen donder al had ik toen al wel een zwak voor de volvo 340 van m'n neef. Hij krijg toen namelijk weleens een ongeluk bij mij op de hoek van de straat. Er was een Alfa Romeo op zijn zijkant geklapt. Z'n vriendin had flinke koppijn van de smak tegen de voorruit (eigenwijs: geen gordel aan) maar voor de rest geen letsel. De alfa romeo was total loss, het motorblok, versnellingsbak, complete voorkant: alles in de soep. De volvo 340 1.7: deuk in de velg, stuurstang krom en spatscherm gedeukt en voor de rest was er helemaal niets aan te zien!!!
Als ik ooit een auto wou hebben, dan was het zo ??n!
Nee, naar de brommertijd ben ik motor gaan rijden, zo'n jaar of 2. En dat beviel me goed, heel goed. Totdat ik op stage moest en elke dag 70km moest gaan rijden, toen heb ik dus een auto aan moeten schaffen. Aangezien Frits (ook bekend van dit forum natuurlijk ) een 340 had/heeft, moest ik natuurlijk een sneller type hebben: de 360.
Leuke auto, lekker wat vermogen allen verbruikte nogal veel. Voordat ik er een maand mee gereden had, begon ik er ervaring mee te hebben dat ik nogal vaak dwars in een bocht kwam te staan (door de zware rechtervoet).
Op gegeven moment was het sport aan het worden om hem zo gecontroleerd mogelijk dwars door een bocht te sturen. Frits "gaf dit de naam: driften". Aha.........dat is dus driften!!!
Na een paar maanden oefenen ging het goed fout: ik kreeg een klapband en heb een lantaarnpaal scheef gezet. Auto weer lichtjes uitgedeukt en opgeknapt en mee doorgereden.
Een maandje later zei vriend van me dat er ergens een volvo 360 GL te koop stond voor 75 euro. Ik ben erop af gegaan en heb het ding van de sloop gered. Voordat de APK was afgelopen kwam ik een 343DL op het spoor. Samen met Frits wezen kijken naar het vario-beestje en heb hem meteen gekocht. Al snel kwam ik erachter dat buiten de leuke voordelen van zo'n ding er ook nogal nadelen aan zaten: qua accelereren is het niet "je-van-het", het verbruik lag nogal hoog met zijn 1 op 8-9, en op de snelweg kun je er niet echt mee uit de voeten.
Na er toch een half jaar mee te hebben gereden had een maat van me 2 volvo 460 Turbo te koop. Voor een prikkie: 500 euro. Dit was mijn kans om de 343 eens een aardige up-date te geven. Zodoende heb ik een 340DL 1.7 bijgekocht voor de onderdelen/ gered van de sloop. En zo is mijn project begonnen: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2112
Ik ben Erik Buijs en kom uit Etten-Leur. Op dit moment studeer ik Werktuigbouwkunde aan de HTS Avans te Breda. Vorig jaar ben ik geslaagd voor m'n HTS Elektro.
Ik ben geboren in Breda waarna ik al snel weer terug in (Etten-)Leur belande.
Vanaf een jaar of 12 leerde ik trekker rijden. Prachtige hobby (nog steeds), toen is mijn liefde voor techniek lichtjes begonnen. Tot ik 16 was kreeg ik een brommer, natuurlijk moest dat ding hard gaan, snoeihard! Auto's interesseerden me toen nog geen donder al had ik toen al wel een zwak voor de volvo 340 van m'n neef. Hij krijg toen namelijk weleens een ongeluk bij mij op de hoek van de straat. Er was een Alfa Romeo op zijn zijkant geklapt. Z'n vriendin had flinke koppijn van de smak tegen de voorruit (eigenwijs: geen gordel aan) maar voor de rest geen letsel. De alfa romeo was total loss, het motorblok, versnellingsbak, complete voorkant: alles in de soep. De volvo 340 1.7: deuk in de velg, stuurstang krom en spatscherm gedeukt en voor de rest was er helemaal niets aan te zien!!!
Als ik ooit een auto wou hebben, dan was het zo ??n!
Nee, naar de brommertijd ben ik motor gaan rijden, zo'n jaar of 2. En dat beviel me goed, heel goed. Totdat ik op stage moest en elke dag 70km moest gaan rijden, toen heb ik dus een auto aan moeten schaffen. Aangezien Frits (ook bekend van dit forum natuurlijk ) een 340 had/heeft, moest ik natuurlijk een sneller type hebben: de 360.
Leuke auto, lekker wat vermogen allen verbruikte nogal veel. Voordat ik er een maand mee gereden had, begon ik er ervaring mee te hebben dat ik nogal vaak dwars in een bocht kwam te staan (door de zware rechtervoet).
Op gegeven moment was het sport aan het worden om hem zo gecontroleerd mogelijk dwars door een bocht te sturen. Frits "gaf dit de naam: driften". Aha.........dat is dus driften!!!
Na een paar maanden oefenen ging het goed fout: ik kreeg een klapband en heb een lantaarnpaal scheef gezet. Auto weer lichtjes uitgedeukt en opgeknapt en mee doorgereden.
Een maandje later zei vriend van me dat er ergens een volvo 360 GL te koop stond voor 75 euro. Ik ben erop af gegaan en heb het ding van de sloop gered. Voordat de APK was afgelopen kwam ik een 343DL op het spoor. Samen met Frits wezen kijken naar het vario-beestje en heb hem meteen gekocht. Al snel kwam ik erachter dat buiten de leuke voordelen van zo'n ding er ook nogal nadelen aan zaten: qua accelereren is het niet "je-van-het", het verbruik lag nogal hoog met zijn 1 op 8-9, en op de snelweg kun je er niet echt mee uit de voeten.
Na er toch een half jaar mee te hebben gereden had een maat van me 2 volvo 460 Turbo te koop. Voor een prikkie: 500 euro. Dit was mijn kans om de 343 eens een aardige up-date te geven. Zodoende heb ik een 340DL 1.7 bijgekocht voor de onderdelen/ gered van de sloop. En zo is mijn project begonnen: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2112
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-12-2007 20:58 #690186
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Even voorstellen
Erik, ik lees dat het virus ook bij jou heeft toegeslagen. yeehaa!
Wat voor een brommer heb je gehad? Ik een Honda SS50. Is ook een keer in beslag genomen. Liep zo'n 90 km/u en had een behoorlijk koppel. }
Wat voor een brommer heb je gehad? Ik een Honda SS50. Is ook een keer in beslag genomen. Liep zo'n 90 km/u en had een behoorlijk koppel. }
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets